تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا:

رئیسی نشان داد نه خودش توان انجام مذاکرات را داشت نه تیم مذاکره‌کننده‌اش

فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای رئیسی نشان داد نه خودش اراده و توانی برای انجام مذاکرات داشت نه کسانی که برای مذاکرات انتخاب کرد توان گفتگو با غربی ها را داشتند. آقای رئیسی سیگنال های مثبتی برای جامعه نفرستاده است.

رئیسی نشان داد نه خودش توان انجام مذاکرات را داشت نه تیم مذاکره‌کننده‌اش
رویداد۲۴ دولت سیدابراهیم رئیسی شانزدهمین ماه مسئولیت خود را پشت سر می‌گذارند. این دولت شعار‌های بزرگی داد و وعده کرد با رویکرد انقلابی به مشکلات کشور و مطالبات مردم رسیدگی می‌کند. در واقع رئیسی و همکارانش در ابتدای راه معتقد بودند رویکرد‌های انفعالی، بهانه جویانه و روزمره در دولت حسن روحانی را کنار می‌گذارند و پیگیری امور تسریع خواهند کرد. حالا این سئوال مطرح است که مردم چقدر تفاوت بین این دولت با دولت حسن روحانی را حس کردند؟

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درمورد تفاوت دولت دوازدهنم با دولت سیزدهم گفت: شخصا متوجه این تفاوت شده ام. افزایش قیمت ها، فضای متشنج سیاسی و تجمعات نشان می‌دهد، دولت آقای رئیسی سیگنال‌های مثبتی برای جامعه نفرستاده است.

به گزارش منیبان، بخش‌هایی از گفت و گوی مهاجری را در ادامه می‌خوانید:

ممکن است در مرور خاطرات شان حرف‌های مثبتی راجع به دولت‌های گذشته بزنند مثلا بار‌ها شنیدیم که مردم می‌گویند چند سال پیش پراید ۱۰۰ میلیون بود و الان بیش ۲۰۰ میلیون تومان است، اما در عین حال بعید می‌دانم مردم حسرت بازگشت دولت روحانی یا دولت آقای خاتمی را داشته باشند.

*دولت آقای رئیسی از بدشانس‌ترین دولت‌های تاریخ ایران است. در حالی که قرار بود حاکمیت یکدست باعث شود دولت او خیلی موفق عمل کند، اما دو اتفاق مانع این مسئله شد و دولت نتوانست اهداف خودش را تأمین کند.


بیشتر بخوانید: چرا غرب به مذاکرات احیای برجام بی میل شده است؟


*آقای رئیسی نشان داد نه خودش اراده و توانی برای انجام مذاکرات داشت نه کسانی که برای مذاکرات انتخاب کرد توان گفتگو با غربی‌ها را داشتند.

*در حاکمیت یکدست رقابت بین خودی‌ها افزایش پیدا می‌کند، یعنی در رقابت بین خودی ها، هر سلیقه اصولگرا سعی کرد سهم بیشتری از دولت را به خود اختصاص دهد و همین اتفاق افتاد، اما در این رقابت افرادی موفق و پیروز شدند که توانمندی کمتری داشتند.

*به همین دلیل دولت آقای رئیسی هم به لحاظ توانمندی مدیران از دولت‌های گذشته ضعیف‌تر است و هم رقابت سیاسی درون دولت خیلی شدید است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
5
2
اعتراف قلیچدار اوغلو : اردوغان تسلیحات داعش را تامین می کند
اخبار امنیتی عراق/ قلیچدار اوغلو : اردوغان تسلیحات داعش را تامین می کند رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه فاش کرد سلاحهایی در اختیار تروریستهای داعش است، از سوی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه تامین شده است.

اعتراف وزیر خارجه اوکراین: ناتو همه تسلیحات مورد نیاز ما را تامین کند
پس ناتو جنایتکار در جنگ اوکراین متهم است، نه مدعی
اعتراف اردوغان: ناتو تسلیحات داعش را تامین می کند
محمدحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
8
2
در سردر جهنم عکس محمد مهاجری زده شده بعنوان نماینده و هماهنگ کننده جهنمیا از الآن می توانید روی ریاست ایشان بر گفتگوهای راهبردی با شیطان حساب باز کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
9
2
مسلما رئیسی و تیمش مثل همفکران شما 8 سال کشور را معطل چرندیاتی به نام برجام نمی کنند و تا منافع ایران تامین نشود ایستادگی می کنند! وادادگی و کاسه لیسی و کرنش و تسلیم را همه بلدند ولی اسمش مذاکره نیست!
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
7
تا زمانی که افراد کودنی مثل مرندی(مرندی صغیر) مشاور و همه چیز دان مذاکرات باشه و وعده یخبندان اروپا رو بده اون مذاکرات از قبل فشله.(البته مرندی کبیر هم هیچ پ...و...خ..ی نبود.).یا فردی که مدیر کل عربی بودنش تو وزارت خارجه توهین به جایگاه دیپلماسی بود بشه همه کار سیاست خارجی، فاتحه اون سیاست خارجی و مذاکرات خوندس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
7
0
دولت و مسئولان و غیره باید درس عبرت بگیرند دیگر با آمریکایی ها جنایتکار مذاکره و همکاری نکنند.
دولت و مسئولان و غیره باید درس عبرت بگیرند دیگر با کشورهای اروپایی ها جنایتکار مذاکره و همکاری نکنند.
پاسخ ها
محبوب تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
اقای ناشناس محترم هر دولت عاقلی در دنیا با تمام کشور ها رابطه دارد با حفظ احترام متقابل و با در نظر گرفتن منافع ملی . ولی کشور ما شرایط خاصی را ایجاد کرده است و انگار با همه سر جنگ دارد و همه را دشمن می داند به غیر از چند دولت که انها هم مشخص است .جناب ناشناس بعد از پیروزی انقلاب دستهایی در کار بود که نمی خواستند کشور در مسیر درست اداره شود از جله انها تندروهای داخلی و توده ایها بودند حمله به سفارت امریکا هم دسیسه نوچه های روسیه بود و با این هدفشان به ارزوهای چند ساله روسها جامعه عمل پوشاندند کودتا توسط امریکا هم دسیسه اینها بود و کودتایی در کار نبود و در این رابطه همهیچ و سند و مدرکی در کار نبود و انهایی را هم که مرحوم امیر انتظام را گرفتند و به اعدام محکوم کردند و بعد از 28 سال زندانی کردند زمانیکه دیدند کار از کار گذشته و اشتباه کرده اند ازاد کردند مگر همین امریکا نبود که پسروزی انقلاب را به سران کشور تبریک گفت اگر امریکا مخالف انقلاب ایران بود نماینده امریکا برای چه منظوری در نوفل لوشاتو به دیدار امام رفته بود دولت کارتر در پیوزی انقلاب راه را برای انقلابیون تسهل کرده بود حالا شاید شما قبول نکنید ولی در تاریخ ثبت شده است الان که با غرب ارتباط ندارید و تمام تخم مرغها را در سبد روسیه و چین گذاشتید چرا کشور حالا به بن بسشت رسیده است اگر تاریخ خوانده باشید خیانت روسها و انگلیس به مراتب بیش امریکاست ولی شما متاسفانه خیلی به روسها دلگرم شده اید ولی این دلگرمی عاقبت خوبی را برای کشور رقم نخواد زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
5
0
کسانی که در زمان دولت حسن روحانی خیانتکار شعار مذاکره سر می دادند متاسفانه به مردم و کشور خیانت کردند و در مورد دخالت و مداخله آمریکا و کشورهای اروپایی در امور داخلی ایران و هم حمایت از اغتشاشگران اخیر در کشور هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1332 تاکنون بزرگترین تهدید برای ملت ایران بوده است.
اروپا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1332 تاکنون بزرگترین تهدید برای ملت ایران بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
1
گروه ۷ اتهامات اتهامات علیه ایران را تکرار کرد
ادعای گروه هفت: ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای تصمیم نگرفته است/ و این در حالی است که دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار در سال 1397 و در سایه سکوت بی شرمانه کشورهای اروپایی خیانتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار از توافق هسته ای خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است ولی متاسفانه سران بی ادب کشورهای غربی خیانتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجهی نمی کنند.
آمریکا جنایتکار بداند عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است پس دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در برجام و مذاکرات وین وغیره را ندارد.
آمریکا جنایتکار در سال 97 به صورت غیر قانونی با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان