تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۲ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

سعید محمد؛ پیشگام ریزش حامیان دولت/ چگونه یاران رئیسی به بزرگترین منتقدان تبدیل شدند؟

ریزش حامیان رئیسی مدت‌هاست آغاز شده است. رئیس دولت فعلا از گروهی که به آن اعتقاد دارد، دست نمی‌کشد و البته نتیجه این اعتماد، یکی از سخت‌ترین شرایط اقتصادی در تاریخ ایران است. یکی از افرادی که این روزها انتقاد خود از دولت را آغاز کرده، سعید محمد است که زمانی کل ستادش را در اختیار ابراهیم رئیسی قرار داد.

سعید محمد

رویداد۲۴ از عجایب مدیریت در دولت اینکه با وجود یکدست‌ترین وضعیت در ارکان قدرت، باز هم کابینه ابراهیم رئیسی نتوانسته مشکلی حل کند و قیمت دلار تا آستانه ۴۰ هزار تومان رسید و قیمت سکه نیز از ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبو کرد. در حالی که گفته می‌شد غرب به خاطر «زمستان سخت» کوتاه خواهد آمد و پای میز مذاکره می‌نشیند، ماجرا معکوس رخ داد و این وزارت نیرو در ایران است که هر روز پیام‌های مختلفی برای شهروندان ارسال می‌کند که به خاطر کمبود منابع انرژی، مصرف خود را مدیریت کنند. وعده مسکن نیز با گذشت یکسال و خرده‌ای از آغاز به کار دولت، حتی یک گام پیش نرفت و وزیر پیشین که  برای درمان به چین!! رفته بود، درگذشت و حالا دولت به راحتی قادر است بگوید این وعده به خاطر درگذشت وزیر به تعویق افتاده است.

در سایر حوزه‌ها نیز وضعیت بهتر نیست؛ قیمت خودرو به بالاترین حد خود رسیده و انچه حرف نخست را می‌زند، رانت است؛ چنانچه دولت مجوز واردات آلاینده‌ترین خودروها را صادر کرده است و به جای سازمان حفاظت محیط زیست، این پلیس راهور است که از آلودگی هوا و حق الناس می‌گوید و فعلا جلوی واردات را گرفته است.

شاید فکر کنید این جملات سیاه‌نمایی است، اما باور کنید منصف‌ترین حامیان دولت هم دل خوشی از شرایط موجود ندارد و هر کس به طریقی انتقاد خود را مطرح می‌کند. روز گذشته محمدباقر قالیباف هم در مقام انتقاد از دولت برآمد و گفت «به هدف نهایی خودمان در سیاست‌‎‌های جبرانی و افزایش قدرت خرید مردم نرسیدیم.» و به این ترتیب مجلس نیز راه خود را از سیاست‌های عجیب و گاه مخرب دولت تغییر داد.

اگر انتقاد حامیان دولت تا کنون در لفافه بیان می‌شد، یکی از مهمترین افرادی که دست از تعارف و رودربایستی برداشت، سعید محمد بود که در مجموعه توییت‌های با هشتگ «تحول نخبگانی» علیه سیاست‌های دولت رئیسی شورید. او در توییت اخیر خود نوشت: «ناهماهنگی، بی‌برنامگی و کم‌تجربگی از آفت‌های تیم اقتصادی دولت است. البته سکوت مجلس جای تامل دارد! قطعا رضایت مردم مهم‌تر از رضایت سهم‌خواهان است، ولی ظاهرا از این تیم همه راضی‌اند به‌جز مردم!»

محمد در توییت پیشین خود خواسته بود به مطالبات مردم توجه شود: «مردم خوبی داریم؛ ایران عزیز را در برابر تمام خطرات حفظ کردند؛ اما امروز مطالباتی دارند از جنس، احترام و کرامت، رفع تبعیض، عدالت، معیشت، برخورد شفاف با مفسدین دانه درشت. مطالبات مردم را باید شنید و چاره کرد. قطعا اجابت خواسته‌های منطقی مردم به آنان آرامش می‌دهد.»

سعید محمد در جریان انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست جمهوری بود و به نفع رئیسی کنار کشید و در چندین برنامه نیز به حمایت از رئیسی شرکت کرد. حتی مهدی دوستی رئیس ستاد او نیز به عنوان سخنگو به ستاد رئیسی پیوست تا نشان دهد تمام ظرفیتش را برای کمک به ابراهیم رئیسی پای کار آورده است. با این حال با گذشت یکسال و اندی از دولت رئیسی، او نیز متوجه شده آنچه می‌پنداشت، با آنچه رخ داده تا چه اندازه متفاوت است؛ آنچنانکه علاوه بر سوءمدیریت دولت رئیسی، از رانت‌ها و سهم‌خواهی‌های موجود نیز گلایه کند و سویه نقد خود را جدی‌تر از گذشته به سمت دولت و سیاست‌های اقتصادی آن ببرد.

اینگونه که شرایط پیش می‌رود، سعید محمد آخرین گزینه‌ای نیست که رو در روی دولت رئیسی قرار می‌گیرد و با این دست فرمان، باید منتظر ماند حامیان رئیس جمهور یکی پس از دیگری ریزش کنند. به گزارش رویداد۲۴ اگر اظهارنظرهای نمایندگان مجلسی که زمانی نامه درخواست حضور رئیسی در انتخابات را امضا کردند، با اظهارنظرهای کنونی آنها مقایسه شود، آن وقت مشخص خواهد شد که ریزش حامیان چگونه آغاز شده است. برخی از اظهارنظرها را مرور می‌کنیم:

فتح الله توسلی نماینده بهار و کبودرآهنگ گفته دفاع از دولت برای حامیانش هم سخت شده است: «عدم انسجام در تیم اقتصادی دولت و حرف‌شنوی نداشتن بدنه، هر دو وجود دارد. مثلاً معاونت اقتصادی یک حرفی می‌زند و سازمان برنامه و بودجه چیز دیگری می‌گوید و این اتفاقات باعث شده دفاع از دولت برای حامیانش سخت شود.»

قاسم ساعدی نماینده استان خوزستان می‌گوید: دولت آمارهای جعلی درباره اقتصاد می‌دهد: «صحبت‌ دولتمردان فاقد کار تحقیقاتی و علمی است و آن را آدرس غلط دادن می‌دانم. تاب‌آوری اجتماعی مردم ایران در خصوص مسائل اجتماعی و اقتصادی بسیار پایین آمده است. خروجی اقتصاد که امروز می‌بینیم و آشفته‌بازاری که کاملاً حاکم است و از دو، سه سال پیش آغاز شده، اعتماد مردم را به شدت کاهش داده است.»

رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آباد کتول می‌گوید بدقولی دولت آنقدر زیاد بوده که مجبور هستیم تعامل‌مان با آنها را کاهش دهیم! «دولت مدعی بود که ارز ترجیحی را با برنامه حذف می‌کند و می‌گفتند تمام پیش‌بینی‌ها را کردند و مقدمات را فراهم کرده‌اند، ولی ما خروجی در این باره ندیده‌ایم بنابراین مجلس، وقت‌دادن و تعامل با دولت را کم‌رنگ‌تر می‌کند تا نظارت‌ها جدی‌تر دنبال شود.»

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته کسانی که در دولت برای اقتصاد سیاستگذاری می‌کنند، در حد و اندازه آن نیستند: «وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور و معیشت مردم، وحشتناک است. زمانی عده‌ای می‌گفتند مردم نان و ماست بخورند، اما اکنون خرید نان، ماست و پنیر هم وحشتناک شده است و خیلی‌ها نمی‌توانند آن را تهیه کنند. دولت باید فکر چاره باشد و بر اساس مصوبه مجلس باید قیمت‌ها را به شهریور ۱۴۰۰ برگرداند. افرادی در دولت افرادی در حوزه اقتصادی، سیاست‌گذاری می‌کنند که در این حد و اندازه‌ها نیستند.»

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد می‌گوید: دولت بعد از یکسال هنوز خودش را جمع و جور نکرده است. معین الدین سعیدی نماینده چابهار گفته «این حد از سوءمدیریت و بی‌تدبیری، خودش هنر است و دولت فقط حرف می‌زند!» از این دست انتقادات این روزها بسیار زیاد است. نمایندگان مجلس تا پیش از ماجرای مهسا امینی و آغاز اعتراضات در کشور، مدام از سیاست‌های اقتصادی انتقاد می‌کردند و حالا با شرایط موجود آنها فعلا کاری به مسائل اقتصادی ندارند و در مسائل دیگر اظهار نظر می‌کنند؛ در چنین شرایطی اندک چهره‌هایی همچون سعید محمد که پیش از حامی دولت بودند، انتقادات اقتصادی را ادامه می‌دهند.

آینده کشور فعلا نامشخص است، آنچه مشخص است اینکه با سیاست‌های کنونی دولت، این آینده روز به روز تاریک‌تر و مبهم‌تر می‌شود. دولت رئیسی توان مدیریت ندارد و اساسا درکی از اقتصاد و مسائل معتنابه آن ندارد و بر پایه همین تحلیل نادرست، هر چه می‌کند نتیجه معکوس می‌دهد. نتیجه یکدستی ارکان قدرت فعلا این است که امید و آینده بخش عمده‌ای از مردم از بین رفته است و حامیان نیز به بزرگترین منتقدان تبدیل شده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سعید محمد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
2
44
استعفا بهترین راه حل است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
9
37
دولت اختیار نداره مشکل اصلی سیاست خارجیه و رفع اونم دست دولت نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
اگه اختیار نداره غلط میکنه بیت المال رو هدر میده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
این دولت اختیار نداره پس کی داره؟ اختیاردار مملکت او را سر کار آورده! بگو عرضه نداره!
مرتضی محبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
3
40
رویداد ممنون بابت اینکه بهترین هستی، درسترین تحلیلی که از شرایط دولت می‌تونستی بدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
اگر رویداد از روی دروغ تحلیل منتشر نمی کرد و از حقیقت هم منتشر می کرد درود بر رویداد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
رویداد فلان عرزشیهارو میسوزونه و دروغگوهن نیست محض اطلاع ناشناس عرزشی
بشارت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
سلام
اشکال مربوط به آقای رئیسی است که با کارشکنان و چوب لای چرخ گذارهای داخل دولت و قوه مجریه اعم از مدیر و کارشناس و بازرس و کارمند برخورد نکرده و آنها را که عمدتا از اصلاح طلبان و طرفداران هاشمی رفسنجانی و خاتمی و روحانی هستند را رسوا و بعضا برکنار یا اخراج نکرده است تا افراد خدوم انقلابی از هر جناحی که باشد حفظ و به مردم خدمت نمایند
باید نه مانند خاتمی اتوبوسی آدم توی دولت بیاورد و استخدام کند از مدیرکل تا آبدارچی و نه اینکه با کارشکنان مماشات نماید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
1
35
نوشدارو بعد مرگ سهراب
الان که هر غارتی از حق مردم کردند تازه دارند آرام آرام مخالفت میکنن که اون هم با افزودن ذره ای سهم و رانت حل میشه یا با تهدید !!!
نوش دارویی در کار نیست شعور و همدلی تنها ابزار سودمند و موثر برای مردمه حتی کارٖآمدتر از اعتراض خیابانی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
3
34
مگر یکدست شدن دولت به معنی وجود تخصص وشعور وتعهده !
نه نشانه دیکتاتوری وپسرفت وحماقته !
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
5
27
من در تعجبم از بعضی که از حکومت حمایت می کنند با تعصب . خداییش چه خوبی در اینها دیدید ؟؟ من خودم شاید تا ۷-۸ سال پیش طرفدار بودم . ولی اینهمه توهین و حماقت و بی کفایتی دیگه من را هل داد به طرف اپوزیسیون . خواهش می کنم از این آقایان ارزشی و ... که یکم فکر کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
منتظر بودم تا توی وطن فروش بیای اینارو بهم بگی!
امیرمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
وطن فروشی کنتور نمی اندازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
اختیار مملکت دست بیته بقیه هیچکارن
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
4
28
بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند!
تا آیندگان ندانند بی عرضه گان این برهه از تاریخ ما بودیم!
حجم خسارات و ویرانی ها و زیان‌های هنگفت ناشی از ناکارآمدی و بی تدبیری و حماقت این دولت نالایق بعدها مشخص میشه!
فقط در یک قلم روزانه بین ۷۰میلیون تا صد میلیون دلار تخفیف حراج نفت حالا با دلار ۴۰هزارتومان خودتون ضرب و تقسیم کنید البته صادرات سایر محصولات تحت تحریم مثل پتروشیمی وضعیت اسفبار تری داره و اضافه کنید فرسودگی و عدم نوسازی تاسیسات نفتی و گازی و صنعت پتروشیمی که باعث کاهش شدید ظرفیت تولید بخصوص در میادین مشترک مثل عسلویه که باعث به هدر رفتن میلیاردها دلار درآمد این بخش بنفع همسایگان شده و.....
ولی قطار پیشرفت همچنان در حال حرکت البته با دنده عقب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
خر خودتی که از نقش دولت محبوبت فریدون تو هیچکدوم اینها نمیگی وطن فروش غربگدتی خودفروخته پست فطرت!!!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
من از رویداد در تعجبم بعضاً یه کامنت و نظر ساده رو منتشر نمی‌کنه بعضی وقتا هم یه کامنت پر از توهین مثل کامنت ناشناس ۲۰:۰۵ رو منتشر می‌کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
در عجبم از کسانی که نام انقلابی و ارزشی بر خود می‌گذارند آیا غیر از فحاشی و توهین به دیگران کار دیگری هم بلد هستند!؟حکومت با داشتن دوستانی مثل اینها احتیاج به دشمن ندارد...!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
خر تویی کر تویی کور تویی ادم بدبخت که به جای جواب موضوع معلوم برای انجام وظیفه مقدس !......یه مالی حواله به دولت قبل میدی با اون همه ادعا ودولت ومجلس یکدست وهمراهی دولت سایه وصدا وسیما وحوزه ونماز جمعهوووو این همه گند کاری کرده طرفتون بعد توتهی مغز از دولت فلان وبهمان حرف می زنی این حمالها که سرکارند چرا خطا می کنن تو اگر فهم داری جواب همین روبده برده فکری !
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
2
11
ایشان و سایرین که منتقد شده اند مثلاً شهاب حسینی.تینها ماموریت جدیدشان نقش منتقد است.و گر نه ثابت شده هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
1
23
وقتی بیشتراز قبل بدبخت شدیم که این اصولگراها صاحب یکدست قدرت شدن یه مشت عقده ای متحجر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
دوران 32 ساله شما وطن فروش های غربگدای خودفروخته بی هویت پست فطرت رو هم دیدیم :)))
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
نه اصلاح طلب نه اصولگرا !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
اقای ۲۰و۶ ....ه اضافی نخور بیسواد احمق روحانی ورفسنجانی از خود شما اصولگداها بودن اصلاح طلبانفقط ۸ سال مسولیت داشتن بهترین دولت بعد انقلاب هم بودن پس ببند ! زیاد هم فشار به خودت نیار فشار .... میزنه بالا !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
19
در اینکه رئیسی توان ریاست جمهوری رو نداره شکی نیست اما اینکه این مثلا منتقدان نمیگن که تحریمیم و نمیگن که سیاستهای غلطی که منجر به تحریممون شد قبل و بیش از رئیسی موثر بودن در وضع امروز و به خیال خودشون با عوض شدن فرد همه چیز درست میشه نه با رفع تحریمها و داشتن روابط عادی با دنیا مغرضانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
کدوم تحریم؟!
شما تحریمی میبینی؟
همه تحریم ها به طور بالمررررره و کامل از سال 94 رفع شد و ملت دارن از سیب و گلابی برجام لذت میبرن :)))
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
بابا تحریم که به نفع مردمه قویتر میشیم دیگه نیاز به خوردن کلسیم ومکمل نیس کولاک میکنه در مقاومت بدن واستخوانها وسیستم ایمنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اگه تحریم ها برداشته بشه پس کاسبان و تاجران تحریم چی کار کنن!؟ بدبخت ها همشون ورشکسته میشن از گشنگی می میرن طفلکی ها!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
سال نود که همه چی داشت درست می شد کیا ترزدن توهمه چی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
به درک که کاسبان تحریم ورشکسته میشن بخاطر چند صد یا چند هزار انگل که نمیشه ۸۵ میلیون نفر تو تنگنا باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
14
ایشون فهمیدن سرعت قطار پیشرفت رییسی داره خیلی زیاد میشه ترسیده اولین پیچ چپه کنه پس الان پیاده شدن.ولی ما ملت فلک زده مجبوریم این قطار پیشرفت رو تا ایستگاه اخرش یعنی قهقرا سوار بمونیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
1
9
مگه سعید محمد که یکشبه با حمایت برخی به قدرت رسید واقعا حامی دولت فعلی بود..؟! او و برخی دیگر که هنوز در دولت هستند از باب سهم خواهی حضور دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
14
2
خیلی بعد به دولت حمله کردید البته از اینکه قوی ترین دولت طول تاریخ اجرای دستورات الهی را داریم من شک ندارم یک نظر از نظرات من را منتشر نکردید متعجبم شاید قطره ای از جنگ هیبریدی در رسانه رویداد بکار گرفته شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
برای خراب کردن یه چیزی کافیه تا ازش بد دفاع کنی!
الان بی هویت های بی وطن خودفروخته پست فطرت میریزن اینجا...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
قوی ترین دولت طول تاریخ در اختلاس و ریاکاری
اختلاسی که از فولاد کردید تو کدام دستور الهی گنجانده شده؟؟ یا سرکوب معترضان !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
از موتوری جنس نگیر
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
ساقیتو عوض کن اخوی چی بهت داده بزنی ?!!!!!خخخخ
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
به20:09 تواگه هویت ووطن سرت میشد پا روی خون هموطنانت نمیذاشتی اتفاقا ایرانیان واقعی از امثال تو بیزارند وقتی ذاتا قلبت تاریکه خداوند هم نوری به اون نمیرسونه ومیخواد که توی همون جهالت وتاریکی برای خودت دستو پا بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اختلاس در این دولت دروغ است بنا به دروغ گفتن باشد افرادی که پدر مادر حقیقی ندارند راحتر اعلام می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
بعد دولت شاه حسین صفوی البته !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
بگو مسولان تیمارستان گوشی رو ازت بگیرن ! داری از دست میری بسکه قاطی کردی !
Feel
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
4
مشگل اصلی مقام اول حکومت و یه عده از نزدیکان ایشان بر این هست که از‌اول انقلاب چون مرگ آمریکا و شوری و صدام و اسرائیل باید محو شود هست شوری پاشید مرگ بر شوری تمام شد صدام مرد تمام شد ولی آمریکا و اسرائیل برای همیشه زنده هستن د ست که داد و ستد داریم در پشت پرده با اینها ولی حکومت فعلی ایران با مرگ بر آمریکا و اسرائیل زنده هست چرا آشتی نمیشه وقتی این شعار‌نباشه دیگه حکومت ارزش نداره درآن موقع اسمی از رهبر و یه عده به‌میان نخواهد آمد که ملت دراز توان پس میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
1
0
شما که مطالب واقعی را منتشر نمی کنید
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
1
چه جالبه هنوز نفهمیدید چپی وراستی دارند سر یه صفره نون می خورند خودتونو جر تدید براشون مملکت سیاستمدار می خواد که نداره جون نخبه هامون به خاطر خود خواهی مسولین اون ورند اخه اقایون به خاطر خیر خواهی سمت هاشون رو رها نمی کنند تازه ارث باباشون هم هست اقتصاد کشور اقتصاددانی می خواد که علمشو داشته باشه
نظرات شما
پیشخوان