تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

آیا جمهوری خواهان از ترامپ دل کنده اند؟

به نظر می‌رسد جمهوری خواهان اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را برای دوره آتی کسب خواهند کرد.

جمهوری خواهان

رویداد۲۴ فرارو نوشت: به نظر می‌رسد جمهوری خواهان اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را برای دوره آتی کسب خواهند کرد. با این وجود، بسیاری از نامزد‌های جمهوری خواه که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در طول دوره مقدماتی حزب جمهوری خواه انتخاب شده بودند، نتوانستند رای دهندگان را به سوی خود جلب کنند. با این وجود، این ضرر‌ها آشکارا با یک حرکت قاطع برای نامزد‌های محافظه کار در فلوریدا جبران شد جایی که فرماندار "ران دیسانتیس" نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ زمینه را برای چیزی که به نظر می‌رسد یک تغییر جهت سیاسی قابل توجه به سوی راست است فراهم کرد.

این که ترامپ روز‌های پیش از تعیین نتیجه نظرسنجی‌ها را صرف حمله به دیسانتیس کرد این احساس را در جمهوری خواهان تشدید کرده که تسلط رئیس جمهور پیشین بر حزب در حال سست شدن است. آیا محافظه کارانی که به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی نگاه می‌کنند دور شدن از ترامپ را آغاز خواهند کرد و یا آن که بالعکس جنبش MAGA (امریکا را دوباره عظمت بخشیم) طرفدار ترامپ با نفوذی منحصر بفرد بر حزب جمهوری خواه تسلط پیدا خواهد کرد؟

"الی لیک" کارشناس دست راستی در توئیتر نوشت: "ترامپ یک بازنده است. او یک آلباتروس (اشاره به پرنده‌ای که می‌تواند مدت زیادی بدون بال زدن پرواز کند آلباتروس نه تنها ساعت‌ها بلکه سال‌ها پرواز می‌کند. این پرنده در تمام عمرش یک جفت برای خود انتخاب می‌کند و تا انتهای زندگی اش با همان جفت سر می‌کند و اگر جفت اش زودتر بمیرد آلباتروس هیچگاه جفت دیگری انتخاب نمی‌کند و بقیه عمرش را تنها سپری می‌کند) است. او یک لنگر قایق در حزب است".

"جان پودهورتز" از نشریه دست راستی "کامنتری" نیز ترامپ را یک "خودشیفته بازنده با رفتاری بیمارگونه" نامید که اکنون توسط رای دهندگان آمریکایی در سه رقابت ملی جداگانه تحقیر شده است. حتی برخی از نزدیک‌ترین متحدان ترامپ به طور نامحسوس القا کردند که به نفع جمهوری خواهان است که بدون او رو به جلو حرکت کنند. "میک مولوانی" رئیس سابق کارکنان کاخ سفید ترامپ به سی بی اس نیوز گفت:"از بین دونالد ترامپ و ران دیسانتیس امشب شما می‌خواهید ران دیسانتیس باشید".

با این وجود، به نظر می‌رسد ترامپ خود را مقصر نمی‌داند و تقصیر را به گردن حزب می‌اندازد. او شب انتخابات با انتشار بیانیه‌ای غرورآمیز اعلام کرد که اگر جمهوری خواهان پیروز شوند "من باید تمام اعتبار را کسب کنم و اگر آنان متحمل شکست شوند من اصلا نباید سرزنش شوم. "به نظر می‌رسد بسیاری از چهره‌های راستگرا موافق هستند و استدلال می‌کنند که لغزش میان دوره‌ای حزب جمهوری خواه از پیامد‌های جانبی اقدامات بدنه قدیمی حزب بوده و این موضوع باعث می‌شود سرزنش‌ها از ترامپ دور شده و به طور مستقیم متوجه کمیته ملی جمهوری خواهان و رهبری آن حزب در کنگره باشد.

"رحیم قسام" سردبیر پیشین سایت دست راستی "بریت بارت" در توئیتی نوشت: "ترامپ کار غیر ممکنی را در پیش دارد و آن ایجاد ائتلافی از انواع مختلف جمهوری خواهان است". در این میان، "جیم هافت" ستون نویس راست افراطی معتقد به تئوری توطئه به زعم خود "رسانه‌های خبری جعلی" را به علت آن چه "عدم انتشار گزارش درباره روز بزرگ نامزد‌های مورد حمایت ترامپ" دانست مقصر قلمداد کرد.

با این وجود، واقعیت آن است که همه چیز به دیسانتیس بستگی دارد. "دیوید فروم" در نشریه "آتلانتیک" نوشت: "اکنون فرصتی برای ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا فراهم شده تا ترامپ را به عنوان نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه در رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۴ به چالش بکشد و شاید کنترل را از او بگیرد. جمهوری خواهان درجه یک می‌توانند متقاعد شوند که ترامپ قدیمی، نامتعارف و نامرغوب است".

با این وجود، رقابت با ترامپ برای دیسانتیس به مثابه مبارزه با آتش است. ترامپ اکنون چاره‌ای جز درگیر شدن در رقابت ندارد. دیسانتیس تاکنون از پیروزی انتخاباتی اش در روز سه شنبه استفاده کرده تا ادعای خود به عنوان یک جنگجوی محافظه کار در جنگ فرهنگی را تقویت کند.

"کیلی مک انانی" سخنگوی سابق کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری ترامپ در شبکه خبری "فاکس نیوز" اعلام کرد که سخنرانی پیروزی دیسانتیس "باید پیام آینده حزب باشد". روزنامه "نیویورک پست" متعلق به "روپرت مرداک" دیسانتیس را "دی فیوچر" معرفی کرد و او را آینده حزب جمهوری خواه دانست و حملات اخیر ترامپ را "نمایشی شرم آور" توصیف کرد.

مهم نیست که کارشناسان تا چه اندازه به ستایش دیسانتیس یا انتقاد از ترامپ می‌پردازند بزرگترین پرسش بدون پایان برای آینده جمهوری خواهان این است که آیا می‌توان پایگاه جمهوری خواهان را جابجا کرد یا خیر.

مت لوئیس در "دیلی بیست" می‌نویسد: "من آن قدر ساده لوح نیستم که فکر کنم چیزی می‌تواند طلسم ترامپ را بر حزب جمهوری خواه بشکند. او تقریبا به تنهایی کنترل جمهوری خواهان بر سنای ایالات متحده را در سال ۲۰۲۰ میلادی تخریب کرد و این پس از باخت او در انتخابات ریاست جمهوری بود".

"دیوید ام دراکر" در نشریه دست راستی "واشنگتن اگزماینر" نوشت: "چرا جمهوری خواهان اکنون دغدغه این را دارند که ترامپ برای آنان کرسی هزینه کند؟ در واقع، روابط مردمی او علیرغم شکست‌های پیاپی قوی باقی مانده است. سرزنش ترامپ به دلیل نقش اش در انتخابات ناامید کننده حزب جمهوری خواه در سال ۲۰۲۲ میلادی تنها باعث وسوسه شدن پایگاه هواداران اش در حزب برای نشان دادن واکنشی شدید از خود خواهد شد".

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترامپ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رونالد ریگان
|
Canada
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
0
0
چنان عاشق این مطلب شده اید که آنرا دوبار و با دو تیتر منتشر کرده اید . احسنت !
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان