تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن

باید دانست که بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن چیست تا خیلی سریع‌تر به نتیجه درخواستی خود برسید. چای سبز علاوه بر اینکه برای درمان چاقی مناسب است فواید بسیار زیاد دیگر مانند کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و آرتیریت روماتوئید را در بر دارد.

بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن

رویداد۲۴ نازنین احمدی: گفته شده است که هر ساله بیش از 80 میلیارد فنجان چای سبز در کشور آمریکا به مصرف می رسد و مردمان این کشور علاقه زیادی به طعم این نوشیدنی نشان داده­‌اند. چای سبز علاوه براینکه به دلیل طعم منحصربه‌فردش مورد توجه عده زیادی قرار می‌گیرد. داروی بسیار خوبی برای کاهش وزن نیز شناخته شده است. اما باید دانست که بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن چیست تا خیلی سریع‌تر به نتیجه درخواستی خود برسید. چای سبز علاوه بر اینکه برای درمان چاقی مناسب است فواید بسیار زیاد دیگر مانند کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و آرتیریت روماتوئید را در بر دارد.

مزایای نوشیدن چای سبز

چای سبز علاوه بر اینکه آب را طعم‌دار می‌کند، مزایای بسیار فراوانی برای سلامتی انسان نیز دارد که با قرار دادن چای سبز خشک  در آب جوش، ترکیبات زیست فعال خود را جذب می‌کند. برگ‌های چای سبز دارای خاصیت ضدالتهابی و سم زدایی هستند که با نوشیدن این چای از بدن خود در برابر رادیکا‌ل‌های آزاد که بدن شما را تهدید می‌کنند محافظت خواهید کرد. امروزه چشمگیرترین دلیلی که مردم برای نوشیدن چای سبز بیان می‌‌کنند به دلیل بالا بردن سوخت و ساز بدن و کمک کننده به کاهش وزن است. اما باید دانست که بهترین زمان و بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن چیست تا به شما کمک کند نهایت استفاده از این دمنوش گیاهی را داشته باشید.

بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن

در طول روز، نوشیدن چه مقدار چای سبز در برای لاغری کافیست؟

مطالعات نشان داده است که نوشیدن سه تا پنج فنجان چای سبز کمک به کاهش وزن شما می‌کند و برخی از محققان در تحقیقات خود ذکر کرده‌اند که نوشیدن هفت فنجان چای سبز در روز برای پیشگیری از مبتلا شدن  به سرطان پروستات بسیار عالی است. اما در منابع دیگر ذکر شده که اگر فردی سالم این مقدار چای را در طول روز استفاده کند برایش بسیار زیاد است و اصلا توصیه نمی‌شود. واکنش بدن هر فرد در مقابل کافئین متفاوت است اما رعایت کردن حالت اعتدال در مصرف این دمنوش بهتر بوده، پس به عنوان قانون کلی نوشیدن چای سبز بین سه تا پنج فنجان توصیه شده است. پس بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن نوشیدن بین سه تا پنج فنجان آن در طول روز خواهد بود. در چای سبز مقدار فراوانی کاتچین وجود دارد که باعث کاهش جذب آهن در بدن می‌شود که با مصرف زیاد از حد آن، کم خونی و فقر آهن در بدن نمایان خواهد شد. افرادی که بیماری کم خونی دارند و یا افرادی که تحت دیالیز هستند باید در مصرف چای سبز به صورت محتاتانه رفتار کنند.

بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن

بهترین زمان مصرف چای سبز

به گزارش رویداد24 اکثر انسان‌ها روز خود را با نوشیدن چای آغاز می‌کنند، پس چای سبز می‌تواند جایگزین خوبی در این مواقع باشد و نوشیدن آن هر روز صبح عالی‌ست. به دلیل اینکه کافئین موجود در این چای قابل توجه بوده، شروع کردن یک روز پر انرژی را برای شما رقم می‌زند. بر خلاف ویژگی‌ای که قهوه دارد چای حاوی آمینو اسید ال‌تیانین است که از هجوم کافئین به بدن شما پیشگیری می‌کند وباعث آن می‌شود که انرژی بدن شما برای چندین ساعت تامین شود. برای نوشیدن چای سبز در عصرها مراقب مقدار کافئین موجود در آن باشید به این دلیل که کافئین در چای سبز‌های متفاوت مختلف است و چای سبزی که برگ‌هایش بالغ یا برشته هستند مناسب عصرانه است.


بیشتر بخوانیددرباره عصاره چای سبز و سایر گیاهان دارویی چه می دانید؟


اگر شما چای سبز را فقط برای کاهش وزن می‌نوشید و توجهی به مزایا آن برای سلامتی ندارید باید گفته شود که بهترین زمان نوشیدن چای سبز در حدود دو فنجان برای شما قبل از انجام تمرین‌های ورزشی است. نوشیدن دو فنجان چای سبز قبل از انجام تمرینات ورزشی بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن خواهد بود.

بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن

لاغری با چای سبز به چه افرادی توصیه نمی‌شود

یکی از روش‌های مناسب برای رسیدن به وزن دلخواه، نوشیدن چای سبز در طول روز بین سه تا پنج فنجان شناخته شده اما باید مطمئن شوید که نوشیدن این دمنوش به سلامتی شما ضرر نمی‌رساند و طبق تحقیقات و دانستن بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن شروع به مصرف این دمنوش گیاهی کنید. چای سبز به دلیل داشتن کافئین، برای افرادی که به کافئین حساسیت دارند اصلا توصیه نمی‌شود. همچنین برای افرادی که بیماری کم خونی، فشار خون، فشار چشم، زخم معده، میگرن، اختلالات روانی، مشکلات کبدی و کلیوی دارند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. برای این افراد مصرف چای سبز ممنوعیت دارد و استفاده کردن از این دمنوش گیاهی ممکن است سلامتی چنین افرادی را به خطر بیندازد. خانم‌های باردار و مادر‌هایی که به فرزندان خود شیر می‌دهند نیز باید زیر نظر پزشک، این دمنوش گیاهی را استفاده کنند. در صورت رعایت کردن احتیاط‌‌های لازم در هنگام نوشیدن چای سبز و رعایت بهترین روش برای استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن هیچ مشکلی برای فرد استفاده کننده از این دمنوش لاغری به وجود نمی‌آید. گاهی ممکن است شما در گذشته چای سبز را نوشیده باشید اما یک دفعه بدن شما در موقع مصرف مجدد، به این دمنوش حساسیت نشان دهد پس حتما قبل از اینکه برای لاغری اقدام به نوشیدن چای سبز کنید حتما از حساسیت‌زا نبودن بدن خود به این دمنوش اطمینان حاصل فرمایید.

سخن پایانی

چای سبز که کمک به هضم بهتر غذا و افزایش متابولیستم می‌کند و با دانستن بهترین روش استفاده از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن نیز می‌توان استفاده کرد و به وزن ایده‌آل خودتان برسید. همچنین علاوه بر تاثیر نوشیدن چای سبز به کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل با نوشیدن این دمنوش به سلامتی خود نیز کمک کنید. علاوه بر اینکه نوشیدن چای سبز قبل از تمرینات ورزشی باعث کاهش وزن می‌شود نوشیدن این دمنوش بعد از انجام تمرینات ورزشی نیز تاثیرات مناسبی مانند شادابی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان