تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱

متدهای مختلف تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

یادگیری در مورد اصول معامله و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال ممکن است یکی از ارزشمندترین کارهایی باشد که می‌توانید انجام دهید. طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و معاملاتی وجود دارند که می‌توانید برای هولد یا معاملات روزانه از آن‌ها استفاده کنید. با این حال، اگر هدف شما کسب سود است، تنها یک چیز واقعا مهم است و آن هم خرید در پایین‌ترین قیمت و فروش در بالاترین قیمت.

متدهای مختلف تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

رویداد۲۴ یادگیری در مورد اصول معامله و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال ممکن است یکی از ارزشمندترین کارهایی باشد که می‌توانید انجام دهید. طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و معاملاتی وجود دارند که می‌توانید برای هولد یا معاملات روزانه از آن‌ها استفاده کنید. با این حال، اگر هدف شما کسب سود است، تنها یک چیز واقعا مهم است و آن هم خرید در پایین‌ترین قیمت و فروش در بالاترین قیمت. البته گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. اگر اینطور نبود، همه ما ثروتمند بودیم. تشخیص کف‌ها و سقف‌های قیمت نیازمند دانش تحلیلی است.

انواع تحلیل بازار ارز دیجیتال

روش‌های خاصی برای تجزیه و تحلیل بازار وجود دارد که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران رمزارز معمولاً در فرآیندهای تصمیم‌گیری خود از آن‌ها استفاده می‌کنند تا زمان درست ورود و خروج از معاملات را پیدا کنند. سه مورد از رایج ترین آن‌ها تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و آنچین است. این سه روش تحلیل مکمل یکدیگر هستند و استفاده صحیح از آن‌ها می‌تواند به شما در انجام معاملات آگاهانه‌تر کمک کند.

تحلیل فاندامنتال

تحلیل بنیادی یک رویکرد با چشم انداز کلان است. تجزیه و تحلیل بنیادی تمام اطلاعات موجود در مورد یک ارز دیجیتال را بررسی می کند و از ترکیبی از معیارهای مالی کمی و معیارهای کیفی استفاده می‌کند. در نهایت، هدف تحلیل بنیادی تعیین قیمت ذاتی یک ارز دیجیتال است. ارزهای دیجیتال شرکتی نیستند. آن‌ها صورت های مالی عمومی ندارند. این امر باعث می‌شود معامله‌گران نتوانند ارزش‌گذاری دقیق بیت کوین را از جریان‌های نقدی آتی به روشی که برای سایر دارایی‌ها انجام می‌شود، به دست آورند. شما به عوامل دیگری برای سنجش پتانسیل یک ارز دیجیتال و قدرت فعلی جامعه در شبکه احتیاج دارد. ویژگی‌های منحصر به فردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای مثال در رابطه با خرید اتریوم، می‌توانید بپرسید که آیا به عنوان یک وسیله مبادله عمل می کند و چه چیزی آن را از پول متمایز می‌کند؟ همچنین به مواردی مانند حجم تراکنش و فعالیت کاربر برای اندازه گیری تقاضا نیز دقت داشته باشید.

متدهای مختلف تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

رویدادهای اقتصادی جهانی می توانند تأثیر قدرتمندی بر قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشند. هنگام استفاده از تحلیل بنیادی در استراتژی معاملاتی، بررسی این تغییرات اقتصادی بسیار مهم است. این امر شامل رویدادهای برنامه ریزی شده و غیر برنامه ریزی شده است. برای مثال، یک رویداد بسیار مهم مرتبط با رمزارز مانند هاوینگ تاثیر آشکاری بر نرخ عرضه آتی ارز دارد. یک رویداد برنامه ریزی نشده نیز می‌تواند تأثیر شدید و ناگهانی در قیمت ارز داشته باشد. به عنوان مثال،توییت ایلان ماسک درباره ارز دوج کوین. بدیهی است که در نظر گرفتن این موضوع سخت تر است زیرا دوج کوین فاقد بسیاری از اطلاعات بنیادی مانند نقشه راه، تیم توسعه‌دهنده و حتی وایت پیپر است. با این حال، ارزش بازاری به اندازه ده ها میلیارد دارد و یکی از شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال است.

اطلاعات کلیدی مورد نیاز برای تحلیل فاندامنتال:

  • ارزش بازار (مارکت کپ)
  • توکنومیک
  • نقشه راه
  • اعضای تیم
  • اندازه و مشارکت جامعه
  • نرخ رشد شبکه
  • میزان پذیرش
  • موارد استفاده
  • وایت پیپر

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال (TA) درجه اول بر روی داده‌های تاریخی بازار، مانند حجم معاملات و روند قیمت گذاری در گذشته متمرکز است. تجزیه و تحلیل این داده‌ها برای ایجاد تصویر واضح تر از روند بازار با شناسایی الگوهای تکراری انجام می‌شود. این تحلیل به شما کمک می‌کند تا پیش بینی‌های حساب شده‌ای در زمانی که بازار به سوی روند نزولی یا صعودی حرکت می‌کند، انجام دهید. این پیش‌بینی‌ها، به شما این امکان را می‌دهند که وقتی قیمت پایین است، خرید کنید و زمانی که قیمت بالا است، ارز خود را بفروشید تا به سود برسید.

متدهای مختلف تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

این روش تحلیل اساساً فرض می‌کند که حرکات قیمت تصادفی نیست و الگوهای گذشته در آینده نیز تکرار خواهند شد. در تحلیل تکنیکال شما فقط به عرضه و تقاضا و قیمت یک ارز نگاه می‌کنید و پس از اینکه یک روند شکل گرفت، در جهت آن معامله می‌کنید. بنابراین، اگر بازار برای مدت قابل توجهی صعودی باشد، تقاضا باعث افزایش قیمت خواهد شد. همانطور که قیمت بالا می رود، می توانید انتظار داشته باشید زمانی که مردم سعی می کنند سود سرمایه گذاری خود را برداشت کنند قدرت حاصل از فروش زیاد شده و قیمت نزولی می‌شود. با فروش آن‌ها، عرضه شروع به غلبه بر تقاضا می کند و باعث کاهش قیمت می شود. این چرخه همیشه ادامه دارد. تحلیل تکنیکال دارای شاخص‌ها و ابزارهای زیادی برای تعیین احتمال ر سناریو است و موفقیت در آن به استراتژی شخصی شما بستگی دارد. شما نمی‌توانید آینده را به سادگی با نگاه کردن به گذشته پیش بینی کنید. معامله گران از معیارهای آماری استفاده می کنند و به شدت به نمودارهایی برای کمک به شناسایی سیگنال‌های کلیدی مانند حمایت و مقاومت متکی هستند. در نهایت، تحلیل تکنیکال برای یافتن سیگنال های خرید و فروش استفاده می‌شود. معامله‌گری که فقط در 55 درصد مواقع درست پیش بینی کند، می‌تواند معاملاتی سودآوری را رقم زند. شما همچنین برای افزایش مهارت خود، می‌تواند از تحلیل تکنیکال بیت کوین و تحلیل تکنیکال اتریوم را در وبسایت ایرانیکارت استفاده کنید.

ابزارهای رایج تحلیل تکنیکال عبارتند از:

  • میانگین متحرک واگرایی همگرایی (MACD)
  • شاخص قدرت نسبی (RSI)
  • میانگین متحرک ساده (SMA)
  • حجم در تعادل (OBV)

تحلیل آنچین

در تحلیل آنچین به داده‌های عمومی در بلاک چین می‌پردازیم. این نوع تحلیل نوظهور و منحصر به فضای ارزهای دیجیتال است. معامله گران از اطلاعات آنچین برای پیش بینی بهتر حرکت بازار و سنجش احساسات بازار استفاده می‌کنند. این تحلیل به وسیله طیف وسیعی از سیگنال‌ها از جمله موجودی کیف پول، جریان ورود و خروج صرافی‌ها و حجم تراکنشات صورت می‌گیرد.

متدهای مختلف تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

اگر قصد خرید بیت کوین را داشته باشید، در نمودار بالا از Glassnode می بینیم که درصد بیت کوین‌های نگهداری شده توسط ماینرها و دارندگان بزرگ به طور قابل توجهی کاهش یافته است، در حالی که تعداد کوین‌های نگهداری شده توسط سرمایه گذاران روزانه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این یک معیار مهم است زیرا نشان می دهد که شبکه در طول زمان به غیرمتمرکز شدن ادامه می دهد. این نمودار همچنین می‌تواند توسط معامله گران ارزیابی شود تا ببینند که شرکت کنندگان مختلف بازار چه تأثیری بر قیمت دارند. رافائل شولتزر کرافت (بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری گلس نود) گزارش داد: ما از سال 2020 شاهد افزایش چشمگیر نهنگ های بیت کوین بوده‌ایم.

شاخص‌های مهم در زنجیره عبارتند از:

  • تعداد آدرس‌های فعال
  • تعداد معاملات
  • حجم روی زنجیره
  • نرخ هش
  • درآمد ماینر
  • مقدار کل قفل شده (TVL)
  • ارزش بازار به ارزش تحقق یافته (MVRV)
  • ارزش شبکه به تراکنش (NVT)

متدهای مختلف تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

کارآمدترین متدهای تحلیل بازار کدامند؟

هر یک از این روش‌های تجزیه و تحلیل به تنهایی ارزشمند هستند، اما زمانی که با هم استفاده می‌شوند، قدرتمندتر هستند. آموزش و استفاده از تمام روش‌های تحلیلی، می تواند تصویر واضحی از بازار برای شما ترسیم کند. یک واقعیت برای هر استراتژی معاملاتی صادق است: سودمندی یک روش تحلیلی بستگی به نحوه استفاده شما از آن دارد. اشتباه اصلی که می‌توانید در هنگام معامله مرتکب شوید، تکیه بیش از حد به تحلیل تکنیکال است. حتی بزرگ‌ترین طرفداران تحلیل تکنیکال نیز اذعان می‌کنند که بعید به نظر می‌رسد تنها با استفاده از تحلیل تکنیکال بتوانید در پیش بینی‌های خود موفق عمل کنید. هدف اکثر معامله‌گران، استفاده متوازن از تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و آنچین است. همچنین حفظ شیوه‌های مدیریت ریسک به شما این امکان را می‌دهد که با دید بازتری همراه با اطلاعات حاصل از تحلیل بازار، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. در دنیای ارز دیجیتال، دانش قدرت است، بنابراین هر چه بیشتر بدانید، موفق‌تر خواهید بود. اگر تصمیم به معامله دارید، خودتان تحقیق کنید و به اطلاعات منابع معتبر تکیه کنید. پس از یادگیری روش‌های تحلیل، در یک صرافی ایرانی معتبر مانند ایرانیکارت ثبت نام کنید. امروزه این صرافی به دلیل امنیت بالا و کارمزد صفر به یکی از محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در بین کاربران ایرانی تبدیل شده‌است. همچنین دیگر نگران کلاهبرداری‌های اینترنتی و قفل شدن سرمایه خود بر اثر تحریم‌ها نخواهید بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ارز دیجیتال
نظرات شما
پیشخوان