تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱

خبر جدید درباره یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هرار تومانی

هشتمین یارانه پس از جراحی اقتصادی دولت در اردیبهشت‌ماه طبق روال هر ماهه بیستم آذرماه پرداخت خواهد شد؛ آن هم با این تفاوت که با یک استان یارانه جدید تعلق نخواهد گرفت.

خبر جدید درباره یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هرار تومانی

رویداد۲۴ مریم فکری در خبرآنلاین نوشت: آن‌طور که مقامات دولتی اعلام کرده‌اند، اجرای آزمایشی طرح کالابرگ در استان هرمزگان آغاز شده و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن، طرح کالابرگ را در کل کشور اجرا خواهد شد.

به نظر می‌رسید یارانه آذرماه و به عبارتی یارانه‌ای با طعم یلدا، آخرین یارانه نقدی باشد که مردم دریافت می‌کنند و بعد از این یارانه، مردم سراسر کشور مجبور به دریافت کالابرگ هستند.

اگرچه دولت چندان با پرداخت کالابرگ موافق نیست و بیشتر مدافع پرداخت یارانه نقدی است. حتی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفته بود که سال آینده دولت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند.

اما محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مجلس در گفتگویی اعلام کرده پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور به سال آینده موکول شد.

این نماینده مجلس تاکید کرده که علت عدم توزیع کالابرگ یا همان کوپن الکترونیک این است که زیرساخت‌های اجرای کالابرگ الکترونیکی در کشور مهیا نیست و برای همین پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

در این شرایط، بنا به گزارش‌ها از اردبیهشت ماه امسال تاکنون، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمع یارانه‌بگیران اضافه شدند.

البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرده که کل افراد محذوف اردیبهشت ۱۴۰۱، ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر بودند که از این تعداد ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند. از این تعداد ۳ میلیون نفر در دهک‌های درآمدی ١ـ٩ شناخته شدند و مجدداً یارانه ایشان برقرار و معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

در همین رابطه، حسینی، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه اعلام کرده؛ با توجه به آنکه دهک‌بندی خانوار توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام شده است؛ بنابراین مسئولان این وزارتخانه در جریان موضوع هستند.

او تصریح کرده؛ افرادی که به دهک اعلامی اعتراض دارند، همچنان می‌توانند از طریق سایت وزارت رفاه درخواست بازبینی و بررسی دهند، چنانچه جز دهک یک تا ۹ قرار گیرند، مشمول یارانه می‌شوند.

سخنگوی ستادهدفمندی یارانه‌ها افزوده؛ افرادی که تا قبل از ۱۴۰۱ یارانه آن‌ها حذف شده بود یا انصراف داده بودند، می‌توانند از طریق سازمان هدفمندی ثبت‌نام کنند.

او خاطرنشان کرده؛ اگر سامانه اعتراض وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اعتراض افراد قطع است، مسئولان این وزارتخانه باید پاسخگو باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یارانه نقدی
نظرات شما
پیشخوان