تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس/ جاماندگان از سهام عدالت بخوانند

بورس تهران روز چهارشنبه کمتر از یک درصد افزایش یافت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش‌بینی بورس

رویداد۲۴ شاخص کل بورس در پایان معاملات چهارشنبه در حدود میانگین نوسان خود از ابتدای آذر تا کنون حرکت کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به میزان 3 هزار و 760 واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 417 هزار و 964 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن در جریان دادوستندهای چهارشنبه با 0.15 درصد افزایش، 623 واحد رشد کرد و به محدوده 413 هزار و 277 واحد رسید. این رشد اندک از آن جهت اهمیت دارد که شاخص کل هم‌وزن روز گذشته موفق به شکست محدوده مقاومتی 410 تا 412 هزار واحد شده بود.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

بررسی بودجه در دولت از یکشنبه 13 آذر ماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان از 9 آذرماه خبر داد و گفت: هر دستگاهی اسامی را بفرستد، پرداخت‌هایشان را انجام می‌دهیم.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: امیدواریم بحث بودجه با توجه به اینکه در کمیسیون فرعی کارش به اتمام رسیده است و از سوی دیگر هم قرار است از روز یکشنبه در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر کار بررسی‌اش در دولت شروع شود، در زمان خودش به مجلس رود.

بررسی لایحه بودجه و انتشار جزئیات آن مسیر کلی بورس در سال آینده را مشخص خواهد کرد.


بیشتربخوانید: سود سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟


رویترز: اتحادیه اروپا با سقف قیمت 60 دلار برای نفت روسیه موافقت کرد

اظهارات دیپلمات‌های اتحادیه اروپا و سند مشاهده شده توسط رویترز حاکی از آن است که دولت‌های این بلوک با سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه برای نفت دریابرد روسیه و همچنین مکانیزم تنظیمی برای حفظ قیمت نفت روسیه پنج درصد پایین‌تر از نرخ بازار، تقریبا به توافق رسیده اند.

کاهش قیمت نفت، خبر خوبی برای گروه پالایشی و پتروشیمی و به طور کلی بورس کامودیتی‌محور تهران به شمار نمی‌رود.

معاون وزیر اقتصاد:‌ در تلاشیم به جامانده‌ها سهام عدالت بدهیم

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه ارزش سهام عدالت واگذارشده به مردم بالغ بر ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: ما در زمان حاضر از طریق سازمان خصوصی‌سازی در تلاشیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

تعیین تکلیف سهام عدالت و وضعیت بازماندگان آن از موضوعاتی است که می‌تواند تاثیر چشمگیری بر روند کوتاه‌مدت معاملات داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سهام عدالت
نظرات شما
پیشخوان