تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

روش‌های تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور

در این بخش قصد داریم تعدادی از روش های تقویت آنتن دهی گوشی را به شما آموزش دهیم.

روش‌های تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور

رویداد۲۴ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در نقاط کور و یا در طبعیت با آنتن دهی ضعیف تلفن همراه مواجه شده اید. در این بخش قصد داریم تعدادی از روش های تقویت آنتن دهی گوشی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید و راه حل ها را به صورت تک به تک امتحان کنید تا بیشترین آنتن دهی را با تلفن همراه خود تجربه کنید.

این ما هستیم که گوشی های موبایل را می سازیم. صحبت می کنیم، پیامک می فرستیم، وب گردی می کنیم، از برنامه های مختلف استفاده می کنیم، بازی می کنیم و همیشه در حال عکس گرفتن هستیم. بیش از 50 درصد مردم ایران از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و این سبک زندگی باعث می شود که انتظارات هنگام انتخاب و خرید تلفن همراه روز به روز افزایش یابد. برای یک گوشی هوشمند، هیچ چیز مهمتر از یک آنتن قوی نیست. هنگامی که تلفن همراه شما آنتن نمی دهد موارد زیر ممکن است رخ دهد:

  • افزایش تماس های از دست رفته
  • کیفیت صدای ضعیف
  • کاهش شدید سرعت اینترنت یا عدم اتصال به اینترنت
  • پیامک ها و ایمیل های ارسال نشده
  • تعلیق شبکه های اجتماعی (شما نمی توانید به شبکه های اجتماعی متصل شوید)

اگر شما هم این تجربه را داشتید و زمانی که گوشی شما فقط یک خط آنتن دارد، شروع به دعا می کنید و با خود عهد می کنید که اگر آنتن قطع نشود، همان آدم قبلی نخواهید بود. پس مطمئناً می دانید که ما در مورد چه چیزی صحبت می کنیم!

بهتر است آنتن به طور کامل قطع شود و تکلیف ما مشخص شود تا اینکه هر بار معطل شویم و منتظر ارسال و دریافت مجدد آنتن باشیم. اما وقتی آنتن می پرد یا ضعیف می شود، نوار پیشرفت ارسال اس ام اس یا اتصال به اینترنت روی 99 درصد متوقف می شود. در دنیای همیشه متصل و همیشه سریع امروزی، اصلا قابل قبول نیست که به دلیل آنتن دهی ضعیف تلفن، نتوانیم به اینترنت وصل شویم.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هر ماه قبض های هنگفتی را برای تلفن همراه خود پرداخت می کنید، پس حق دارید در ازای پولی که می پردازید خدمات مناسبی دریافت کنید. بدون داشتن آنتن خوب برای شبکه های 3G، 4G، LTE، تلفن همراه در واقع به چیزی شبیه به یک ماشین حساب فانتزی تبدیل شده است که می توانید با آن عکس بگیرید و از داشتن آن خوشحال باشید.

خب ما همه این موارد را گفتیم سپس چند راه و ترفند آسان را معرفی می کنیم که می توان برای تقویت آنتن دهی موبایل استفاده کرد.

موانع را از سر راه بردارید

اگر مسیر آنتن دهی موبایل پر از مانع باشد مثلا پر از دیوار یا موانع طبیعی باشد مسلم است که آنتن دهی گوشی شما افت چشم گیری خواهد کرد پس بنابراین می بایست این مانع ها از سر راه گوشی برداشته شوند. وقتی می بینید که مردم گوشی های خود را بالا می برند یا به سمت پنجره می روند، در واقع موانع بین دکل آنتن و تلفن همراه را از بین می برند.

پنج دلیل اصلی برای کاهش پوشش آنتن در تلفن های همراه وجود دارد:

  • دکل آنتن خیلی دور است
  • وجود موانع خارجی (درختان، تپه ها، دره ها، سازه های فلزی و برج های بلند)
  • موانع ساختمانی (فلزی و بتنی، دیوارهای عریض، تأسیسات حفاظت از انرژی و غیره)
  • موانع داخلی (الکترونیک، اجسام فلزی، وسایل مغناطیسی یا وسایل با امواج مختلف و غیره)
  • آب و هوا

چند نکته مهم که می تواند برای بهبود آنتن دهی گوشی شما مفید باشد عبارتند از:

  • به بیرون یا نزدیک پنجره بروید.
  • زیر یا کنار ساختمان های بلند قرار نگیرید
  • محیط را با وسایل شلوغ نکنید.
  • بالاتر برو معمولا طبقه دوم ساختمان ها بهترین پوشش آنتن دهی را دارد.

اگر در خانه هستید و با مشکل آنتن دهی گوشی مواجه هستید، تمامی موارد ذکر شده به شما کمک می کند تا آنتن دهی قوی تری داشته باشید.

همانطور که گفته شد، آب و هوا نیز می تواند بر کیفیت انتقال آنتن تاثیر بگذارد. برف و باران، طوفان و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید نیز می تواند بر سیگنال های ارسالی و دریافتی آنتن های موبایل تاثیر بگذارد.

فراموش نکنید که هرچه موانع کمتری بین شما و دکل آنتن وجود داشته باشد، ارتباط آسان تر خواهد بود. سیگنال های تلفن همراه کمی اذیت کننده هستند و گاهی اوقات یک تغییر کوچک می تواند کیفیت سیگنال را تا حد زیادی تغییر دهد. حالا صحبت از برج شد. خوب است در مورد دکل ها راه حلی ارائه شود.

روش‌های تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور

نزدیک ترین دکل ها را شناسایی کنید!

مکان یابی نزدیک ترین برج ها یا دکل های سینگال دهی به شما کمک می کند تا بهترین آنتن را دریافت کنید. هرچه فاصله از برج کمتر باشد، سیگنال قوی تر است.

همیشه باتری خود را کاملا شارژ نگه دارید!

تلفن همراه شما چندین کار مختلف را همزمان انجام می دهد. اتصال به دکل آنتن نیاز به صرف انرژی زیادی دارد، بنابراین اگر باتری شما خالی باشد، ممکن است تلفن نتواند انرژی مورد نیاز برای دریافت سیگنال را پیدا کند. به همین دلیل است که بسیاری از گوشی ها دارای حالت صرفه جویی در باتری برای صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. داشتن آنتن برای یافتن سیگنال ضروری است.

اگر آنتن دهی گوشی ضعیف است، انجام موارد زیر به صرفه جویی در مصرف باتری و افزایش شانس آنتن دهی بهتر کمک می کند:

  • برنامه هایی مانند بلوتوث و NFC را در صورت عدم استفاده ببندید.
  • کاهش روشنایی صفحه نمایش!
  • اپلیکیشن های غیر لازم در حال اجرا در رم گوشی را ببندید.
  • خبر و اعلان های شبکه های اجتماعی را خاموش کنید.
  • همیشه گوشی خود را آپدیت کنید و سعی کنید از آخرین به روز رسانی نرم افزار و سیستم عامل استفاده کنید.
  • گوشی خود را از محیط های گرم و با دمای بالا دور نگه دارید.

با این حال، اگر باتری گوشی شما همچنان در پایان روز تمام می شود، بنابراین توصیه می کنیم همیشه یک پاور بانک همراه خود داشته باشید. سعی کنید با خرید پاوربانک های اصلی سلامت گوشی خود را حفظ کنید زیرا استفاده از پاوربانک های تقلبی می تواند به ساختار برد گوشی شما آسیب برساند.

جلوی آنتن دهی گوشی خود را نگیرید!

قبل از رواج تلفن های هوشمند، اکثر گوشی های همراه دارای آنتن خارجی بودند که جزء بسیار ضروری دستگاه محسوب می شد و وظیفه جمع آوری و ارسال سیگنال ها را بر عهده داشت. امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند، آنتن گوشی در داخل بدنه گوشی تعبیه شده است که به زیبایی گوشی می افزاید، اما مانع بزرگی برای دریافت سیگنال است. زیرا آنتن های داخلی باید همانند آنتن های خارجی کار کنند. اگر گوشی خود را از کناره ها بگیرید (حالت افقی)، دست شما درست در مقابل مسیر آنتن گوشی و دکل قرار می گیرد.

از شبکه وای فای بهره بگیرید

Wi-Fi به شما این امکان را می دهد که تماس های تلفنی داشته باشید و از طریق آن به اینترنت متصل شوید. امروزه اپراتور های تلفن همراه با استفاده از شبکه های وای فای امکان برقراری تماس تلفنی را فراهم کرده اند. بنابراین اگر تا کنون از اینترنت کابلی استفاده می کرده اید، اتصال گوشی خود به اینترنت از طریق وای فای می تواند کیفیت تماس را افزایش دهد.

تقویت کننده سیگنال تلفن همراه

چرا وقتی می توانید با دستان خود مشکل را حل کنید به سراغ دیگران بروید؟ تقویت کننده های سیگنال با دریافت سیگنال های موجود (حتی ضعیف ترین سیگنال ها) آنها را تا 32 برابر تقویت می کنند. این دستگاه ها دارای گواهی fcc بوده و با تمامی دستگاه ها و انواع گوشی های موبایل سازگاری دارند.

برخی از ویژگی های این دستگاه ها به شرح زیر است:

  • تقویت 3G و 4G، LTE برای هر مدل تلفن و هر اپراتور
  • خرید یک مرحله ای بدون هزینه ماهانه اضافی
  • نیازی به متصل شدن اینترنت نیست

این گزینه برای استفاده به منظور صرفه جویی در هزینه، در حین کار و حتی در مواقع ضروری بسیار مناسب است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان