تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز ۲۲ آبان

شاخص کل بورس روز گذشته رشد کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش‌بینی بورس

رویداد۲۴ شاخص کل بورس تهران دیروز شنبه افزایش 11 هزار و 739 واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و 426 هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن بورس وارد محدوده 401 هزار واحدی شد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز متعادل می‌شود.

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازگشایی نمادهای سهام عدالت حتما باید پس از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باشد که اکنون در حال تدارک بحث مقرراتی و قوانین هستیم. باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می‌شود، اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.

تعیین تکلیف سهام عدالت و سود آن می‌تواند تاثیر بسزایی در گردش نقدینگی اقتصاد کشور و اعتماد سهامداران نسبت به تالار شیشه‌ای داشته باشد.

اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات اظهار کرد: از طریق ابزار صندوق املاک و مستغلات، امکان خرید و فروش ملک به نرخ روز نه تنها به صورت متری بلکه به صورت سانتی‌متری هم فراهم خواهد شد.

سهامداران بازار سرمایه نسبت به فروش سانتی‌متری مسکن واکنش نشان دادند. بر همین اساس برخی از کارشناسان می‌گویند که این صندوق می‌تواند در کوتاه مدت اعتماد سرمایه‌گذاران بورسی را کاهش دهد.


بیشتربخوانید: بورس تحت‌ تاثیر متغییرهای محیطی؟


بازگشایی استقلال در بورس

محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس گفت: اگر ابهامات نماد استقلال برطرف شود قاعدتا نماد آن بازگشایی خواهد شد‌ که در حال بررسی است. بازگشایی به همکاری طرفین بستگی زیادی دارد؛ دوستان از سمت ما و باشگاه استقلال در حال جمع آوری اطلاعات هستند تا زودتر این اتفاق بیفتد.

بازگشایی نماد استقلال به گردش نقدینگی در بازار سرمایه کمک شایانی خواهد کرد.

هیات وزیران، غلامرضا مصباحی‌مقدم و مسلم پیمانی را به‌ عنوان اعضای شورای عالی بورس و اوراق بهادار جایگزین علی سعیدی و میرفیض فلاح کردند.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این تغییرات می‌تواند به اعتمادسازی سهامداران نسبت به بازار سرمایه کمک کند.

احتساب قیمت سوخت متانول‌ساز‌ها به قیمت سایر صنایع (١٠ درصد قیمت خوراک پتروشیمی)، فروش ارز حاصل از صادرات به قیمت آزاد و پرداخت خسارت قطعی برق و گاز شرکت‌ها توسط دولت، سه پیشنهاد ارائه شده به دولت برای رفع مشکل واحد‌های تولیدکننده متانول است.

رفع این مشکل می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به بازار سهام افزایش دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان