تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱

قیمت سکه و طلا در هفته آینده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: طی روز‌های گذشته با کاهش میزان تقاضا در بازار سکه و طلا قیمت‌ها روند نزولی داشته است و در صورتی که سیاست‌های بانک مرکزی ادامه دار باشد و تفاوت قیمت‌های پیشنهادی وراق سکه در بازار بورس با بازار آزاد مقداری بیشتر باشد احتمال کاهشی قیمت سکه و طلا بیشتر است.

قیمت سکه و طلا در هفته آینده

رویداد۲۴ برنا نوشت: نادر بذرافشان،  رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در مورد نوسانات بازار طلا و سکه در گفتگو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: طی یک ماه گذشته قیمت طلا و سکه در بازار روند صعودی داشت، اما پس از مدتی با اندکی کاهش بازار متعادل شد و در معاملات چند روز گذشته نیز شاهد ثبات نسبی در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته قیمت‌ها در بازار سکه و طلا با یک ثبات نسبی رو به افزایش همراه بود و، اما حدود ۲۰ روز گذشته پیرو سیاست‌های بانک مرکزی در رابطه با اوراق سکه در بازار بورس قیمت‌ها اندکی تعدیل شد.


بیشتر بخوانید: قیمت ارز، دلار، یورو، طلا و سکه ۴ آذر ۱۴۰۱


وی تاکید کرد: در شرایطی که قیمت‌های اعلامی توسط بازار بورس مقداری با بازار متناسب‌تر باشد می‌توان به ثبات بازار بیشتر کمک کند و شاهد کاهش حبات سکه نیز باشیم.

بذرافشان گفت: با توجه به ثباتی که در طی یک ماه گذشته شاهد آن بودیم و قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روند افزایشی کلی و روند کاهشی جزئی داشت منتهی بعد از روند کاهشی ثبات به بازار برگشت. در معاملات چند روز گذشته نوسانات بازار بین ۱ تا ۳ درصد است که این نوسانات در بازار‌های مالی طبیعی است و برخی از نوسانات به اونس جهانی نیز مربوط می‌شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان افزود: البته بخشی از نوسانات نیز به بازار ارز و بخشی دیگر نیز به تقاضا باز می‌گردد که در طی روز‌های گذشته تقاضا روند کاهشی داشته است و رشد تقاضا در زمان افزایش قیمت‌ها در بازار طلا مانند دور‌های گذشته نبوده است و در صورتی که سیاست‌های بانک مرکزی ادامه دار باشد و تفاوت قیمت‌های پیشنهادی در بازار اوراق با بازار داخلی مقداری بیشتر باشد احتمال کاهش بیشتر تقاضا و روند کاهشی قیمت سکه و طلا بیشتر است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان