تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۰ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

واکنش پنتاگون به دستیابی ایران به موشک‌ هایپرسونیک

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا واکنشی آشنا به خبر دستیابی ایران به موشک‌های هایپرسونیک نشان داد.

موشک‌ هایپرسونیک

رویداد۲۴ به نقل از تسنیم، سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه روز گذشته در جمع خبرنگاران از ساخت موشک بالستیک هایپر‌سونیک پیشرفته خبر داد که قادر است از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته عبور کند و آنها را هدف قرار دهد.

وزارت دفاع آمریکا طبق روال گذشته تلاش کرده با ترکیبی از «انکار» و «نمایش اشراف اطلاعاتی» به موضوع نزدیک شود. «رد لودویک»، یکی از سخنگویان وزارت دفاع امریکا در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت پنتاگون از گزارش‌ها درباره دستیابی ایران به موشک‌های هایپرسونیک مطلع است اما به آن «به دیده شک می‌نگرد».

این مقام پنتاگون گفت: «همانند همیشه ما از افشاسازی گزارش‌های اطلاعاتی و ارزیابی‌ها در خصوص چنین موضوعات حساسی پرهیز می‌کنیم. ما همچنان نظارت دقیق بر توسعه و اشاعه موشک‌های پیشرفته و فناوری‌های وابسته به آن توسط ایران را ادامه خواهیم داد.»

او اضافه کرد: «ایالات متحده به توانایی خود برای مهار و دفاع در برابر تمامی تهدیدها از جانب ایران اطمینان دارد و با متحدان و شریکانش در این راستا همکاری خواهد کرد. ما از ایران می‌خواهیم تنش‌ها در منطقه را کاهش دهد.»


بیشتربخوانید: واکنش گروسی به ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران


موشک‌های هایپرسونیک علاوه بر آنکه قادر به پرواز با پنج برابر سرعت صوت (۳۸۰۰ مایل در ساعت) هستند می‌توانند با طی کردن مسیرهای پیچیده، رهگیری‌شان را دشوار کنند.

فاکس‌نیوز در تلاش برای کاستن از اهمیت این پیشرفت ایران نوشته مقام‌های دفاعی آمریکا پیش از این خاطرنشان کرده‌اند معمولاً ایران تمایل دارد در قابلیت‌های نظامی خود بزرگنمایی کند.

چنین انکارهایی از سوی مقام‌های آمریکایی ناآشنا نیست. چند سال پیش هم هنگامی که بحث توانمندی‌های پهپادی ایران مطرح شده بود مقام‌های آمریکایی و رسانه‌های وابسته به این کشور ابتدا مدعی شدند که پهپادهای ایران فوتوشاپ هستند تا اینکه در یک سال گذشته پنتاگون اذعان کرده توانمندی پهپادی ایران موجب شده آمریکا برای نخستین بار برتری هوایی خود در منطقه غرب آسیا را از دست بدهد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Estonia
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
2
مردم به نون شب محتاجند اینها به فکر چنگ و نابودی دنیا هستند. ابایی هم از کشتار مردم بی دفاع ایران ندارند.
نظرات شما
پیشخوان