تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱

کاهش وزن به کمک چای ماسالا

چای ماسالا یکی از انواع نوشیدنی‌هایی است که اصالت آن به هند بازمی‌گردد. این نوشیدنی خواص شگفت آوری برای سلامتی بدن انسان داشته و اگر شما در طول روز یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید به حفظ سلامتی بدن خود کمک بسیار زیادی خواهید کرد.

تناسب اندام و رژیم غذایی

رویداد۲۴ مصرف بیش از حد هیچ نوع ماده‌ای برای بدن انسان توصیه نمی‌شود؛ بنابراین توجه داشته باشید که باید چای ماسالا را در حد نیاز خود مصرف کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره خواص چای ماسالا با ما همراه شوید.

ماسالا چیست؟

ماسالا به ترکیبی از مواد و ادویه‌های مختلف می‌گویند. از این مواد می‌توان به زنجبیل، هل، دارچین، میخک، فلفل سیاه و ... اشاره کرد. ماسالا را می‌توانید به صورت خانگی نیز تهیه کرده و از طعم شیرین و تند آن لذت ببرید.

برخلاف چای معمولی که فقط آن را با استفاده از آب جوش تهیه می‌کنند می‌توانید این محصول را با استفاده از آب گرم نیز تهیه کنید. ترکیب ماسالا و شیر گرم یکی از بی نظیرترین نوشیدنی‌های گرم و شناخته شده در دنیا است.

بهبود سلامت قلب با مصرف چای ماسالا

یکی از خواص مهم چای ماسالا بهبود سلامت قلب شما است. طبق مطالعات انجام شده از ترکیبات چای ماسالا این نتیجه به دست آمده است که این چای می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود سلامت قلب شما داشته باشد. وجود دارچین در چای ماسالا باعث افزایش این خاصیت و سلامت قلب شما خواهد شد.

چای ماسالا و کنترل قند خون

از دیگر خواص چای ماسالا می‌توان به کنترل قند خون اشاره کرد. افراد دیابتی بهتر است این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود قرار داده و روزانه یک فنجان چای ماسالا را مصرف کنید. وجود زنجبیل و دارچین که در ترکیبات چای ماسالا وجود دارد موجب کنترل دیابت خون انسان می‌شود.

طبق مطالعات انجام شده افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اگر در طول روز ۱۱ گرم پودر زنجبیل را مصرف کنند ۱۲ درصد از قند آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. این نشان می‌دهد که چای ماسالا نیز می‌تواند در کاهش قند خون افراد دیابتی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اگر چای ماسالا را بدون شکر مصرف کنید موجب کاهش سطح قند خون شما خواهد شد.

کاهش تهوع با چای ماسالا

همانطور که اشاره کردیم زنجبیل در ترکیب چای ماسالا وجود دارد. این ماده می‌تواند موجب کاهش حالت تهوع باشد. افراد باردار می‌توانند برای جلوگیری از حالت تهوع خود روزانه یک فنجان از چای ماسالا را مصرف کنند. وجود سیر و هل می‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از حالت تهوع و پیشگیری از مشکلات گوارش در بدن انسان داشته باشد.

از ترکیبات ضد باکتریایی دیگر در چای ماسالا می‌توان به فلفل سیاه اشاره کرد. فلفل سیاه موجب عملکرد بهتر آنزیم‌های گوارشی شده و به هضم غذا کمک می‌کند. هرچه میزان فلفل سیاه موجود در ترکیب چای ماسالا بیشتر باشد به جلوگیری از مشکلات گوارشی کمک زیادی خواهد کرد.


بیشتربخوانید: اگر قصد کاهش وزن دارید این نان را بخورید


تاثیر چای ماسالا در کاهش وزن

برخی از افراد برای کاهش وزن خود به دنبال دارو‌های رژیمی بسیار زیادی هستند. باید گفت که مصرف مداوم چای ماسالا به دلیل وجود چای سبز در ترکیبات آن می‌تواند برای لاغری شما مفید باشد.

از خواص مهم چای ماسالا می‌توان به چربی سوزی اشاره کرد. این نوشیدنی از ایجاد اضافه وزن در بدن شما جلوگیری کرده و یک ماده مغذی برای بدن شما محسوب می‌شود. زمانی که شما چای ماسالا را مصرف کنید موجب کاهش گرسنگی شما شده و در نتیجه کاهش وزن شما را به دنبال خواهد داشت.

بهبود سرماخوردگی با مصرف چای ماسالا

یکی دیگر از خواص مهم چای ماسالا بهبود سرماخوردگی و گرفتگی بینی است. این جای خواص ضد التهابی و ضد قارچی داشته و به گزینه مناسب برای بهبود سرماخوردگی شما کمک می‌کند.

میخک و زنجبیل که در ترکیب چای ماسالا وجود دارد موجب افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی خواهد شد. اگر سرما خورده اید حتماً این نوشیدنی را در طول روز مصرف کرده و به بهبود آن کمک کنید.

خواص ضد التهابی چای ماسالا

تمام ادویه‌هایی که در ترکیب چای ماسالا نیاز هستند خاصیت ضد التهابی داشته و می‌تواند به عنوان یک ماده ضد التهاب در بدن شما تاثیر مستقیمی روی کاهش التهاب بدن داشته باشند.

افزایش ایمنی و تقویت سیستم ایمنی با چای ماسالا

فروش چای سیاه در ترکیبات ماسالا باعث می‌شود که سطح انرژی بدن افزایش پیدا کند. کافئینی که در چای سیاه وجود دارد انرژی بسیار زیادی در بدن انسان به وجود آورده و برای افرادی که در طول روز فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند بسیار مناسب است.

چای ماسالا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن انسان نیز می‌شود. میخک و دارچین که در ترکیبات این کار وجود دارد یک خط دفاعی را در بدن انسان ایجاد کرده و از ورود عفونت به بدن انسان جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید این نوشیدنی را به عنوان یک عامل موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن خود مصرف کنید.

چای ماسالا خاصیت ضد اکسیدکننده و کاهش فشار خون

چای سیاه موجود در ترکیب چای ماسالا خواص ضد اکسید کننده بسیار قوی داشته و باعث می‌شود که سطح کلسترول خون بدن انسان کاهش پیدا کند. چای ماسالا از ایجاد پلاک در خون انسان جلوگیری کرده و از ایجاد بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

ادویه‌هایی که در ترکیب چای ماسالا وجود دارند به کنترل ضربان قلب و فشار خون انسان نیز کمک کرده و به عنوان یک ماده کنترل کننده فشار خون نیز تاثیر زیادی برای سلامت بدن انسان دارند. اگر فشار خون شما دچار نوسان است می‌توانید چای ماسالا را به صورت منظم مصرف کرده و از این موضوع پیشگیری کنید.

جلوگیری از ابتلا به سرطان و افزایش سوخت و ساز بدن با مصرف چای ماسالا

طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده چای ماسالا می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز تاثیر زیادی در بدن انسان داشته باشد. وجود زنجبیل، دارچین و هل موجود در ترکیب چای ماسالا برای پیشگیری از سرطان مناسب است. چای ماسالا موجب افزایش سوخت و ساز بدن نیز می‌شود. افزایش سوخت و ساز بدن اهمیت بسیار زیادی در سلامت بدن انسان دارد. اگر غذای شما به خوبی هضم می‌شود موجب سلامت بدن شما خواهد شد که چای ماسالا به این موضوع کمک می‌کند.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان