تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

معرفی فیلم‌های خوب سینمای ایران

سینمای ایران دارای فیلم‌های بسیار خوب و خوش ساختی است که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند. برخی از این فیلم‌ها دارای جوایز متعددی هستند که همین مهر تاییدی بر دیدنی بودن و باارزش بودن آن فیلم‌هاست. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از این فیلم‌های معروف و دیدنی می‌پردازیم.

معرفی فیلم‌های خوب سینمای ایران

رویداد۲۴ سینمای ایران دارای فیلم‌های بسیار خوب و خوش ساختی است که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند. برخی از این فیلم‌ها دارای جوایز متعددی هستند که همین مهر تاییدی بر دیدنی بودن و باارزش بودن آن فیلم‌هاست. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از این فیلم‌های معروف و دیدنی می‌پردازیم.

فیلم شنای پروانه

شنای پروانه یکی از بهترین فیلم‌های ایرانی است که) محمد کارت (کار نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده داشت.) پدرام پورامیری (و) حسین دوماری در نویسندگی فیلمنامه شنای پروانه به محمد کارت کمک می‌کردند. این فیلم در سال ۱۴۰۰ توسط سرویس‌های آنلاین فیلم و سریال منتشر شد. از بازیگرانی که در شنای پروانه ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به طناز طباطبایی، جواد عزتی، علیرضا داوودنژاد، پانته‌آ بهرام، آبان عسکری، نادر شهسواری، ناهید مسلمی، ایمان صفا، مهدی حسینی نیا، مه‌لقا باقری، علی شادمان و امیر آقایی اشاره کرد.

فیلم شنای پروانه در ۱۴ بخش از جشنواره فیلم فجر نامزد شده است که در ۶ بخش آن توانست رقبای خد را شکست دهد. این ۶ بخش عبارتند از: بهترین فیلم از نگاه تماشاگران موفق، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین تدوین، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین صداگذاری و میکس و بهترین صدابرداری موفق به کسب سیمرغ بلورین گشت.

معرفی فیلم‌های خوب سینمای ایران

فیلم سرخپوست

فیلم سرخپوست به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی از فیلم‌های خوب و تحسین شده سینمای ایران است. بودجه این فیلم ۵.۵ میلیارد تومان بود و حدودا ۱۴.۹ میلیارد تومان در گیشه فروش داشت. از بازیگران فیلم سرخپوست می‌توان به ستاره‌هایی نظیر پریناز ایزدیار، نوید محمدزاده، مانی حقیقی، حبیب رضایی، حمید مهاجر، آتیلا پسیانی و ستاره پسیانی اشاره داشت.

فیلم سرخپوست در ۸ بخش از جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه شد که تنها توانست جایزه ویژه هیئت داوران را نصیب خود کند. این فیلم در بیستمین دوره جشن حافظ نیز در ۸ بخش نامزد دریافت جایزه شد. فیلم سرخپوست موفق شد در سه بخش بهترین بازیگر مرد سینما، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم جوایزی بدست آورد.

معرفی فیلم‌های خوب سینمای ایران

فیلم مغز‌های کوچک زنگ زده

فیلم مغز‌های کوچک زنگ‌زده که با استقبال زیادی از طرف مردم و نظرات مثبتی از جانب منتقدان سینما مواجه شد در سال ۱۳۹۷ اکران شد. این فیلم با فروش موفقیت آمیز خود توانست ۱۲.۷ میلیارد تومان در گیشه بدست آورد. فیلم مغز‌های کوچک زنگ‌زده فیلمی به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی است. مهم‌ترین بازیگران این فیلم عبارتند از: نوید محمدزاده، نازنین بیاتی، لادن ژاوه وند، مهیار راحت طلب، هامون سیدی، مرجان اتفاقیان، نوید پورفرج، فرید سجادی حسینی و فرهاد اصلانی.

فیلم مغز‌های کوچک زنگ‌زده در جشنواره فیلم فجر در ۱۳ بخش نامزد شد. در نهایت توانست سیمرغ بلورین ۴ بخش بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه، بهترین صداگذاری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کند. منتقدان و بینندگان موفقیت سازندگان این فیلم را در به تصویر کشیدن فواصل طبقات اجتماعی جامعه تحسین کردند.

معرفی فیلم‌های خوب سینمای ایران

فیلم متری شیش و نیم

فیلم متری شیش و نیم به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی از بهترین فیلم‌های ایرانی سال ۲۰۱۹ است. تهیه کنندگی این فیلم را جمال ساداتیان برعهده داشت. بودجه ساخت فیلم متری شیش و نیم ۷ میلیارد تومان بود و این فیلم توانست فروش ۲۷.۷ میلیارد تومانی را در گیشه رقم بزند. از مهم‌ترین بازیگران این فیلم می‌توان به نوید محمدزاده، پیمان معادی، مازیار سیدی، مرجان قمری، هومن کیایی، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی اشاره کرد.

فیلم متری شیش و نیم در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم حافظ در ۸ بخش نامزد دریافت جایزه شد. در نهایت در ۴ بخش بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری موفق به کسب جایزه شد. این فیلم در سی و هفتمین جشواره فیلم فجر نیز در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. در پایان فیلم متری شیش و نیم توانست در بخش‌های بهترین صدابرداری، بهترین تدوین و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جوایزی را از آن خود سازد.


بیشتر بخوانید: معرفی فیلم‌های خوب سینمای ایران 1 


معرفی فیلم‌های خوب سینمای ایران

فیلم فروشنده

فیلم فروشنده در بین تمامی فیلم‌های سینمایی ایرانی یک شاهکار به حساب می‌آید و کمتر کسی نام آن را نشنیده است. این فیلم توانست افتخارات فراوانی را در سطح بین‌المللی کسب کند. کارگردان و نویسنده این فیلم شاهکار، اصغر فرهادی، فیلم‌ساز افسانه‌ای ایرانی است. کار تهیه کنندگی این اثر نیز برعهده اصغر فرهادی و الکساندر ماله-گی او بود. از مهم‌ترین و معروف‌ترین بازیگرانی که در این اثر به هنرنمایی پرداخته‌اند می‌توان به ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، احترام برومند، فرید سجادی حسینی، مهدی کوشکی، مینا ساداتی و بابک کریمی اشاره داشت.

حضور موفقیت آمیز این اثر در گیشه با فروش ۱۶.۷ میلیارد تومانی مواجه شد. فیلم فروشنده در سطح بین المللی نیز خوش درخشید و افتخارات زیادی را به کارنامه اصغر فرهادی و سینمای ایران به ارمغان آورد. این فیلم در جشنواره بین المللی کن توانست جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را برای بازی شهاب حسینی بدست آورد. فیلم فروشنده موفق به کسب جایزه اسکار به عنوان بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شد. همچنین در بخش بهترین فیلم غیرانگیسی زبان در مراسم گلدن گلوب نیز نامزد شد که متاسفانه موفق به کسب جایزه گلدن گلوب نشد.

معرفی فیلم‌های خوب سینمای ایران

فیلم زن‌ها فرشته‌اند ۲

فیلم زن‌ها فرشته‌اند به کارگردانی آرش معیریان، نام یک کمدی ایرانی است که در سال ۱۳۹۹ اکران شد. فیلمنامه این اثر را کریم خودسیانی نوشته و تهیه کنندگی آن نیز بر عهده حسین فرح بخش است. زن‌ها فرشته‌اند ۲ حدودا ۴.۸ میلیارد تومان فروش کرد. از بازیگران این فیلم می‌توان به سحر قریشی، محمدرضا شریفی نیا، مریم سعادت، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، علی صادقی و نیوشا ضیغمی اشاره کرد.

معرفی فیلم‌های خوب سینمای ایران

سخن پایانی

سینمای ایران فیلم‌های خوب و زیبایی دارد که برخی از آن‌ها نامزد دریافت جوایز مختلف شده یا آن‌ها را کسب کرده‌اند. فیلم‌های ایرانی مانند دیگر کشور‌ها در ژانر‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام بینندگان مخصوص به خود را دارند. برخی از فیلم‌ها برتری بیشتری در زمینه‌های مختلفی همچون کیفیت دارند که از این رو عنوان فیلم‌های خوب سینمای ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
1
0
فیلم زد و بند
منافقانه بود
بازی با اسم خدا
نیرنگ و فریب
زد و بند
دزد ناموس
چه ظلمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
0
5
خداوکیلی روتون شده زن‌ها فرشته‌اند رو آوردین تو این لیست ؟
نظرات شما
پیشخوان