تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱

با حالت پرواز خداحافظی کنید!

 بر اساس خبرهای اخیر، اتحادیه اروپا به تازگی قوانین خود مربوط به استفاده از گوشی هوشمند در هواپیما را تغییر داده است و از این پس در پروازهای اروپایی دیگر نیازی به قرار دادن گوشی تلفن روی حالت پرواز (Airplane Mode) نیست.

اخبار تکنولوژی
رویداد۲۴ از امروز عصر جدیدی در سفرهای هوایی آغاز می‌شود. همانطور که می‌دانید تاکنون استفاده از تلفن همراه در طول پرواز بسیار محدود و در برخی موارد حتی غیر قانونی بوده است؛ پیش از پرواز مسافران و خدمه پرواز باید دستگاه‌های هوشمند خود را در حالت پرواز (Airplane Mode) قرار می‌دادند یا آنها را به طور کامل خاموش می‌کردند.

این امر باعث ایجاد مشکلاتی در پروازهای طولانی مدت می‌شود و مردم را مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف برای استفاده از وای فای داخل هواپیما می‌کند. با این حال، این قوانین در نهایت با فناوری‌های جدید تغییر می‌کنند. مسافران خطوط هوایی در اتحادیه اروپا (EU) به زودی می‌توانند در حین پرواز از تلفن‌های خود بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال 2008 باندهای فرکانسی خاصی را برای هواپیماها رزرو کرد و به برخی از خدمات اجازه داد تا دسترسی به اینترنت را در هوا ارائه دهند. متأسفانه این سرویس هم کند و هم گران است. با این حال، اخیراً قوانین تغییر کرده‌اند و دیگر شرکت‌های مسافربری کشورهای اتحادیه اروپا نیازی ندارند که مسافران خود را حین پرواز مجبور به استفاده از حالت هواپیما کنند.

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که تصمیم گرفته است قانون «حالت پرواز» را حذف کند. آخرین مهلت کشورهای عضو اتحادیه برای در دسترس قرار دادن باندهای فرکانس 5G برای هواپیماها 30 ژوئن 2023 (حدوداً شش ماه دیگر) است. این بدان معناست که مردم می‌توانند از همه قابلیت‌های گوشی خود مانند اتصال به اینترنت و برقراری تماس حین پرواز استفاده کنند.

دای ویتینگهام، مدیر اجرایی کمیته ایمنی پرواز بریتانیا، گفت: «نگرانی وجود داشت که این فرکانس‌ها می‌توانند با سیستم‌های کنترل خودکار پرواز تداخل داشته باشند. آنچه با تجربه بدست آمده این است که خطر تداخل بسیار کم است. توصیه همیشه این بوده است که وقتی در حال پرواز هستید، دستگاه‌ها باید در حالت پرواز باشند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان