تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

قیمت مرغ و تخم مرغ پایان سال ۱۴۰۱ رشد نمی‌کند!

دبیر کانون سراسری مرغ تخم گذار اعلام کرد، قیمت مرغ و تخم مرغ نه تنها در دی ماه بلکه تا پایان سال رشد نخواهد کرد.

تخم مرغ

رویداد۲۴ اقتصاد نیوز نوشت: براساس داده‌های مرکز آمار تورم آذر ماه گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نشان صفر درصد شد. البته کماکان تورم نقطه‌ای موادغذایی بالاست. این نرخ به رغم کاهش ۲.۴ درصدی ۶۵.۳ گزارش شده است. برهمین اساس قمیت مرغ و تخم مرغ در این مقطع نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی کرده است.

اما فعالان صنعت مرغداری پیش‌بینی می‌کنند، قیمت مرغ و تخم مرغ تا پایان دی رشد قابل توجهی نکند. این موضوع را فرزاد طلاکش در گفتگو با اکوایران تایید کرد. او گفت: ما نه تنها در دی ماه بلکه تا پایان سال برنامه رشدی برای قیمت مرغ و تخم مرغ نخواهیم داشت. البته اگر صادرات مرغ و تخم مرغ دچار وقفه شود و یا به هر دلیلی متوقف شود ما شاهد کاهش قیمت در بازار مصرف داخلی خواهیم بود. درغیر این صورت قیمت تخم مرغ همان ۳هزار و ۵۰۰ و مرغ برمبنای قیمت مصوب همان ۶۳ هزار تومان در بازارها عرضه خواهد شد.

او در مورد اثر ورود گسترده نهاده‌های دامی در نیمه دوم سال به کشور و اثرش در تولید گفت: باتوجه به میزان نهاده‌هایی که در انبارهاست و نهاده‌هایی که درحال ترخیص و یا در کشتی‌هاست و در آینده ترخیص می‌شود؛ تا ۶ ماهه آینده مشکلی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ نداریم. ولی چون نهاده‌ها از طریق سامانه بازارگاه به مرغداری‌ها داده می‌شود. ما قادر به افزایش یا کاهش تولید نیستیم. بلکه مجموع صنعت به همراه دستگاه دولتی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

طلاکش افزود: ما درحال حاضر با ضرر مرغ و تخم مرغ تولید می‌کنیم و تا سال آینده منتظر می‌مانیم که دولت قیمت‌ها را اصلاح کند.

به گفته او درحالی که باید قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۳ هزار تومان به فروش برسد، درخوشبینانه ترین حالت ۲ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رود. ما در مرغ بیش از تخم مرغ ضرر می‌کنیم ما در هر کیلو مرغ ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم.قیمت مرغ درحالی که درب مرغداری باید ۴۶ هزار تومان به فروش برسد. اکنون در بهتر حالت ۳۵ هزار تا ۳۶ هزار تومان بفروش می‌رسد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان