تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

تعرفه تبلیغات در صدا و سیما / هر ثانیه ۳۰۰ میلیون ناقابل!

یکی از روش‌های تبلیغات و البته گران‌ترین روش، تبلیغات در صدا و سیما است. کسی که می‌خواهد در تلویزیون، محصول خود را به نمایش بگذارد قطعا باید سرمایه زیادی داشته باشد.

تعرفه تبلیغات در صدا و سیما

رویداد۲۴ تبلیغات یکی از موثر‌ترین روش هایی است که در یک مدت زمان خاص، بازخورد مناسبی برای کسب و کارها ایجاد می‌کند. البته اینکه در چه جایی تبلیغ کنیم هم بسیار حائز اهمیت است. عمده تبلیغاتی که مشاهده می‌کنیم، به صورت تراکت و در سطح خیابان است. در نتیجه به آن صورت که باید بازخورد ندارد. البته این را هم بگویم که در این گزارش قصد تبلیغ نداریم و فقط موثر‌ترین راه‌های تبلیغ را معرفی خواهیم کرد.

همه شما قطعا در مواقع تماشای سریال، فوتبال و یا برنامه مورد علاقه خودتان در تلویزیون، متوجه شده‌اید که میان برنامه‌ها، تبلیغات پخش می‌شود. این تبلیغات می‌تواند محصولات خوراکی، شوینده و یا لوازم خانگی باشد. این مدل از تبلیغات بازخورد خوبی دارد، به این دلیل که کانال تلویزیون را تغییر نمی‌دهیم تا برنامه مورد علاقه‌مان مجدد شروع شود. در نتیجه اگر توجهی هم به آن نکنیم، صدایش به گوشمان می‌رسد.

اکثر کسانی که بودجه‌شان به تبلیغات در صدا و سیما می‌رسد، کارخانه دارا هستند و یا مدیران فروشگاه زنجیره‌ای و بزرگ جذب این مدل تبلیغ می‌شوند. به همین دلیل بخش اندکی از سرمایه خود را در راستای تبلیغات در صدا وسیما خرج می‌کنند. همانطور که مشاهده کرده‌اید، بیشتر این تبلیغات، از کارخانه جات مواد غذایی معروف هستند.

هزینه گزاف تبلیغات در صدا و سیما، موجب می‌شود تا هرکسی نتواند محصول خود را به معرض نمایش قرار دهد و این یک تبعیض است که چرا فقط صدا و سیما به افراد پولدار بها می‌دهد و دیگران را نمی‌بیند. در ادامه این گزارش به قیمت‌های نجومی تبلیغات در صدا و سیما پرداخته‌ایم.

بسیاری از افراد و یا تولید کنندگانی که محصول بسیار عالی و با کیفیت تولید می‌کنند، به دلیل کمبود سرمایه، قادر به نمایش محصول خود در تلویزیون نیستند و همین دلیل موجب می‌شود تا به چشم نیایند. حتی اگر محصول تولیدی آنها بسیار با کیفیت و کارآمد باشد. در چنین مواقعی، دولت باید به شخص تولید‌کننده بها دهد و از او حمایت‌های بسیاری انجام دهد. حتی محصول او را با قیمتی به صرفه در صدا و سیما تبلیغ کند.

تبلیغات تلویزیونی از دیرباز تا به امروز مورد توجه عموم قرار گرفته است. همانطور که می‌دانید، تلویزیون یک رسانه عمومی است و بیشتر مردم در شهرهای مختلف از این رسانه استفاده می‌کنند. اثرگذاری این شیوه تبلیغاتی بسیار بالا است به همین علت شما شاهد این موضوع هستید که حتی برندهای شناخته شده و نام آشنا نیز برای انجام تبلیغات، به این رسانه روی می‌آورند.


بیشتر بخوانید: درآمد نجومی شبکه سه از پخش جام جهانی!


تلویزیون، این رسانه پربیننده و پرمخاطب، بستر مناسبی برای انجام تبلیغات است. برنامه‌های جذاب تلویزیون مانند پخش بازی‌های المپیک، پخش فوتبال، فیلم‌ها و سریال ها، برنامه‌های سرگرم‌کننده و... مخاطبان بسیار زیادی را جذب می‌کند و به تماشای تلویزیون علاقه مند می‌سازد. معمولا تبلیغاتی که در تلویزیون انجام می‌شود، بیشتر از ۶۰ ثانیه طول نمی‌کشد. در واقع با یک طراحی حرفه‌ای می‌توان این ۶۰ ثانیه را به تاثیرگذار‌ترین حالت ممکن تبدیل کرد.

بهترین زمان برای انجام تبلیغات در رسانه ملی، قبل از شروع برنامه‌های پربیننده و یا به عنوان میان برنامه است. حتما شما بارها چند دقیقه زودتر به تماشای تلویزیون نشسته‌اید تا برنامه مورد علاقه تان شروع شود. همین چند دقیقه مناسب‌ترین فرصت برای اجرای تبلیغات است زیرا در این دقایق تبلیغات می‌توانند بالاترین حد تاثیرگذاری را برای مخاطب داشته باشند. علاوه بر این، تبلیغات متنی به صورت زیرنویس هم در بیننده تاثیرگذار هستند. 

از آنجایی که تبلیغات تلویزیونی بیشترین تاثیرگذاری را بر عموم مردم دارند، هزینه‌های انجام تبلیغات در این رسانه نیز بسته به زمان پخش و مدت تبلیغ، متفاوت است. بسیاری از برندها که توان پرداخت هزینه‌های چند میلیونی تبلیغات را ندارند، از ساعت کم بیننده تر مثل آخر شب، سر ظهر و... استفاده می‌کنند اما با این حال انجام این تبلیغات هنوز هم تاثیرگذاری و جایگاه خودش را دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، تبلیغات در صدا و سیما به صورتی ثانیه‌ای محاسبه می‌شود و تعرفه تبلیغاتی بعضی از شبکه‌ها،  فضایی هستند.نرخ ۳۰۰میلیون تومان برای هر ثانیه را در تعرفه‌ها مشاهده می‌کنیم. با توجه به این قیمت‌ها آیا به نظر شما زور هر کسی می‌رسد که بتواند در صدا و سیما تبلیغ کند؟

حالا شما فکر کنید کسی بخواهد محصولش را بین ۲ نیمه فوتبال تیم‌های پرطرفدار تبلیغ کند چه مبلغ سنگینی را باید پرداخت کند. چراکه مخاطب‌های فوتبال بسیار هستند و در زمان پخش برنامه، قطعا تعداد بالایی شبکه را مشاهده می‌کنند.

 در ادامه نرخ تبلیغات در هر شبکه را مشاهده کنید

 

تبلیغات-۱

تبلیغات-۲

تبلیغات-۳

تبلیغات-۴

تبلیغات-۵

تبلیغات-۶

تبلیغات-۷

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
2
بعد این درامدها که علاوه بر بودجه های اختصاصی و سهم از اختلاسهای بزرگ است ! صرف حل کدام مشکل مردم این سرزمین می شود !
برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
2
باید همین سیما تحریم کنیم شرکتی که توش تبلیغ کنه خرید از اون شرکت نکنیم.همین مدلی قشنگ کمر همین صدا سیما میشکنه.یماه اجرایی شه دیگه شرکتا انجام نمیدن
نظرات شما
پیشخوان