تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱
دیدار معاون اول رئیس جمهور با آیت‌الله العظمی نوری همدانی

محمد مخبر: اصلاح یارانه ها، جامعه را به عدالت اقتصادی نزدیک‌تر کرد

دکتر محمد مخبر که امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان) به قم سفر کرده است، در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی گزارشی از وضعیت کشور و عملکرد دولت ارائه کرد.

محمد مخبر: اصلاح یارانه ها، جامعه را به عدالت اقتصادی نزدیک‌تر کرد

رویداد۲۴ معاون اول رئیس‌جمهور با تشریح وضعیت کشور در مقطع آغاز به کار دولت سیزدهم به تبیین اقدامات صورت گرفته برای اصلاح یارانه‌ها، تامین کالا‌های اساسی، کاهش تورم، تولید مسکن، افزایش نرخ اشتغال، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم پرداخت.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات کشور، گفت: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم، ولی برخی مردم از این یارانه‌ها بهره نمی‌بردند و این عادلانه نبود.

دکتر مخبر ادامه داد: امروز با عالادنه‌سازی یارانه‌ها هیچ خانواده‌ای نداریم که درآمد حداقلی را نداشته باشد.
معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: در دولت تلاش می‌کنیم با افزایش سرانه‌ها، رونق سرمایه‌گذاری و همچنین توجه به اشتغال و مسکن به سرعت به جایگاه مناسب خودمان در منطقه و جهان برسیم.

دکتر مخبر با ابلاغ سلام رئیس جمهور، از مراجع عظام به‌عنوان سرمایه معنوی نظام اسلامی یاد کرد و دعای خیر آن‌ها را پشتوانه دولت مردمی دانست.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی هم در این دیدار با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت در توجه به رفع مشکلات کشور و مردم اظهار داشت: همه انسان‌ها دارای مسئولیت اجتماعی هستند و مسئولیت دولت در این زمینه مضاعف است.

این مرجع عظام با اشاره به منشور حکومتی امام علی (ع) به مالک اشتر، افزود: هیچ حجابی نباید بین کارگزاران و مردم باشد و مسئولان باید حرف‌ها و درددل‌های مردم را بشنوند و همه تلاش خود را برای حل مشکلاتشان به کار گیرند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی توجه به عدالت را از مهم‌ترین وظایف حکومت و دولت دانست و گفت: دولت باید توجه ویژه‌ای به رفع فقر داشته باشد تا کسی نیازمند نباشد.

این مرجع عالیقدر، مردم را سرمایه اصلی جامعه معرفی کرد و افزود: مردم همواره پشتیبان اسلام و انقلاب و نظام بوده‌اند و امروز هم دولت را در اداره امور کمک خواهند کرد.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی با اشاره به نقش مهم وحدت و برادری در پیشبرد امور، تاکید کرد مردم باید از مسئولان حقیقت عدالت را ببینند.

ایشان تأکید کرد: ما مشکلات دولت را مشکلات خود می‌دانیم و برای موفقیت دولت دعا می‌کنیم و برای کمک به دولت از آنچه در توان داریم دریغ نمی‌کنیم.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در این دیدار، اصلاح نظام بانکی را مورد تأکید قرار داد.

برچسب ها: محمد مخبر
نظرات شما
پیشخوان