تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱

پیداکردن کار در کرج؛ روش‌های سنتی بهترند یا سایت‌های کاریابی؟

یکی از پرسش‌های متداول کارجویان کرج، بهترین روش پیدا کردن کار در این شهر است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی روش ‌های سنتی و جدید استخدام و کاریابی در کرج و به طور ویژه‌تر سایت‌های کاریابی بپردازیم.

پیداکردن کار در کرج؛ روش‌های سنتی بهترند یا سایت‌های کاریابی؟

رویداد۲۴ شهر کرج مرکز استان البرز بوده و یکی از کلان‌شهرهای ایران محسوب می‌شود. این شهر بنا به دلایل مختلفی از جمله هم‌جواری با پایتخت، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی مناسب و داشتن شهرک‌های صنعتی متعدد، بسیار مهاجرپذیر است؛ به‌گونه‌ای که به آن لقب «ایران کوچک» داده شده است. در نتیجه، باتوجه به تعداد بالای نیروی کاری، کاریابی و استخدام کرج، به یکی از چالش‌های بزرگ این کلان‌شهر تبدیل شده است.

یکی از پرسش‌های متداول کارجویان کرج، بهترین روش پیدا کردن کار در این شهر است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی روش ‌های سنتی و جدید استخدام و کاریابی در کرج و به طور ویژه‌تر سایت‌های کاریابی بپردازیم.

معرفی روش‌های مختلف کاریابی و استخدام کرج

در دهه‌های گذشته، افراد جویای کار شهرهای مختلف، معمولا از چند روش رایج برای پیدا کردن کار استفاده می‌کردند. اما در چند سال اخیر با گسترش اینترنت و فضای مجازی، روش‌های جدیدی نیز به دنیای استخدام اضافه شدند و بسیاری از افراد به استفاده از آن‌ها تمایل پیدا کردند. به همین دلیل می‌توان برای روش‌های استخدام در کرج نیز دو دسته بندی روش های سنتی و روش‌های نوین را در نظر گرفت. پیش از آن که به بررسی هر یک از این شیوه‌ها بپردازیم، باید به این نکته اشاره کرد که برای مشاهده همه فرصت های شغلی در کرج به‌صورت یکجا می‌توانید به جاب ویژن کرج مراجعه کنید.

روش‌های سنتی کاریابی و استخدام در کرج

همان‌طور که گفته شد، برخی از روش‌های کاریابی و استخدام کرج در دسته‌بندی سنتی قرار می‌گیرند. از جمله رایج‌ترین روش‌های سنتی کاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تهیه روزنامه‌ها و نشریات محلی و بررسی نیازمندی‌ها

معمولا روزنامه‌های کثیر‌الانتشار و نشریات محلی، بخشی از صفحات خود را به فرصت های روز استخدامی اختصاص می‌دهند که در اصطلاح به آن نیازمندی گفته می‌شود. یکی از مزایای این روش، تبلیغات گسترده و اطلاع‌پیداکردن افراد بسیاری از این موقعیت‌های شغلی است و از این نظر برای معرفی مشاغل ساده مناسب است.

اما در سال‌های اخیر با کم‌شدن تیراژ روزنامه‌ها و جایگزینی این رسانه با رسانه‌های مجازی، این روش، بسیاری از طرفداران خود را از دست داده است.

مراجعه به آژانس های کاریابی

یکی دیگر از روش‌های سنتی کاریابی و استخدام کرج، مراجعه به آژانس های کاریابی است. در این روش، کارجویان به مراکز کاریابی معتبر در شهر کرج مراجعه می‌کنند و پس از ارائه مدارک لازم و پرکردن فرم‌های موردنیاز، منتظر تماس از سوی این موسسات می‌مانند تا بتوانند شغل مناسب خود را پیدا کنند.

 معمولا این روش بسیار زمان‌بر خواهد بود و در بسیاری از موارد، به نتیجه دلخواه منتهی نخواهد شد. علاوه بر این، پیدا کردن کار به‌وسیله موسسات کاریابی، رایگان نخواهد بود و باید هزینه قابل‌توجهی را نیز به آن‌ها پرداخت کرد.

همچنین، باتوجه به این موضوع که در سال‌های اخیر بسیاری از کارفرمایان، با استفاده از روش‌های جدید مانند انتشار آگهی استخدام در سایت های کاریابی، نیروی موردنظر خود را جذب می‌کنند، معمولا تعداد فرصت‌های شغلی موسسات کاریابی محدود است و نمی‌توان در همه حوزه‌ها، شغل مناسبی پیدا کرد.

دیگر روش‌های کاریابی سنتی

روش‌های دیگری نیز در دسته‌بندی کاریابی سنتی قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به معرفی توسط معرف و مراجعه مستقیم کارجویان به کارخانه‌ها و شرکت های معتبر برای پیداکردن کار، اشاره کرد.

روش‌های جدید کاریابی و استخدام در کرج

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد، روش‌های جدید کاریابی و استخدام کرج را برای پیداکردن شغل دلخواهشان انتخاب می‌کنند.

ازجمله روش‌های جدید کاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جستجو در سایت های استخدامی و کاریابی معتبر
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به طور ویژه‌تر لینکدین
  • شرکت در نمایشگاه‌های کار
  • مراجعه مستقیم به وب‌سایت کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبر کرج

باتوجه به این که از میان روش‌های مطرح‌شده، بسیاری از افراد، پیداکردن کار از طریق سایت های کاریابی و استخدامی را ترجیح می‌دهند، در ادامه به طور مفصل‌تر درباره این روش و ویژگی‌های آن صحبت می‌کنیم.

جستجو در سایت‌های کاریابی

یکی از پرطرفدارترین روش‌های جدید کاریابی و استخدام کرج، جستجو در سایت‌های کاریابی و استخدامی معتبر است. در واقع می‌توان گفت این سایت‌ها، مزیت‌های بسیاری برای کارجویان و همچنین برای کارفرمایان دارند و به‌عنوان رابطی بین این دو گروه عمل می‌کنند.

کارفرمایان می‌توانند از طریق این سایت‌ها به طیف گسترده‌ای از کارجویان توانمند دسترسی پیدا کنند و برای موقعیت شغلی موردنظر خود، بهترین نیرو را استخدام نمایند. از طرف دیگر، کارجویان هم می‌توانند به فرصت‌های شغلی متعددی در سازمان‌ها و کارخانه‌های معتبر دست یابند و از این طریق، شغل دلخواه خود را پیدا کنند.

در حقیقت، یک سایت کاریابی و استخدامی معتبر، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید در کمترین زمان ممکن برای شرکت‌ها و ادارات بسیاری رزومه ارسال کنید و درخواست استخدام خود را مطرح نمایید. یکی دیگر از مزایای سایت های استخدامی این است که برای پیداکردن شغل موردنظرتان می‌توانید از فیلترهای مختلفی مانند نوع همکاری، نام شهر، نوع گروه شغلی و میزان حقوق استفاده کنید و بدین ترتیب به نتایج دقیق‌تری دست پیدا کنید.

پس از این که با استفاده از فیلترهای اشاره شده توانستید موقعیت شغلی موردنظرتان را پیدا کنید، می‌توانید رزومه خود را به صورت آنلاین برای سازمان موردنظر بفرستید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برای تعداد رزومه‌های ارسالی شما از طریق این سایت‌های کاریابی، محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید برای موقعیت‌های شغلی مختلف به صورت رایگان رزومه ارسال کنید.

یکی از مزیت‌های بسیار مهم این روش از کاریابی و استخدام کرج، وجود رزومه ساز آنلاین در بعضی از سایت‌های مطرح کاریابی است. پس اگر تابه‌حال تجربه ساخت یک رزومه حرفه‌ای را نداشته‌اید می‌توانید برای ساخت رزومه از سایت‌های کاریابی دارای رزومه‌ساز استفاده کنید و با این روش به‌راحتی و به‌صورت رایگان، برای خود رزومه‌ای استاندارد و حرفه‌ای بسازید.

از جمله بهترین سایت های کاریابی در ایران می‌توان به سایت ای استخدام، سایت ایران تلنت و سایت جاب ویژن اشاره کرد.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله به معرفی روش‌های مختلف کاریابی و استخدام کرج پرداختیم. روش‌های استخدام در کرج را می‌توان به دو دسته سنتی و جدید تقسیم کرد. از جمله روش‌های رایج سنتی می‌توان به تهیه روزنامه‌ها و نشریات محلی و بررسی نیازمندی‌ها و مراجعه به آژانس های کاریابی اشاره نمود. جستجو در سایت های استخدامی و کاریابی معتبر، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به طور ویژه‌تر لینکدین، شرکت در نمایشگاه‌های کار و مراجعه مستقیم به وب‌سایت کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبر نیز از جمله روش‌های جدید کاریابی در کرج محسوب می‌شوند که از میان آن‌ها، سایت‌های کاریابی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند.

باتوجه به توضیحات گفته شده، سایت‌های کاریابی، به دلیل داشتن مزایای بسیاری از جمله دسترسی به فرصت‌های شغلی متعدد سازمان‌ها و کارخانه‌های معتبر، امکان جستجو بر اساس فیلترهای مختلف مانند نام شهر، میزان حقوق و نوع همکاری و امکان ساخت رزومه با استفاده از رزومه‌ساز آنلاین، نسبت به روش‌های سنتی، گزینه‌های مناسب‌تری برای پیداکردن کار در شهرهای مختلف از جمله کرج، هستند

برچسب ها: کاریابی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان