تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۱ آذر ۱۴۰۱

طرز تهیه سالاد سزار به روش رستورانی

سالادها جزو پیش‌غذاهای محبوب در سراسر دنیا هستند و طرفداران زیادی دارد. یکی از این سالاد‌ها سزار است که یک سالاد ایتالیایی و بسیار خوشمزه است.

سالاد  رستورانی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: سالاد‌ها جزو پیش‌غذا‌های محبوب در سراسر دنیا هستند و طرفداران زیادی دارد. یکی از این سالاد‌ها سزار است که یک سالاد ایتالیایی و بسیار خوشمزه است.

آیا شما هم جزو کسانی هستید که عاشق سالاد آن هم از نوع سزارش هستید و همواره این پیش‌غذای خوشمزه جزو سفارش‌های غذایی شما محسوب می‌شود؟

باید بدانید که سالاد سراز یک سالاد ایتالیاییست و در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد. این سالاد را برای نخستین بار یک سزار کاردینی که در مکزیک و ایالات متحده رستوران داشت درست کرد و پس از آن روزبه روز در تمام دنیا گسترده شد.
این سالاد مقوی را می‌توان به صورت پیش‌غذا یا غذای کامل مصرف کرد و از آن لذت برد. این سالاد با مواد مختلفی تهیه می‌شود بنابراین که شما هم می‌توانید به سلیقه خود برخی مواد را حذف و با مواد دیگری جایگزین کنید. هم‌چنین سالاد سزار را می‌توانید با مرغ گریل شده یا مرغ سوخاری درست کنید. در ادامه روش تهیه سالاد و دو نوع سس خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار

سیر ۲ عدد
کاهو یک بوته
فیله مرغ ۸ عدد
نان تست ۲ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
روغن زیتون ¼ فنجان
سس مایونز ¾ فنجان
پودر گردو ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمیزان ۶ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه سالاد سزار به روش رستورانی

روش تهیه سالاد سزار

در ابتدا مرغ را با آب و پیاز زردچوبی و نمک و فلفل می‌پزیم. در این مرحله و اگر دوست دارید می‌توانید از برگ بو یا سیر و رزماری هم برای گرفتن بوی زهم مرغ بهره ببرید.

در ابتدا شعله را زیاد کنید تا مرغ و آب شروع به جوشیدن کنند سپس زیر گاز را کم کنید و اجازه دهید مرغ‌ها با حرارت کم بپزند.

شما می‌توانید مرغ را با تابه‌های رژیمی گریل کنید تا بپزد) پس از پخت فیله‌ها را روی تخته آشپزخانه مکعبی خرد می‌کنیم. البته می‌توان مرغ‌ها را به شکل فیلمه هم قرار داد و خرد نکرد. این‌ها همه به سلیقه شما بستگی دارد.

تا پخت کامل فیله‌ها سس سالاد را آماده می‌کنیم۱ عدد از سیر‌ها را پوست می‎کنیم و می‌شوییم و با رنده ریز رنده می‌کنیم و داخل کاسه‌ای بزرگ می‌ریزیم و سس مایونز، سس خردل و ۲ قاشق از پنیر پارمیزان را به آن می‌افزاییم.

لیمو را دو نیم می‌کنیم و آب آن را به مواد داخل تابه می‌افزییم و هم می‌زنیم تا کاملا یک‌دست شوند. در این مرحله مرغ‌ها را می‌افزاییم. همان‌گونه‌که گفتیم می‌توانید مرغ‌ها را گریل هم بکنید. مواد را هم می‌زنیم تا فیله‌ها با سس مخلوط شوند.

در این‌جا وقت آن است که نان‌ها را برش زده و خرد کنید. نان‌های تست را روی تخته آشپزخانه با چاقو به صورت مربع‌های کوچک برش می‌زنیم.

به گزارش رویداد۲۴ روغن زیتون را داخل تابه‌ای می‌ریزیم و حرارت شعله را کم می‌کنیم تا روغن داغ شود. باقیمانده سیر را پوست می‌گیریم و رنده می‌کنیم ودر تابه می‌ریزیم و تفت می‌دهیم تا رنگ سیر طلایی شود و سپس تابه را از روی حرارت بر می‌داریم؛ و نان تست‌های برش زده را در تابه با سیر و روغن زیتون تفت می‌دهیم تا هم طعم دار شوند و هم کمی برشته شود و تغییر رنگ دهد. کاهو‌ها را می‌شوییم و روی تخته به تکه‌های بزرگ خرد می‌کنیم. البته این هم سلیقه‌ایست، چون حتی در برخی رستوران‌ها می‌بینیم که کاهو‌ها ریز خرد شده‌اند.  ظرف مورد نظر تان را انتخاب می‌کنید و ابتدا کمی از کاهو‌های خرد شده را کف ظرف می‌ریزیم.


بیشتر بخوانید:  طرز تهیه موساکا؛ لذت یک غذای متفاوت


مقداری از نان‌هایی که خرد کردیم و سپس پنیر پارمیزان و مرغ‌ها و روی همه سطح سالاد پودر گردو می‌ریزیم. نباید سس را در این مرحله ریخت، چون سبب نرم‌شدن نان‌ها می‌شود و به سالاد حالت خمیری می‌دهد. مرغ‌ها را ری سالاد قرار می‎دهیم تا تصویر سالادمان را زیباتر کند. سالاد شما آماده است. بهتر است سس را همراه با سالاد و در کنار آن سرو کنید. نوش جان.

طرز تهیه سس سالاد سزار رژیمی بدون سس مایونز

زرده تخم مرغ دو عدد
سس خردل یک قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک دو قاشق غذاخوری
لیمو ترش نصف یک عدد
پنیر پارمسان ۴-۵ قاشق غذاخوری
روغن زیتون نصف استکان
سیر دو حبه رنده شده
آب یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه کمی
همه مواد را با هم مخلوط کنید

مواد زیر را با هم خوب مخلوط کرده و به‌عنوان سس همراه سالاد سزار سرو کنید.
طرز تهیه سالاد سزار به روش رستورانی

طرز تهیه سس سالاد سزار همراه سس مایونز

سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
ماست سفت که ترش نباشد ۳ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری پر
لیموترش نصف یک عدد
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سیر دو حبه بزرگ رنده شده
پنیر پارمسان ۴-۵ قاشق غذاخوری
تمام این مواد را با هم مخلوط کنید و به‌عنوان سس همراه با سالاد سرو کنید.

نکات درست کردن سالاد

شما در این سالاد می‌توانید براساس سلیقه خود عمل کنید بنابراین درآن می‌توانید از تن ماهی یا حتی میگو بهره ببرید.

شما با این اندازه‌ها برای ۴ تن سالاد خواهید داشت پس اگر شمار افرادی که درنظر دارید برایشان سالاد درست کنید کم یا بیش‌تر است به اندازه‌ها دقت کنید.

برای روغن زیتونی که در این سالاد استفاده می‌کنید به روغن سفت نیاز دارید پس آن را در یخچال قرار دهید تا کمی از حالت عادی سفت‌تر شود.

یکی از نکات مهمی که باید رعایت این است که کاهو‌ها باید کاملا خشک و بدون آب باشند.

اگر احساس می‌کنید سس سالاد غلیظ است آن را با کمی آب رقیق کنید.

یکی از دلایل خاص و خوشمزه‌بودن این سالاد این است که نان‌های آن ترد باشند پس حواستان باشد پیش از این‌که بخواهید آن را سرو کنید سس را به آن نیفزایید، چون سبب می‌شود نان‌ها نرم شوند و تردی خود را از دست بدهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان