تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۱ دی ۱۴۰۱

تصویر عجیب از کامپیوتر۱۶ میلیارد تومانی اپل+عکس

این کامپیوتر اپل ۱ که توسط استیو جابز شماره‌گذاری شده، در حراجی RR Auction به فروش رسیده است.

تصویر عجیب از کامپیوتر۱۶ میلیارد تومانی اپل+عکس

رویداد۲۴ محصولات قدیمی اپل معمولاً با قیمت بالایی فروخته می‌شوند و حالا یکی از این دستگاه‌ها با قیمتی کمی پایین‌تر از نیم میلیون دلار به فروش رسیده است. این محصول که یک کامپیوتر «اپل ۱» است، نه تنها کار می‌کند، بلکه توسط هم‌بنیانگذار اپل، استیو جابز هم شماره‌گذاری شده. این محصول در یک حراجی با قیمت ۴۴۲،۱۱۸ دلار (حدود ۱۶ میلیارد تومان) فروخته شده است.

در سال ۱۹۷۶ تنها ۲۰۰ نمونه اپل ۱ توسط استیو جابز و استیو وزنیاک ساخته شدند و ظاهراً در حال حاضر ۶۰ یا ۷۰ نمونه از آن‌ها باقی مانده است؛ بنابراین با دستگاه‌های باارزش و گران‌قیمتی روبه‌رو هستیم.

فروش اپل ۱ با قیمت نزدیک به نیم میلیون دلار

در زمان شروع حراجی برای فروش این محصول، قیمت تخمین‌زده‌شده برای آن برابر ۳۷۵ هزار دلار بود. اما این کامپیوتر با شماره ۷۸، حالا با قیمت ۴۴۲ هزار دلار در حراجی RR Auction فروخته شده است. این محصول در سال ۲۰۱۸ توسط متخصص اپل به نام «کوری کوهن» به حالت اولیه و سالم بازگردانده شد.

این محصول همراه با نامه‌ای که صحت دست‌خط استیو جابز روی بورد را تأیید می‌کند، در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. همچنین این کامپیوتر اپل ۱ شامل رابط کاست اصلی اپل، دستورالعمل اصلی، کیبورد ASCII که در همان زمان تولیدشده و یک مانیتور اوپن‌فریم Sanyo ۴۲۰۵ می‌شود.

اگرچه ۴۴۲ هزار دلار قیمت بالایی محسوب می‌شود، اما با گران‌ترین اپل ۱ فروخته‌شده روبه‌رو نیستیم. این کامپیوتر در گذشته با قیمت ۸۱۵ هزار دلار هم به فروش رسیده. درحقیقت تاریخچه دستگاه و وضعیتش، قیمت آن را مشخص می‌کند. گران‌ترین اپل ۱ فروخته‌شده، نسخه مخصوصی بود که از یک بورد PCB سبزرنگ خالی بهره می‌برد که پیش از آن فروخته نشده بود.

در کنار این کامپیوتر ۴۴۰ هزار دلاری، در حراجی اخیر یک بروشور NeXT با امضای استیو جابز با قیمت ۱۸،۲۱۰ دلار و یک نمونه اولیه کامپیوتر NeXT برای سال ۱۹۸۸ با قیمت ۶،۰۹۴ دلار به فروش رسید.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان