تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

کدام سکه برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

قیمت طلا و سکه امروز ۲۳ آذر ۱۴۰۱ باز هم صعودی بود. اما کدام سکه برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

کدام سکه برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

رویداد۲۴ روند افزایش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار است. به گونه‌ای که به گزارش برخی از رسانه‌ها قیمت سکه تمام بهار آزادی امروز ۲۳ آذر ماه در میانه پله کانال ۱۸ میلیون تومان قرار گرفت. اما آیا خرید سکه برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، ماه‌هاست که خرید و فروش بازار سکه داغ است و بسیاری از مردم برای سرمایه‌گذاری به بازار سکه روی آورده‌اند. بازاری که در مقایسه با طلا و دلار مزیت‌های بیشتری دارد. اما از میان سکه‌های مختلف، برخی برای سرمایه‌گذاری بهترند و بهتر است سراغ برخی دیگر نرویم.

کدام سکه را نخریم؟

خرید سکه، یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در روز‌های جاری است و بسیاری از مردم دارایی خود را به سکه تبدیل کرده‌اند. اما باید کدام سکه را خرید؟ سکه امامی، بهار آزادی، نیم سکه و ربع و یا سکه گرمی؟ سوال دیگری که بسیاری می‌پرسند این است که خرید سکه ضرب ۸۶ بهتر است یا سکه زیر ۸۶ یا به اصطلاح سکه زیر؟

به گفته کارشناسان، بدترین نوع سکه برای سرمایه‌گذاری، خرید سکه گرمی و ربع سکه است. چون حباب آن بسیار بالاست.

قیمت ربع سکه امروز ۲۳ آذر ماه ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است، اما نیمی از این قیمت حباب است. یعنی حباب ربع سکه ۵ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان است؛ بالاترین حباب در میان انواع سکه. برای همین است که کارشناسان بازار توصیه می‌کنند مردم برای سرمایه‌گذاری به سمت ربع سکه روند.

این در حالی است که، چون قیمت ربع سکه از دیگر انواع سکه کمتر است، تقاضای بالاتری برای آن وجود دارد و حتی چند وقت قبل ربع سکه در بازار نایاب شده بود.

خرید کدام سکه بهتر است؟

بهترین نوع سکه‌ای هم که می‌تون خرید سکه تمام است که اگرچه گرانتر است، اما نقدشوندگی آن بالاست و فروش آن به سادگی انجام می‌شود. اما از میان دو سکه امامی و سکه بهار آزادی، خرید سکه امامی بهتر است.

قیمت سکه امامی امروز ۲۳ آذر ماه، ۱۸ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان است. حباب سکه امامی هم دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان است. این سکه در بازار متقاضی بیشتری دارد و فروش و نقدشوندگی آن در مقایسه با دیگر سکه‌ها بهتر است.

اما سوال دیگری که درباره سکه وجود دارد این است که سکه سال چند بخریم؟

سکه ضرب سال ۸۶ بهتر است یا نه؟

در خصوص تاریخ ضرب سکه نیز بین معامله‌گران بازار سکه‌های ضرب سال ۸۶ متقاضی بیشتری دارد. سکه‌هایی که تاریخ درج شده روی آن‌ها به سال‌های قبل از ۸۶ برمی‌گردد معمولا سخت‌تر از سکه‌های جدید خرید و فروش می‌شود.

می‌توان گفت قیمت کمتری هم دارند. پس بهترین نوع سکه برای خرید سکه امامی ضرب سال ۸۶ است و بهتر است سکه قبل سال ۸۶ یا به اصطلاح معامله‌گران سکه زیر نخریم.

طلای نو بخریم یا دست دوم؟

خرید طلا هم جزو گزینه‌های سرمایه‌گذاران است. خرید طلا در مقایسه با سکه به خصوص طلای نو، هزینه بالایی برای مشتریان دارد. چراکه افراد هنگام خرید باید علاوه بر پرداخت قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، مالیات، سود و اجرت ساخت هم پرداخت کنند. اجرت ساختی که گاهی ممکن است بین ۱۰ تا ۳۰ درصد در نوسان باشد. همین عوامل سبب می‌شود خرید طلا به خصوص برای سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه نباشد.

در مرحله بعد خریداران دنبال خرید طلای کارکرده هستند که اگرچه از طلای نو بهتر است، اما هم خرید آن غیرقانونی تلقی می‌شود و هم اینکه خرید آن هم حدود ۷ درصد هزینه اضافه روی دست خریدار می‌گذارد. چراکه خریدار باید علاوه بر پرداخت قیمت هر گرم طلای ۱۸ گرم، ۷ درصد مالیات هم به فروشنده پرداخت کند.

زمان فروش طلا هم مجددا همین مبلغ از طلا کم می‌شود. برای همین خرید طلای دست دوم هم برای سرمایه‌گذاری‌های میان مدت و بلندمدت خوب است و برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت و یکی دو ماهه چندان مقرون به صرفه نیست.

دلار بخریم؟

بازار دیگری که این روز‌ها مشتریان بسیار زیادی دارد بازار ارز است. خرید دلار آزاد و با ۲۰۰۰ دلار سهمیه‌ای بازار ارز را داغ کرده و بسیاری از افراد خریدار دلاری هستند که قیمت آن امروز به بالای کانال ۳۷ هزار تومان رسید. اما محدودیت‌های خرید دلار و دشواری نگهداری آن سبب شده که بسیاری تمایل چندانی برای خرید دلار نداشته باشند.

از طرفی قیمت دلار تحت تاثیر عوامل سیاسی نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و خرید آن در کوتاه‌مدت ریسک کاهش قیمت را دارد و باید با دید بلندمدت آن را خرید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس.
|
Germany
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
0
1
ممنون از مطلبتون.
ناشناس.
|
Sweden
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
0
1
بیشتر منتشر کنید.
نظرات شما
پیشخوان