تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱

معرفی جاذبه‌های آبشار پل هفتم اهواز

اهواز هم همچون سایر نقاط ایران از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخودار است. پل و آبشار‌های فراوانی در اهوار قرار دارد. یکی از دیدنی‌ترین آبشار‌های مصنوعی ایران، آبشار مصنوعی پل هفتم اهواز بوده که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

آبشار پل هفتم اهواز

رویداد۲۴ آبشار مصنوعی اهواز که به پل هفتم نیز معروف است، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در استان خوزستان و ایران است. این آبشار دارای قوس داخلی و خارجی بوده که هر کدام از آن‌ها طول‌هایی متفاوت دارند. آبشار مصنوعی پل هفتم اهواز یکی از طولانی‌ترین آبشار‌ها در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش جامعه ۲۴، باتوجه به آنکه جاذبه‌های گردشگری بسیاری در شهر اهواز وجود دارد، همیشه یکی از توریستی‌ترین مناطق جنوبی کشور بوده است و در میان تمامی جاذبه‌های گردشگری اهواز، آبشار پل هفتم بسیار شهرت دارد.

آبشار مصنوعی پل هفتم، نورپردازی بسیار خاص و منحصر به فردی دارد که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. از این رو اگر قصد سفر به شهر اهواز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این آبشار زیبا دیدن کنید، زیرا بازدید از این آبشار و نشستن در کنار آن و تماشای منظره دیدنی آبشار پل هفتم بسیار خاطره‌انگیز است. آبشار پل هفتم امروزه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران بوده و نقش مهمی در افزایش تعداد گردشگران به شهر اهواز دارد.

معرفی جاذبه‌های آبشار پل هفتم اهواز

تاریخچه آبشار مصنوعی پل هفتم شهر اهواز

آبشار مصنوعی پل هفتم شهر اهواز در سال ۱۳۹۰ به طور رسمی افتتاح شد. همان طور که از اسمش پیداست این آبشار مصنوعی بر روی پل هفتم رود بزرگ کارون واقع شده است، به همین دلیل اکثر مردم آن منطقه و گردشگران، این آبشار را به نام آبشار مصنوعی پل هفتم اهواز می‌شناسند.

علاوه بر نام پل هفتم، این آبشار مصنوعی به نام علی بن مهزیار هم معروف است. آبشار مصنوعی پل هفتم شهر اهواز در بلوار شهید چمران اهواز قرار دارد. آبشار پل هفتم باتوجه به جاذبه‌های دیدنی که دارد، از ویژگی‌های مهمی هم برخودار است، که از مهم‌ترین ویژگی‌های این آبشار ارتباط بین مسیر‌هایی مثل فلکه دوم کیان پارس، اتوبان آیت الله بهبهانی و بلوار تولید است. از طرفی وجود آبشار مصنوعی بر روی این پل، باعث افزایش محبوبیت و شهرت پل هفتم کارون شده است. اکثر گردشگرانی که به خوزستان سفر می‌کنند، یا مردم بومی منطقه عموما از این آبشار مصنوعی بازدید می‌کنند و لحظات خوشی را بر روی این پل رقم می‌زنند.

یکی دیگر از جذاب‌ترین تفریحات، علاوه بر بازدید از آبشار مصنوعی پل هفتم، گشت و گذار و پیاده روی در محیط پیرامون آن است. این آبشار از فواره‌های متنوعی برخوردار بوده و جلوه خاصی را به این پل بخشیده است. فواره‌های این آبشار در شب‌ها روشن می‌شود و از دو طرف به سمت رود کارون می‌ریزند، که چشم انداز بی نظیری را خلق می‌کنند. در این پل به صورت سراسری از چراغ‌های رنگی و زیبا استفاده شده است. به صورتی که هنگام فعال شدن فواره‌ها، این چراغ‌ها روشن شده و زیبایی خاصی را به این مجموعه می‌دهد.

ویژگی‌های مهم آبشار مصنوعی پل هفتم شهر اهواز

آبشار مصنوعی پل هفتم اهواز، از دو قوس داخلی و خارجی تشکیل شده است و قوس داخلی آن طولی به اندازه ۱۵۰ متر دارد و قوس خارجی آن از طول ۲۰۰ متری برخوردار است. آب رود کارون توسط ۶ عدد الکتروپمپ ۹۰۰ کیلو واتی به سمت بالای پل هفتم، پمپاژ می‌شوند. این آب با ارتفاعی حدود ۳۵ متر و در دو ردیف به صورت فواره‌ای به داخل رودخانه ریخته و این بازگشت آب به داخل رودخانه و پمپاژ آن با برنامه از قبل تعیین شده و زوایای مشخص صورت می‌گیرد.

آبی که از آبشار مصنوعی پل هفتم اهواز سرازیر می‌شود، توسط ۲۷۲۰ نازل تمام استیل انجام می‌پذیرد. لوله‌های پلی اتیلن استفاده شده در این آبشار مصنوعی امکان شست و شو دارند و زمانی که رسوبات و املاح به دیواره‌های این لوله‌ها بچسبد، می‌توان آن‌ها را جرم گیری کرد.

همچنین نورپردازی آبشار مصنوعی پل هفتم، یکی از نقاط قوت و زیبایی آن است که در نورپردازی این آبشار از ۸۰ پرژکتور رنگی و ۷۵۰ لامپ ال‌ای دی استفاده کرده‌اند و نیز پست برق قرار گرفته در این آبشار ۷۰۰ کیلو وات است. این سبک خاص از نورپردازی و امکانات منحصر به فردی که برای آن تعبیه شده است، در هنگام شب، منظره و چشم اندازی کم نظیری را برای گردشگران خلق می‌کند.

معرفی جاذبه‌های آبشار پل هفتم اهواز

به گزارش جامعه ۲۴، یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های آبشار مصنوعی پل هفتم شهر اهواز، قرارگیری این آبشار بر روی رود زیبا کارون است. با توجه به اینکه این رودخانه بسیار پرطرفدار است، مردم بومی منطقه و اکثر گردشگران داخلی و خارجی علاقه بسیار زیادی برای بازدید از این رود خروشان دارند.

از این‌رو مسئولین زیباسازی شهر اهواز برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان این پل با یک تیر دو نشان زده‌اند و آبشاری مصنوعی بر روی این طراحی کرده اند تا جذب گردشگر در این منطقه دو برابر شود. آبشار مصنوعی پل هفتم، در مرکز شهر اهواز واقع شده  و دسترسی بازدید از آن بسیار آسان است.

منبع: جامعه 24
برچسب ها: گردشگری
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان