تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

بهترین روش نگهداری قارچ چیست؟

قارچ در نگهداری یکی از سخت‌ترین مواد غذایی است؛ زیرا سریع رطوبت را جذب می‌کند و شروع به خراب‌شدن می‌کند قارچ‌ها را با دربسته بندی اصلی خود نگهداری کنید.

روش نگهداری قارچ

رویداد۲۴ قارچ یکی از سبزی‌های است که خیلی زود پلاسیده شده و لکه‌های قهوه‌ای‌رنگ روی آن دیده می‌شود. اگر قارچ به طور صحیح نگهداری شود تا یک هفته تازه می‌ماند. قارچ در نگهداری یکی از سخت‌ترین مواد غذایی است؛ زیرا سریع رطوبت را جذب می‌کند و شروع به خراب‌شدن می‌کند قارچ‌ها را با دربسته بندی اصلی خود نگهداری کنید.

روش‌های نگهداری قارچ

روش نگهداری قارچ کوتاه‌مدت

روش نگهداری قارچ درازمدت

روش نگهداری قارچ کوتاه‌مدت

قبل از خرید قارچ باید به بسته‌بندی بهداشتی و برچسب مربوط به کارخانه و تاریخ تولید و تاریخ انقضای آن توجه داشت. در خرید قارچ ظاهر قارچ باید سفید و یکنواخت سالم باشد. پایه یا ساقه قارچ باید به کلاهک چسبیده باشد.

 برای نگهداری قارچ به مدت چند روز در کوتاه‌مدت در یخچال بهتر است تا قبل از استفاده از شستن خودداری شود.

بهترین را برای تازه ماندن قارچ در مدت‌زمان کوتاه باید در پاکت‌های کاغذی مخصوص میوه در یخچال نگهداری شود.

درجه یخچال برای نگهداری قارچ باید یک درجه سانتی‌گراد باشد.

برای نگهداری قارچ در مدت‌زمان کوتاه باید آن را از کیسه پلاستیکی خارج کرده و در یک ظرف در باز ریخته و روی قارچ را با پارچه نخی پوشانده شود و بعد در یخچال نگهداری شود.

بهترین روش نگهداری قارچ چیست؟

طرز نگهداری قارچ به مدت طولانی

برای نگهداری قارچ با تعداد و حجم بالا، روش‌های مختلفی وجود دارد. اول‌ازهمه برای نگهداری قارچ در مدت‌زمان طولانی باید قارچ تهیه شده تازه و بدون لک خریداری شود.

بهترین روش نگهداری قارچ چیست؟

جوشاندن در آب و آبلیمو

برای نگهداری قارچ در مدت‌زمان طولانی بدون سیاه شدن ابتدا قارچ‌ها را در ابعاد دلخواه برش داده و خوب شسته شود.

قارچ‌های شسته شده را در ظرف آب ریخته و پس از به جوش آمدن آن مقداری آبلیمو به آن اضافه کرده بعد از یک دقیقه از جوش‌آمدن آب، قارچ‌ها را آبکش کرده و درون آب سرد ریخته و بعد از سرد شدن قارچ‌ها را آبکش کرده و بسته‌بندی کنید و در فریزر نگهداری کنید.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی، به خوشمزگی ذرت‌های خیابان


روش نگهداری تفت دادن قارچ

برای نگهداری قارچ در مدت‌زمان طولانی با تفت دادن قارچ عطروطعم قوی‌تری در فریزر باقی می‌ماند. در تفت دادن قارچ و طعم و عطر آن بستگی به روغنی که استفاده می‌کنید دارد که کره باشد یا روغن.

 برای تفت دادن ابتدا باید قارچ را شسته و کاملاً خشک شود درون تابه‌ای مناسب روغن یا کره به‌دلخواه ریخته و روی حرارت بگذارید تا گرم شود چند قطره آبلیمو به روغن گرم شده اضافه کرده و قارچ را در آن بریزید و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه تفت دهید تا قارچ سیاه نشود بعد شعله را خاموش کنید.

  بعد از سرد شدن قارچ آن را روی دستمال کاغذی پهن کرده تا روغن اضافه گرفته شود اگر روغن اضافی آن گرفته نشود قارچ زود فاسد می‌شود. بعد گرفته شدن روغن و سرد شدن آن قارچ را در ظرف درب‌دار ریخته و در فریزر نگهداری کنید.

بهترین روش نگهداری قارچ چیست؟

روش نگهداری قارچ با بخارپز کردن

روش نگهداری قارچ با بخارپز کردن یکی از بهترین روش برای نگهداری قارچ در مدت‌زمان طولانی است. روش بخارپز کردن قارچ شباهت زیادی به روش سفیدکردن دارد در این روش به‌جای آب و داغ و آب سرد از بخار استفاده می‌شود.

برای بخارپز کردن قارچ اول باید قارچ خوب شسته شود و درون یک آبکش فلزی بریزید و بدون این که با آب جوش تماس داشته باشد ظرف قارچ را روی بخار آب جوش قرار دهید و به مدت دو دقیقه روی بخار آب باشد و بعد از دو دقیقه در آب سرد فرو ببرید و بعد آبکشی کنید. بعد از خشک‌کردن قارچ‌ها آنها را در کیسه فریزر و یا ظرف دربسته بریزید و در فریزر قرار دهید.

با روش بخارپز قارچ‌ها نیم‌پز شده و برای مدت زیادی سفید می‌ماند و عطروطعم خود را حفظ می‌کند.

بهترین روش نگهداری قارچ چیست؟

روش نگهداری قارچ خشک‌کردن

روش نگهداری خشک‌کردن قارچ یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش برای نگهداری مدت‌زمان طولانی است. روش خشک‌کردن تنوع زیاد وجود دارد. نور خورشید، دستگاه خشک‌کن، فر یا با دمای کم بخاری می‌شود قارچ خشک کرد.

اگر فضای فریزر جای زیادی برای نگهداری قارچ ندارید می‌توانید برای نگهداری قارچ آن را خشک کنید. قارچ‌های خشک شده را می‌توان در صورت لزوم آب‌رسانی کرد و در این میان فضای بسیار کمی هم در انبار ذخیره می‌کند

برای خشک‌کردن قارچ باید قارچ را بعد از شستن قطعه‌قطعه کرده و آنها را روی توری چیده و در نور خورشید یا این که در فر قرار دهید بعد از خشک‌شدن آنها را در کیسه فریزر یا ظرف‌های کوچک بریزید.

نوع دیگری از خشک‌کردن قارچ، قارچ‌ها را به مدت ده دقیقه در آب گرم یا داغ بریزید تا قارچ‌ها کمی باد کنند و گوشتالود شده و آن را در فر یا دستگاه خشک‌کن بگذارید و خشک کنید.

داشتن قارچ خشک در منزل برای ریختن در سوپ‌های خانگی بسیار عالی است.

بهترین روش نگهداری قارچ چیست؟

روش نگهداری قارچ در نمک

یکی دیگر از روش‌های قدیمی که می‌شود قارچ را نگهداری کرد استفاده از نمک است. در نگهداری قارچ بانمک یک قسمت نمک با سه قسمت قارچ تمیز و تازه به‌صورت لایه‌لایه روی‌هم بریزید و دقت کنید که لایه آخر قارچ به طور کامل بانمک پوشانده شود.

بهترین روش نگهداری قارچ چیست؟

روش نگهداری قارچ با منجمد کردن

قارچ‌های تمیز و سالم را می‌توان به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد، برای نگهداری قارچ به روش منجمد کردن در مدت‌زمان طولانی در منزل بهتر است یکی از روش‌های زیر را انجام دهید.

روش اول برای منجمد کردن قارچ، قارچ‌ها را در یک‌پارچه توری ریخته و به مدت ۵ الی ۷ دقیقه در آب در حال جوش قرار داده و در آخر بعد از کشیدن آب اضافی قارچ با پهن کردن روی یک قطعه پارچه در فریزر منجمد کنید.

روش دوم برای منجمد کردن قارچ، قارچ‌ها را ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه بخارپز کرده و قارچ‌های بخارپز شده را با قراردادن در هوای آزاد خنک و در آخر منجمد می‌کنند.

روش سوم برای منجمد کردن قارچ، قارچ‌ها را تمیز کرده و در روغن تفت‌داده و برای نگهداری در فریزر قارچ را در ظروف دربسته ریخته و در فریزر نگهداری شود با این روش قارچ به مدت ۴ ماه در فریزر نگهداری می‌شود.

روش چهارم برای منجمد کردن قارچ، قارچ‌ها را در کره ذوب شده ریخته و سپس در فریزر منجمد کنید.

بهترین روش نگهداری قارچ چیست؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان