تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱

۶ روش باز کردن رمز گوشی دیگران

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی ۶ راهکار مهم برای باز کردن رمز گوشی‌های تلفن بپردازیم که در این قسمت می‌توانید با کمک لپتاپ یا یک سیستم خارجی و یا حتی اکانت گوگل خود نیز اقدام به باز کردن آن‌ها نمایید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

۶ روش باز کردن رمز گوشی دیگران

رویداد۲۴ نازنین احمدی: باز کردن رمز گوشی دیگران چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله می‌خواهیم به معرفی 6 راهکار مهم برای باز کردن رمز گوشی‌های تلفن بپردازیم که در این قسمت می‌توانید با کمک لپتاپ یا یک سیستم خارجی و یا حتی اکانت گوگل خود نیز اقدام به باز کردن آنها نمایید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

راه های باز کردن رمز گوشی دیگران

باز کردن رمز گوشی دیگران، ممکن است زمانی رخ دهد که آنها پسورد خود را فراموش کرده باشند. در این صورت برای برداشتن رمز عبور می‌توان به روش‌های مختلفی اشاره کرد اما راهکارهای معمول آن نیاز به وارد کردن رمز عبور دارند. به عنوان مثال، برداشتن و تغییر رمز و نیز ریست فکتوری راهکارهایی هستند که برای حذف رمز عبور می‌توانید استفاده کنید اما بایستی برای انجام آن پسورد قفل گوشی را ارائه کنید.

با این حال امروزه ابزارهایی وجود دارند که می‌توانید برای باز کردن رمز گوشی دیگران از آنها استفاده کنید. این روش‌ها بعضا با یک برنامه خاص و یا قابلیت‌های سیستم‌ گوشی شما انجام می‌شود. راهکارهایی که در این مقاله به معرفی آنها می‌پردازیم شامل موارد زیر هستند که عبارتند از:

  • استفاده از یک ابزار خارجی
  • استفاده از اکانت گوگل
  • استفاده از قابلیت Android Device Manager
  • استفاده از یک روش خاص برای گوشی‌های سامسونگ
  • استفاده از برنامه Android Debug Bridge (ADB)

برای مطالعه این روش‌ها، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

۶ روش باز کردن رمز گوشی دیگران

چگونه رمز گوشی دیگران را باز کنیم؟

برای بررسی روش‌های باز کردن رمز گوشی دیگران بهتر است همواره این راهکارها را به صورت کامل مطالعه کرده و در صورتی که با تلفن همراه شما سازگار باشند، به کار  ببرید.

1-    استفاده از Android Phone Unlocker برای باز کردن رمز گوشی دیگران

به گزارش رویداد24 اولین راهکار آن است که از نرم افزاری به نام Android Phone Unblocker استفاده کنید. به طور کلی این برنامه به شما کمک می‌کند تا بتوانید پسوردها، پین‌ها، پترن‌ها و حتی اثر انگشت‌های خود را پاک کنید و یا هرچیزی که ممکن است تلفن همراه شما را قفل کند. شما برای هرنوع مدل دستگاه اندرویدی از جمله باز کردن رمز گوشی سامسونگ نیز می‌توانید از این برنامه استفاده نمایید. در این حالت دستگاه شما به تنظیمات کارخانه نیز بازگردانی نخواهد شد. روش باز کردن رمز گوشی دیگران با برنامه اندروید فون آنبلاکر عبارت است از:

  • ابتدا گوشی خود را به کامپیوتر وصل کرده و این برنامه را ران کنید.بر روی گزینه Screen Unblock کلیک کنید.
  • حال نوبت آن است تا پکیج ریکاوری را که برای مدل‌های مختلف گوشی‌های همراه ارائه شده‌اند، برای مدل خود انتخاب کنید. بسیار مهم است که بسته نصب شده با مدل گوشی شما یکسان باشد.
  • گوشی را خاموش کنید. حال دکمه خاموش شدن را به همراه دکمه Home نگه داشته و همچنین دکمه کم کردن صدا را نیز با هم فشار دهید. حال دکمه افزایش صدا را نیز برای رفتن به مود دانلود بزنید.
  • پس از وارد شدن به محیط "دانلود"، بسته مخصوص گوشی شما دانلود می‌شود. بنابراین باید لپ تاپ یا سیستم شما به اینترنت متصل باشد.
  • بعد از دانلود این پکیج، حال نوبت آن است تا بر روی گزینه Remove Now کلیک کنید و در این صورت روند باز کردن رمز گوشی دیگران شروع خواهد شد. توجه کنید که در این روش هیچ داده‌ای حذف نخواهد شد.
  • زمانی که پروسه کامل انجام شود، اکنون می‌توانید به گوشی خود بدون وارد کردن رمز عبور داخل شده و اطلاعات آن را ببینید.

۶ روش باز کردن رمز گوشی دیگران

2-    استفاده از اکانت گوگل

دومین مورد از روش‌های باز کردن رمز گوشی دیگران آن است که بتوانید از قابلیت‌های جیمیل خود استفاده کنید. در این صورت اگر به گوشی خود جیمیلی متصل کرده‌اید، این قابلیت می‌تواند برای شما مفید باشد. برای انجام این کار داریم:

  • 5 یا 6 بار رمز عبور را اشتباه وارد کرده و به یک پیام می‌رسید که به شما می‌گوید 30 ثانیه بعد اقدام کنید.
  • حال شما بایستی عبارت " forgot pattern" را در پایین صفحه پیام ببینید. آن را زده و حال بایستی آدرس جیمیل اکانت خود را به همراه پسورد آن وارد کنید.
  • اکنون می‌توانید پسورد جدیدی را برای گوشی خود انتخاب نمایید.

۶ روش باز کردن رمز گوشی دیگران

3-    استفاده از Android Device Manager یا Find My Device

روش دیگری که می‌توان برای برداشتن و باز کردن رمز گوشی دیگران استفاده کرد، قابلیت Android Device Manager است که در این حالت داریم:

  • این قابلیت اکنون با عنوان Find My Device شناخته می‌شود، می‌تواند به شما 3 ویژگی دهد که عبارتند از زنگ زدن، قفل کردن و نیز پاک کردن. زمانی که شما وارد اکانت گوگل خود شوید، می‌توانید از آنها بهره ببرید.
  • ابتدا Find My Device را در گوگل جستجو کنید. (از سیستم خود)، سپس بایستی دستگاه اندرویدی خود را که به این اکانت متصل است را انتخاب نمایید. حال بایستی بر روی گزینه Lock کلیک کنید.
  • یک پاپ آپ جدید ایجاد می‌شود که در آن می‌توانید پسورد جدیدی را وارد کرده و همچنین می‌توانید شماره تلفن یا ایمیلی را برای ریکاوری نیز وارد کنید (اختیاری).
  • حال بر روی گزینه Confirm کلیک کرده و در دستگاه خود، پسورد جدیدی را که وارد کرده‌اید را وارد نمایید.

۶ روش باز کردن رمز گوشی دیگران

4-    استفاده از پسورد pin بکاپ

در این روش ممکن است دستگاه شما در کنار پسوردی که انتخاب کرده‌اید، یک پین بکاپ نیز دریافت کرده باشد که در این صورت می‌توانید برای استفاده از این پین اقدام کنید. مراحل زیر را برای باز کردن رمز گوشی دیگران استفاده کنید که عبارتند از:


بیشتر بخوانید: مروری بر کدهای مخفی گوشی‌های موبایل


به قسمت قفل الگوی اندروید بروید،

  • پس از اینکه چندین بار رمز را اشتباه وارد کردید، پیامی دریافت خواهید کرد که 30 ثانیه از شما زمان می‌خواهد،
  • در آنجا گزینه “Backup Pin” را بزنید،
  • حال رمز پین پشتیبان را وارد کرده و گزینه OK بزنید،
  • در نهایت، وارد کردن پین پشتیبان می‌تواند قفل دستگاه شما را باز کند.

5-    باز کردن رمز گوشی دیگران در تلفن های سامسونگ

اگر شما کاربر سامسونگ هستید، چیزی شبیه قابلیت Find My Device برای گوشی‌های سامسونگ نیز قرار داده شده است که به نام Find My Mobile شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، بایستی قبلا یک اکانت سامسونگ در گوشی خود داشته باشید. شما می‌توانید در این قابلیت امکان خلاص شدن از رمز گوشی خود را داشته باشید. برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را طی کنید که عبارتند از:

  • ابتدا بایستی به سایت samsung.com مراجعه کرده و در اکانت سامسونگ خود وارد شوید.
  • بر روی گزینه Lock my screen کلیک کرده (از قسمت سمت چپ) و یک پین جدید را وارد کنید. سپس گزینه LOCK را بزنید. حال بایستی بعد از چند ثانیه، پسورد جدید خود را در گوشی بزنید که مشاهده می‌کنید آن پسورد جدید برای شما کار می‌کند.

در این حالت معمولا اطلاعات گوشی سامسونگ شما پاک نخواهد شد.

۶ روش باز کردن رمز گوشی دیگران

6-    استفاده از برنامه Android Debug Bridge (ADB)

در نهایت می‌خواهیم به معرفی برنامه Android Debug Bridge (ADB) بپردازیم که یکی از روش‌های باز کردن رمز گوشی دیگران است. در این حالت می‌توان گفت این برنامه می‌تواند قفل گوشی شما را باز کرده، بدون آنکه داده‌ای از تلفن همراه شما پاک شود. در این صورت بایستی مراحل زیر را طی کنید که عبارت است از:

  • اولین قدم آن است که برنامه Android Debug Bridge (ADB) را دانلود کرده و آن را بر روی سیستم عامل ویندوز خود نصب نمایید. حال بایستی بسته‌های اطلاعاتی مهمی که درون آن قرار دارند را در سیستم خود دانلود کنید. بنابراین نیاز به اینترنت خواهید داشت.

۶ روش باز کردن رمز گوشی دیگران

  • حال نوبت آن است تا سیستم گوشی خود از طریق USB متصل کنید. برای این کار بایستی از قسمت تنظیمات، بخش About Phone و گزینه Build Number کلیک کنید. کلیک کردن را 7 مرتبه انجام دهید. در این حالت قابلیت developer option به شما اضافه خواهد شد.
  • حال بایستی به قسمت developer option مراجعه کرده و گزینه USB را بر روی USB Debugging قرار دهید.
  • پس از اینکه تلفن همراه شما متصل شد، حال بایستی در سیستم خود command prompt را باز کرده و عبارت " adb shell rm /data/system/gesture.key" را تایپ کنید. در این قسمت بایستی گزینه اینتر را بزنید.
  • حال کافی است تا دستگاه خود را مجددا راه‌اندازی کنید. حال به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

۶ روش باز کردن رمز گوشی دیگران

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان