تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

خطیب جمعه قم: بانیان وضع موجود برکنار شوند

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه و تاکید بر رفع کمبودها و بهبود شرایط مطلوب زیست اجتماعی گفت: دولت نسبت به جابجایی بانیان وضع موجود و مدیران خسته و غیرانقلابی لحظه‌ای درنگ نکند.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم با انتقاد از مواضع برخی خواص در حوادث اخیر، ابراز داشت: مردم از این افراد گلایه دارند و انتظار دارند راه خود را از دشمنان جدا کنند، هرکس که در این دوران بتواند در مسیر امید آفرینی اقدامی کند اما سکوت و بی تفاوتی پیشه می‌سازد، مرتکب حرام شرعی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تا زمانی که روحیه بسیجی در کشور موج افکنی می کند اهداف دشمن محقق نخواهد شد، گفت: با وجود چنین روحیه‌ای آمریکا و ایادی آنها هیچ غلطی در منطقه نمی توانند بکنند.

سعیدی با تاکید بر اینکه بسیجیان در حوادث اخیر و مقابله با اغتشاشات اخیر خوش درخشیدند،افزود: اغتشاشات اخیر نتیجه چهار دهه طراحی و عصبانیت دشمنان از پیشرفت همه جانبه ایران در سطح ملی و منطقه ای بود.

وی بیان داشت: دشمنان در قالب حوادث اخیر جنگ ترکیبی واقعی را به راه انداختند و دشمنان داعشی صفت به صراحت بیان می کنند تا زمانی که انسجام ملی و دینی در ایران وجود داشته باشند، آرام نخواهند گرفت.

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه تحریف واقعیت ها در جنگ روایت ها مورد حمایت آمریکا قرار می گیرد، یادآور شد: دیکتاتورهای جدید جلیقه زردها را در فرانسه سرکوب می کنند ولی همزمان دم از حمایت از مردم ایران می زنند.

وی ابراز داشت: مردم نیز در حوادث اخیر خوش درخشیدند و در دفاع از آرمان‌های شهدا و دفاع از انقلاب و جایگاه ولایت و خدمتگزاران راستین عمیق تر از همیشه شده و تا پای جان در میدان خواهند ماند.

سعیدی اضافه کرد: با توجه به حوادث اخیر و فتح خیابانها توسط مردم انقلابی، لازم است امنیت مردم محور و مردم پایه با محوریت بسیج و مساجد باید تقویت شود.


بیشتربخوانید: امام جمعه سنندج: دولتمردان نباید همه جوانان را اغتشاشگر بنامند


وی با اشاره به قرارگیری در هفته بسیج، ابراز داشت: بسیج مکتب ایمان، اخلاص و تولید عمل اصلاح و حضور به هنگام و به لحظه در هنگام بروز خطرات است.

سعیدی با اشاره به نقش پررنگ بسیج در دفاع مقدس گفت: بسیج امروز نیز در ساختن ایران مقتدر و قوی و سازندگی کشور با اتکا به مساجد حضور بی نظیری دارد.

امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: شهدای بسیجی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، قهرمانان راستین و واقعی ملت ایران هستند، بسیجیان پیروان مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی هستند و این قبیل از افراد از هیچ سرزنشی واهمه ندارد و همیشه در صحنه حضور دارد که این ویژگی دشمنان را عصبانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به جریان شناسی دوران صدر اسلام در آیات مبارکه سوره توبه، گفت: یکی از ویژگی‌های منافقین ایجاد فتنه و ساختارشکنی از جایگاه ولایت و ولی جامعه، در صورت عدم برآورده شدن مطالبات مادی و غنایم جنگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: از نظر منافقان، ملاک و عدالت در تقسیم امتیازات، برخورداری آنها از این امکانات‌ بود هرچند این شکل از توزیع منابع به محرومیت عده دیگری منجر شود، منافقان حاضرند برای برخورداری از منابع مورد نظر خود، حقوق اولیه دیگران را زیر پا بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان قم یادآور شد: ویژگی و خصوصیات منافقین در همه دوران‌ها وجود داشته است و امروز نیز این افراد هستند و منافقین بدترین و کثیف ترین اقشار جامعه هستند.

تولیت آستان قدس حضرت فاطمه معصومه (س) در بخش دیگری از سخنان خود، اهمیت تقوای الهی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: انسان زمانی می تواند به خدا بپیوندد که از غیر خدا جدا شود.

وی اضافه کرد: یکی از خواص تقوای الهی برخورداری از دیدخدا بینی است و فردی که عادت به گناه کردن نداشته باشد بتدریج وارد این مدار خواهد شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
0
4
یکیش خودتی با افکار پوسیده و …
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
0
3
وای خدا نیا جلوی دوربین، نرو پشت تریبون، خدایا اینها فقط مایه سرافکندگی ایران و ایرانی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
0
3
یکی از بانیان وضع موجود جناب سعیدی امام جمعه قم است،پس اگر ایشان حرف خود را قبول دارد بهتر است قبل از اینکه برکنار شود خود ایشان کناره گیری کنند...!
نظرات شما
پیشخوان