تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱

آقایان به ۷ دلیل، سیب زمینی زیاد بخورند!

سیب زمینی منبع عالی ویتامین C و پتاسیم است که می تواند به سلامت قلب شما کمک کند. سیب زمینی همچنین دارای مواد معدنی ضروری است، به این معنی که منبع خوبی از آهن و سایر مواد مغذی است که در مطلب خواص سیب زمینی کامل به آنها اشاره داشتیم.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ در مورد ویتامین های سیب زمینی لازم است بدانید که، سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، پتاسیم، منگنز، آهن، فسفر، روی، مس، ویتامین B۶، فولات و نیاسین است. این مواد مغذی به درخشندگی پوست و تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کنند. محتوای کربوهیدرات بالای سیب زمینی باعث سیری آنها می شود و به کاهش هوس کمک می کند.

۱. سیب زمینی منبع عالی ویتامین C است

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند، که می تواند به سلول های شما آسیب برساند و باعث بیماری شود. همچنین به عملکرد عضلات، بهبود زخم و سیستم ایمنی کمک می کند که خود مورد مهمی برای سلامت مردان محسوب می شود. گفتنی است ویتامین C به سلامت پوست کمک می کند و به حفظ جوانی شما کمک میکند.

۲. سیب زمینی آبرسان است

سیب زمینی منبع خوبی از آب است و با تامین فیبر، ویتامین C و سایر مواد مغذی که باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می کند.

۳. سیب زمینی پر از پتاسیم است

پتاسیم یک ماده معدنی مهم است که به تنظیم تعادل مایعات بدن کمک می کند و همچنین برای انقباض صحیح عضلات، ضروری است. پتاسیم همچنین در عملکرد اعصاب و سلامت قلب و همچنین عملکرد کلیه ها در مردان نقش دارد.

۴. سیب زمینی مواد معدنی ضروری بدن را فراهم می کند

سیب زمینی سرشار از پتاسیم که یک ماده معدنی ضروری برای حفظ عملکرد عضلات، اعصاب و سلامت قلب است، می باشد. پتاسیم همچنین یک الکترولیت است، ماده ای که بدن شما به آن نیاز دارد تا مایعات موجود در بدن را با تامین مقدار مناسب اسیدیته یا قلیایی بودن آنها متعادل کند. پتاسیم علاوه بر اینکه یک ماده معدنی ضروری برای بسیاری از عملکردهای بدن است، اگر در هوای گرم فعال هستید (مانند دویدن یا ورزش کردن)، می‌تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کند


بیشتر بخوانید: با خوردن این خوراکی‌ها به مرگ حتمی سلام کنید!


۵. سیب زمینی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، سیب زمینی حاوی ویتامین C است که از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند. ویتامین C گلبول های سفید خون را که با عفونت مبارزه می کنند، تقویت می کند.

۶. سیب زمینی کالری کمی دارد

سیب زمینی کالری کمی دارد؛ یک سیب زمینی متوسط ​​پخته تنها 110 کالری دارد و می توانید بدون افزایش وزن آن را به طور نامحدود بخورید. یک سیب زمینی حاوی حدود 100 کالری (1/2 فنجان) و حدود 4 گرم کربوهیدرات است.

این حقایق سیب زمینی را به یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی تبدیل می کند. سیب زمینی منبع خوبی از فیبر است و مردان به طور متوسط ​​تنها 15 تا 20 درصد از فیبر توصیه شده روزانه خود را مصرف می کنند، درحالی که برایشان یک ماده مغذی ضروری است و به عملکرد روان سیستم گوارش آنها کمک می کند و باعث می شود بین وعده های غذایی طولانی تر احساس سیری کنید.

سیب زمینی حاوی پتاسیم، ویتامین C و آهن است و این یعنی همه مواد مغذی مهم برای سلامت مردان. پتاسیم با کاهش جذب سدیم در بدن به تنظیم سطح فشار خون کمک می کند؛ ویتامین C از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند و آهن به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند که اکسیژن را در سراسر بدن شما انتقال می دهند. منیزیم ریتم قلب را با انقباض بافت ماهیچه ای تنظیم می کند که در صورت نیاز خون را از طریق شریان ها پمپاژ می کند (و در صورت نیاز آنها را آرام می کند).

۷. سیب زمینی می تواند به تسکین گرفتگی عضلات کمک کند

سیب زمینی منبع خوبی از پتاسیم است، ماده معدنی که به انقباض عضلات که در مردان رایج تر است، کمک می کند. هنگامی که گرفتگی عضلات را تجربه می کنید، بدن شما در تلاش است تا با انقباض عضلات، آنها را شل کند. ادامه انقباض می تواند منجر به اسپاسم و سایر احساسات دردناک شود، بنابراین سیب زمینی می تواند با تامین پتاسیم به شکل طبیعی آن (برخلاف مصرف مکمل) این احساس گرفتگی را کاهش دهد.

سیب زمینی همچنین ویتامین C و همچنین مواد معدنی ضروری مانند آهن و منیزیم را فراهم می کند که همه مواد مغذی هستند که به دلیل نقششان در تنظیم عملکرد عضلات و کمک به مدیریت درد در حین ورزش یا پس از آسیب شناخته شده است. اگر گرفتگی هایی در بافت های آلت تناسلی دارید که ممکن است باعث ایجاد مانع در نعوظ شما شود، سیب زمینی میتواند برایتان مفید باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان