تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

سرمربی تیم‌ملی باید ایرانی باشد!

عضو هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال می‌گوید مهدی تاج و کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی هیچ جلسه‌ای با یکدیگر نداشته‌اند.

سرمربی تیم‌ملی

رویداد۲۴ موضوع ادامه یا قطع همکاری با کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی به یکی از سوژه‌های داغ فوتبال ایران تبدیل شده است. قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال تا پایان جام جهانی 2022 بود و حالا این قرارداد خاتمه یافته است. در این باره گفته می‌شود که مهدی تاج و برخی دیگر از مدیران فدراسیون فوتبال بدشان نمی‌آید قرارداد کی‌روش را تمدید کنند اما این مساله باید در هیات رییسه فدراسیون به اشتراک و رای‌گیری گذاشته شود.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال روز گذشته واکنش کوتاهی به حذف ایران از جام جهانی داشت اما او هنوز هیچ موضعی درباره شایعات درباره آینده نیمکت تیم ملی و همچنین کارلوس کی روش نگرفته است. در چنین فضایی مشخصا برخی اعضای هیات رییسه مخالفت جدی تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی هستند و به نظر می‌رسد اگر نظر تاج حفظ کی‌روش باشد، او کار سختی برای راضی کردن هیات‌رییسه خواهد داشت.

طهمورث حیدری یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال است که مخالفتش با تمدید قرارداد کی‌روش را اعلام می‌کند. او در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" صحبت‌های جالبی را درباره آخرین وضعیت کی‌روش و برخی حواشی دیگر مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

منتظریم تاج گزینه اش را به هیات رییسه معرفی کند
اولین سوال از حیدری درباره وضعیت کارلوس کی‌روش بود؛ او گفت:‌«قرارداد آقای کی‌روش تا پایان جام جهانی بود و به اتمام رسیده است. ما منتظر هستیم تا آقای تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال گزینه خود برای سرمربیگری تیم ملی را به هیات رییسه معرفی کنند که تا کنون این اتفاق نیفتاده است.»
او درباره زمان تشکیل جلسه برای انتخاب سرمربی تیم ملی بیان کرد:‌«به هر حال همانطور که آقای تاج دیروز هم در  مصاحبه ای گفتند یکی از اولویت های فدراسیون تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی و تعیین سرمربی است و ما هم منتظریم تا ایشان در جلسه هیات رییسه آن را مطرح کنند.»

سرمربی بعدی تیم ملی باید ایرانی باشد
«به عنوان کسی که حق رای در هیات رییسه دارید،‌موافق تمدید قرارداد کی‌روش هستید؟»؛ حیدری پاسخ این پرسش را اینطور داد: «نظر شخصی من این است که نیمکت تیم ملی ایران باید به یک سرمربی ایرانی داده شود. ما در ایران مربیان برجسته زیادی داریم که تجربیات بالایی کسب کرده‌اند. چه اشکالی دارد که بچه های ایرانی از کشور خودمان روی نیمکت ایران در جام ملت‌های آسیا بنشینند؟»

نظر دیگر اعضای هیات رییسه را از خودشان بپرسید
از حیدری پرسیدیم :«آیا نظر سایر اعضای هیات رییسه هم جدایی کارلوس کی روش است؟». او گفت: «نظر سایر اعضای هیات رییسه را از خودشان بپرسید اما اعتقاد من این است که مربیان برجسته زیادی در ایران هستند که سطح بالایی دارند و می‌توانند سرمربی تیم ملی ایران شوند.»

شایعه است، تاج و کی‌روش جلسه نداشتند
عضو هیات رییسه فدراسیون در واکنش به شایعه برگزاری جلسه میان مهدی تاج و کارلوس کی روش و تفاهم شفاهی آنها برای تمدید قرارداد گفت: «این موضوع شایعه است. چنین جلسه ای برگزار نشده است. آقای تاج اصلا بعد از جام جهانی کی روش را ندیده است. آنها فقط در جریان بازگشت از قطر همدیگر را دیدند و جلسه ای درباره آینده برگزار نشده است.»

هیات رییسه بابت شکست ولز پاداش نگرفت
طهمورث حیدری درباره شایعاتی که پیرامون پاداش های نجومی اعضای هیات رییسه بابت پیروزی مقابل ولز مطرح شده ، عنوان کرد:‌«چنین شایعه ای صحت ندارد. پاداش برد مقابل ولز فقط برای بازیکنان و کادرفنی بوده و برای هیات رییسه هیچ پاداشی بابت آن پیروزی در نظر گرفته نشده است.»

حواله خودرو هنوز به تیم تحویل نشده است
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره ماجرای حواله خودرو به اعضای تیم ملی نیز گفت:‌«این حواله هنوز به اعضای تیم ملی داده نشده است. با این حال بازهم این موضوع ربطی به هیات رییسه ندارد. از یک منبع این حواله به بازیکنان و کادرفنی تیم ملی قرار است داده شود.»

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کارلوس کی روش
نظرات شما
پیشخوان