تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

محدودیت‌ها و مشکلات گوشی آیفون در ایران

همانطورکه می‌دانید اپل یک شرکت آمریکایی است که به دلیل مسائل سیاسی، این شرکت اجازه ندارد و مجاز به ارائه خدمات به کاربران ایرانی نیست و کاربران ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسد. اگر گوشی آیفون جدید بخرید می‌بینید که نام و کد ایران در لیست آن وجود نخواهد داشت که دقیقا مشکلات و محدودیت‌ها از این جا آغاز می‌شود.

محدودیت‌ها و مشکلات گوشی آیفون در ایران

رویداد۲۴  سحر اکبرزاده: امروزه بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید و استفاده از گوشی های آیفون هستند، چون امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این امکانات باعث شده مشتریان به قیمت گران و محدودیت های آن توجهی نداشته و شیفته‌ی خرید گوشی آیفون باشند. آیفون های اپل توسط بسیاری از کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مشکلاتی و محدودیت هایی را برای آنها به وجود می‌آورد. امکانات خوب گوشی های اپل دلیل محکمی برای خرید آنها هستند، اما در این مقاله قصد داریم به محدودیت ها و مشکلات گوشی آیفون در ایران بپردازیم، با ما تا انتها همراه باشید.

محدودیت ها و مشکلات گوشی آیفون در ایران:

همانطورکه می‌دانید اپل یک شرکت آمریکایی است که به دلیل مسائل سیاسی، این شرکت اجازه ندارد و مجاز به ارائه خدمات به کاربران ایرانی نیست و کاربران ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسد. اگر گوشی آیفون جدید بخرید می‌بینید که نام و کد ایران در لیست آن وجود نخواهد داشت که دقیقا مشکلات و محدودیت ها از این جا آغاز می‌شود.

1. محدودیت ساخت اپل آیدی

گوشی های آیفون طرفدار و محبوبیت بسیار زیادی در ایران و جهان دارند که همواره با مشکلاتی همراه هستند، یه بخشی از این محدودیت ها مربوط به اپل آیدی است. هنگامی که یک آیفون جدید می‌خرید و برای اولین بار وارد iTunes یا iCloud می‌شوید، برای استفاده از سرویس های اختصاصی آیفون نیاز به ساخت شناسه اپل یا همان اپل آیدی دارید.

به گزارش رویداد24 قبلا برای ساخت اپل آیدی، ثبت اطلاعات شخصی و یک ایمیل معتبر کافی بود، اما حالا به دلیل مسائل امنیتی اپل از شما می‌خواهد اطلاعات بیشتری از خودتان ارائه دهید و تا شماره موبایل خود را وارد نکنید و به اپل آدرس دقیق منزلتان را ندهید، نمی‌توانید به آسانی اپل آیدیتان را بسازید. هنوز هم روش هایی برای دور زدن این قوانین و رفع محدودیت های اپل وجود دارد اما در نهایت کاربران را مجبور به طی کردن راه های سخت و پیچیده و یا پرداخت هزینه های اضافی برای ساخت اپل آیدی می‌کند که خوشایند نیست.

محدودیت‌ها و مشکلات گوشی آیفون در ایران

2. محدودیت خرید و استفاده از نرم افزارها

یکی دیگر از مشکلات گوشی آیفون در ایران، محدودیت استفاده از نرم افزارهایی هستند که ایران را به رسمیت نشناخته و آپدیت این برنامه های رایگان در ایران امکان پذیر نیست. همچنین این برنامه های رایگان پول کشور ایران را قبول نمی‌کنند و برای اینکه بخواهید نرم افزاری را به صورت رایگان یا غیر رایگان از اپ استور دانلود کنید باید مراحل و ترفندهای زیادی را پشت سر بگذارید تا برنامه متوجه نشود شما ایرانی هستید. کاربران ایرانی دسترسی و امکان استفاده از برنامه های اختصاصی و پرکاربرد اپل مانند برنامه apple pay را ندارند، با اینکه جزو کاربران آیفون محسوب می‌شویم اما از برنامه‌ای که به صورت اختصاصی برای ما طراحی شده محروم هستیم.

3. تایید دو مرحله‌ای و افزایش امنیت گوشی

یکی از روش های افزایش امنیت گوشی، فعال کردن و استفاده از تایید دو مرحله‌ای است. برای استفاده از امکان تایید دو مرحله‌ای، نیاز به یک شماره تلفن معتبر خارجی دارید. در صورتی که شماره معتبر خارجی نداشته باشید، نمی‌توانید از این امکان ویژه برای افزایش امنیت گوشی استفاده کنید.

4. عدم ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی در ایران

شرکت اپل هیچ نمایندگی رسمی و مستقیمی در ایران برای ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی ندارد، به همین دلیل در صورت بروز هر گونه مشکل برای گوشی باید آن را به خارج از کشور بفرستید تا بتوانید از خدمات پس از فروش و گارانتی آن استفاده کنید. کشورهایی که از خدمات پس از فروش اپل بهرهمند هستند، در صورت بروز هر گونه مشکلی، گوشی های خود را به شرکت سپرده و آنها را به صورت رایگان تعمیر می‌کنند که ایران فاقد نمایندگی است و از این امکانات محروم است. در خاورمیانه امارات تنها کشوری است که دارای نمایندگی رسمی خدمات و گارانتی اپل می‌باشد.

5. پاک شدن اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور

یکی دیگر از مشکلات گوشی های آیفون در ایران که به دلیل تحریم ها ایجاد شده، پاک شدن بعضی از اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور است. بنابراین شما نمی‌توانید از برنامه های ایرانی مانند: اسنپ، موبایل بانک ها و ... استفاده کنید که این محدودیت بزرگی است؛ برای استفاده از این برنامه ها باید از اپلیکیشن های جایگزین اپ استور مانند: سیب اپ استفاده کنید تا برنامه های ایرانی را پشتیبانی کند. اما معلوم نیست تا چه زمانی بتوانید از این برنامه های جایگزین استفاده کنید، چون ممکن است هر لحظه اپل برنامه های جایگزین ایرانی را هم تحریم کند.

محدودیت‌ها و مشکلات گوشی آیفون در ایران

برخی از مشکلات و محدودیت های آیفون

عدم وجود بلوتوث: یکی از مهمترین مشکلات گوشی آیفون، عدم وجود بلوتوث در این دستگاه است و شما نمی‌توانید از طریق بلوتوث فایلی را ارسال و دریافت کنید. هر چند که این محدودیت جزو مشکلات قدیمی آیفون بوده و با وجود سرویس های انتقال فایل که جایگزین بلوتوث هستند، به همین دلیل دیگر این محدودیت اهمیت چندانی ندارد.

فلش: سیستم عامل ios از فلش پشتیبانی نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد فایل های فلش در مرورگر شما اجرا شود. درحالیکه بسیاری از سایت ها از فایل فلش استفاده می‌کنند، بنابراین موقع وب گردی خیلی از سایت ها برای شما باز نمی‌شود.

مدیریت فایل ها در گوشی: یکی از محدودیت های اپل مدیریت فایل های شما است. اگر یک فایل PDF را به گوشی خود انتقال دهید، این امکان را ندارید که از نرم افزارهای PDF خوان استفاده کنید و حتما باید آن را دانلود کنید تا توسط ibooks شناسایی شود.

جافظه داخلی: یکی از معایب اپل عدم پشتیبانی از حافظه خارجی است، درحالیکه کاربران اندروید علاوه‌بر حافظه داخلی می‌توانند از حافظه خارجی مثل مموری بر روی دستگاه خود استفاده کنند، اما این امکان برای اپل وجود ندارد و اگر حافظه گوشی آیفون شما 32 گیگابایت باشد، باید از همان میزان حافظه‌ای که دارید استفاده کنید و امکان افزایش حافظه وجود ندارد.

جمع بندی:

گوشی های اپل علاوه‌بر امکانات فوق العاده‌ای که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، محدودیت هایی هم دارد که در این مقاله به مشکلات و محدودیت های گوشی های آیفون در ایران پرداختیم و این مشکلات را با شما به اشتراک گذاشتیم تا درباره آنها آگاهی لازم را به دست بیاورید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوشی آیفون
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان