تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱

بهترین معجون برای گلو درد

گلودرد به دلیل التهاب گلو اتفاق می‌افتد و معمولا نشانه‌ای از عفونت‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزاست. در این نوشتار شما را با معجون‌های شفای گلودرد آشنا می‌کنیم.

گلودرد

رویداد۲۴ نوشیدنی‌های متنوعی برای درمان گلودرد در حوزه درمان‌های خانگی وجود دارد که در این نوشتار ما شما را با موثرترین معجون‌های درمان گلودرد آشنا می‌کنیم.

زنجبیل بهترین معجون برای گلودرد

زنجبیل و عسل و لیمو یک معجون بسیار عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، به درمان سرماخوردگی کمک زیادی کند.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و عسل

بهترین روش مصرف زنجبیل و عسل نوشیدن یک فنجان دمنوش داغ است. این دمنوش دارای زنجبیل است که اگر با شیرینی ملایم عسل ترکیب شود، نوشیدنی بسیار آرام بخشی را ایجاد می‌کند.

مواد لازم

زنجبیل رنده شده
۱ فنجان آب
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱ برش لیمو (اختیاری)

طرز تهیه: آب را با زنجبیل رنده شده بجوشانید و آن را در یک فنجان صاف کرده و عسل را به آن اضافه و حل کنید. در این مرحله اگر تمایل داشتید مقداری آب لیمو اضافه کنید.

طرز تهیه معجون عسل و زنجبیل

آویشن و عسل برای گلو درد

عسل یکی از مواد مفید طبیعی و بیولوژیکی فعال است. ترکیبات اصلی عسل به گل‌هایی وابسته است که زنبور از آن‌ها تغذیه کرده است. عسل یکی از دارو‌های طبیعی و مفید برای بدن انسان به‌شمار رفته و از خواص ویزه آن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

تاثیر بر روند متابولیسم بدن
خاصیت ضدباکتریایی
کمک به رفع آلرژی
تقویت حافظه
افزایش انرژی بدن

برای تهیه دمنوش آویشن و عسل به موارد زیر نیاز دارید:

آویشن خشک ۱ قاشق مرباخوری
آب جوش ۲ لیوان
عسل به‌مقدار دلخواه

برای تهیه دمنوش آویشن و عسل لذیذ؛ ابتدا آویشن را در ظرف مورد نظر ریخته و آب جوش را اضافه کنید. درب ظرف را گذاشته و یا در صورتی که از کتری استفاده کنید، روی آن پارچه‌ای قرار دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه دم بکشد. قبل از مصرف به میزان دلخواه عسل را به ترکیب اضافه کنید.

معجون آویشن

نشاسته برای گلودرد

یکی از نوشیدنی‌ها یا معجون‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، نشاسته است. این معجون غلیظ می‌تواند یک نوشیدنی فوق‌العاده برای گلودرد باشد.  برای اینکه از این درد خلاصی پیدا کنید، می‌توانید از روش‌های درمان خانگی گلودرد مانند نشاسته استفاده کنید. نشاسته یکی از روش‌های فوق‌العاده برای درمان گلودرد است و می‌تواند شما را از حس زخم و خراش در گلو نجات دهد. البته اگر بیماری قند خون دارید، باید هنگام استفاده از این دارو با دکتر خود مشورت کنید. نشاسته را باید داغ مصرف کرد تا آرام‌بخش باشد و گلو درد شما را تسکین دهد.

حدود ۲ تا ۳ قاشق نشاسته را در یک لیوان بزرگ آب سرد حل کنید. مایع را داخل شیرجوش بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مایع رفته رفته غلیظ و شفاف شود. لازم نیست مایع شما خیلی غلیظ شود. معجون شما به همین سادگی آماده است. اگر قرار است این معجون را به کودک بخورانید می‌توانید کمی هم شکر به آن اضافه کنید و این درمان را به عنوان یک دسر خوشمزه به کودک بخورانید.

حتما روزی چند باراز این معجون بخورید. فراموش نکنید که قبل از خواب حتما آن را بخورید تا خواب بهتر با سرفه کمتری داشته باشید. در ضمن نوشیدن چای به را هم فراموش نکنید. چند تکه به را به همراه هسته‌ها داخل آب بریزید. روی حرارت کم بجوشانید و روزی چند بار میل کنید.

نشاسته برای گلو درد

نشاسته و شیر برای گلودرد

برای تهیه این معجون، یک قاشق مربا خوری نشاسته را در یک لیوان شیر گرم حل کنید و مقداری عسل به آن اضافه کنید. این معجون برای تسکین گلودرد استفاده می‌شود کف باعث نرم شدن سینه، کاهش خس‌خس و سرفه می‌گردد.

بهترین قرقره برای گلو

قرقره با آب نمک یک روش دیگر از درمان گلو درد به روش سنتی شناخته شده است که راه کاملا طبیعی برای خلاص شدن از گلودرد می‌باشد.

نمک کمک می‌کند تا تورم گلو با کشیدن آب خارج از بافت گلو به تسکین درد گلو منجر شود.

برای این امر یک فنجان آب گرم را با یک قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید و برای حل شدن می‌توانید ان را کمی بجوشانید و سپس از این م محلول به مدت ۳۰ ثانیه، یکبار در هر ساعت دهان خود را بشویید و قرقره کنید.

نکته: با آب نمکی که قرقره می‌کنید به کاهش تورم گلو کمک می‌کنید و ممکن است ناراحتی و درد گلو را هم کاهش دهد.

دومین محلوول معجزه گر قرقرهاین است که به محض اینکه اولین علائم گلودرد را مشاهده کردید به سراغ لیموترش بروید. آب لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و هر روز چندین بار با آن قرقره کنید. بعضی‌ها به دلیل طعم ترش آن سراغ این ماده غذایی فوق‌العاده نمی‌روند. اما باید بدانید که خواص ضدعفونی کنندگی لیموترش مدیون همین طعم ترش و اسیدی آن است. توصیه می‌کنیم موقع قرقره کردن حتما مقدار کمی از آن را نیز قورت دهید. می‌توانید به جای لیموترش از جوش‌شیرین یا سرکه سیب نیز استفاده کنید.

بهترین قرقره برای گلودرد

دارو‌هایی که می‌توانید مصرف کنید

گلودرد بیشتر به علت ورود ویروس‌ها به بدن ایجاد می‌شود. ویروس‌ها را نمی‌توان با آنتی بیوتیک درمان کرد، زیرا آنتی بیوتیک‌ها فقط باکتری‌ها را از بین می‌برند. در واقع، گلو درد ویروسی باید روند خود را در بدن طی کند تا برطرف شود. اگر پزشک آنتی بیوتیک تجویز کرد، کل دوره را به پایان برسانید. حتی اگر علائم شما از بین رفت و احساس بهتری داشته باشید، مصرف دارو را قطع نکنید. کامل نکردن دوره‌ی درمانی آنتی بیوتیک، می‌تواند باعث مقاومت باکتری‌ها شود و ممکن است دیگر به آنتی بیوتیک پاسخ ندهند. برای آشنایی کامل با نحوه‌ی مصرف صحیح آنتی بیوتیک‌ها می‌توانید به این مقاله در مجله سلامت دکترتو مراجعه کنید.
برای گلودرد چی بخوریم خوبه؟

دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن نیز می‌توانند التهاب و تورم گلو و همچنین درد و خارش را کاهش دهند.

اگر گلودرد به دلیل ریفلاکس اسید معده باشد، ممکن است پزشک برای تسکین علائم داروی ضد اسید تجویز کند.

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامتی
نظرات شما
پیشخوان