تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

درمان کلیه از کار افتاده در طب سنتی

در این محتوا قصد داریم تغییر در رژیم غذایی برای درمان کلیه از کار افتاده در طب سنتی را شرح دهیم .

درمان کلیه

رویداد۲۴ نازنین احمدی: ایجاد مشکلاتی در بافت و ساختار کلیه باعث نارسایی کلیه می‌شود یعنی کلیه‌ها نمی‌توانند فعالیت خود را به خوبی انجام دهند که این با افزایش تجمع سموم در بدن همراه می‌باشد.

ممکن است در دیگر اجزای بدن مشکلاتی وجود داشته باشد و این باعث از کار افتادن کلیه‌ها شود درمان کلیه از کار افتاده در طب سنتی با انواع دمنوش‌های گیاهی انجام می‌شود که در ادامه محتوا آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تغییر در رژیم غذایی برای درمان کلیه از کار افتاده در طب سنتی

در این قسمت از محتوا قصد داریم تغییر در رژیم غذایی برای درمان کلیه از کار افتاده در طب سنتی را شرح دهیم افراد مبتلا به نارسایی کلیه باید به رژیم غذایی زیر عمل کنند:

کاهش مصرف پروتئین: پروتئین در استخوان سازی، ساختن ماهیچه‌ها و عضلات نقش مهمی دارد سوخت و ساز پروتئین با ایجاد اوره همراه بوده، حال فردی که دچار نارسایی کلیه است، نمی‌تواند از طریق ادرار اوره داخل بدن را دفع کند؛ لذا افرادی که کلیه‌های آن‌ها از کار افتاده باید از خوردن لوبیا سبز، گوشت، تخم مرغ، حبوبات و مرغ که پروتئین دارند، خودداری کنند.

کاهش مصرف فسفر: فسفر در غذا‌هایی مانند تخم مرغ، گوشت، سبزیجات خشک شده، پنیر و شیر وجود دارد افرادی که مبتلا به اختلال کلیه هستند، کلیه‌های آن‌ها نمی‌توانند فسفر را دفع کنند؛ لذا غده تیروئید این افراد برای دفع فسفر به ترشح بیش از حد هورمون اقدام کند که این می‌تواند باعث ایجاد پرکاری کاری تیروئید در این افراد شود.

کاهش مصرف پتاسیم: نارسایی کلیه باعث می‌شود، دفع پتاسیم انجام نشود این افراد باید غذا‌های حاوی پتاسیم مانند هندوانه، گلابی، سیب، توت فرنگی، موز، گریپ فروت، لیمو، هلو، انگور، پرتقال، کاکائو، شکلات، شاه بلوط، بادام هندی و پسته را مصرف نکنند.

کاهش مصرف نمک: کلیه‌ها مسئول دفع نمک اضافی بدن هستند بنابرین کلیه‌ای که از کار افتاده نمی‌تواند نمک‌های اضافی بدن را دفع کند که این باعث بیماری‌های مختلفی مانند فشار خون و آسیب‌های کلیوی می‌شود در نتیجه افرادی که به نارسایی کلیه مبتلا هستند به هیچ عنوان نباید، نمک مصرف کنند.
میزان مصرف معمول نمک برای افراد سالم ۸ تا ۱۲گرم در روز می‌باشد که افراد دچار نارسایی کلیه از مصرف همین مقدار نمک هم باید خودداری کنند.

افزایش مصرف ویتامین ها: فردی که دچار اختلال کلیه می‌باشد ویتامین‌های محلول در آب بدن او دفع می‌شود لذا باید ویتامین‌های A و C بیشتری مصرف کند.

درمان کلیه

درمان کلیه از کار افتاده در طب سنتی

به گزارش رویداد24 پزشکان طب سنتی برای درمان نارسایی کلیه از دارو‌های گیاهی مختلفی استفاده می‌کنند درمان کلیه از کار افتاده در طب سنتی با استفاده از روش‌های زیر انجام می‌شود:

عرق آلوئه ورا: آلوئه ورا خاصیت آبرسانی دارد و مصرف آن باعث افزایش دفع حجم آب می‌شود که این به نوع خودش موجب خارج شدن مواد زائد، ناخالصی‌ها و سموم از طریق ادرار می‌شود و به شست و شو و پاک سازی کلیه‌ها کمک خواهد کرد.

عرق جعفری: از قدیم الایام جعفری گیاهی می‌باشد که خاصیت ادرار آوری دارد و می‌تواند به درمان کلیه از کار افتاده، عفونت‌های ادراری و سنگ کلیه کمک کند برای درمان نارسایی کلیه توصیه می‌شود یک فنجان عرق جعفری روزانه مصرف شود.

عرق زنیان: گیاه زنیان علاوه بر این که برای درمان بیماری‌های گوارشی و کبدی مفید است برای درمان کلیه از کار افتاده توسط پزشکان طب سنتی مصرف آن توصیه می‌شود. برای این منظور می‌توانید به تنهای این گیاه را مصرف کنید یا این که با آب آن را ترکیب و میل نمایید.

چای سبز: برای درمان کلیه از کار افتاده به مصرف روزانه چای سبز توصیه شده است این چای حاوی پلی فنول و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد و می‌تواند عفونت و التهاب کلیه را از بین ببرد.

پلی فنول موجود در آن مانع از تشکیل سنگ کلیه می‌شود برای تهیه دمنوش چای سبز باید در یک لیوان آب جوشیده یک قاشق چای خوری چای سبز ریخته شود سپس روی حرارت غیر مستقیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ قرار دهید تا دم بکشد.

قاصدک: منبع غنی از ویتامین‌ها است علاوه بر این دارای ویتامین‌های A، D و B می‌باشد که این ویتامین‌ها خاصیت ادرار آوری دارند.

مصرف دمنوش آن باعث می‌شود سموم بدن از طریق ادرار دفع گردد برای تهیه دمنوش این گیاه از برگ، گل و ریشه آن می‌توانید استفاده کنید.

برای تهیه دمنوش به وسیله ریشه‌ی قاصدک کافی است ریشه این گیاه را بشویید و بگذارید تا خوب خشک شود سپس داخل یک لیوان آب جوش آن را بریزید و روی آن یک نعلبکی قرار دهید تا دم بکشد.
بر تهیه دمنوش قاصدک به وسیله برگ آن از برگ‌های ریز باید استفاده کنید سپس آن‌ها را خرد نمایید و داخل آب جوش بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا دم بکشد.

طرز تهیه دمنوش قاصدک به وسیله گل‌های آن کافی است گل‌های زرد این گیاه را داخل آب جوش بریزید سپس روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا دم بکشد. برای خوش طعم شدن این دمنوش کافی است عسل یا چند قطره آب لیموی تازه را داخل آن بریزید.

زنجبیل: در طب سنتی زنجبیل گیاهی معجزه زا می‌باشد که مصرف آن باعث شده در مقابل عفونت از عروق کلیه محافظت شود و این به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان‌های آن می‌باشد. ویتامین C و ویتامین B۳ موجود در آن سبب شده گیاهی مفید برای دفع سنگ کلیه محسوب شود.
زنجیل را می‌توانید به صورت دمنوش مصرف کنید یا این که به عنوان ادویه از آن استفاده نمایید.

روغن‌های گیاهی برای درمان کلیه از کار افتاده در طب سنتی

در طب سنتی استفاده از روغن‌های گیاهی برای درمان بیماری‌ها یکی از بخش‌های مهم می‌باشد روغن‌های گیاهی برای درمان کلیه از کار افتاده در طب سنتی ممکن است به اندازه دمنوش‌ها و گیاهان موثر نباشد. ولی به کاهش علائم کمک می‌کنند از انواع روغن‌های گیاهی که برای درمان کلیه از کار افتاده استفاده می‌شود به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

روغن زیتون: افرادی که دچار نارسایی کلیه هستند باید به جای روغن‌های حیوانی و جامد از روغن زیتون استفاده نمایند هر چه که این افراد غذا‌های سرخ کردنی و چرب نباید استفاده کنند.

روغن زنجبیل: زنجبیل به دلیل طبع گرم و فوایدی درمانی که دارد، می‌تواند به تسکین درد کمک کند به علت جینجروله که در آن می‌باشد، موجب از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود تا روی کلیه‌ها فشاری وارد نشود این روغن را می‌توانید داخل دمنوش به اندازه دو قطره بریزید یا این که در پخت و پز از آن استفاده کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان