تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

ورود دلار به مرز حساس قیمتی/ چرا خریداران دلار ناپدید شدند؟

دلار به مرز ۳۸ هزار تومان نزدیک شد و فعالان بازار معتقدند در صورتی که قیمت‌ها امروز شکننده شود، قیمت دلار یک کانال عقب رفته و وارد کانال ۳۷ هزار تومان می‌شود.

ورود دلار به مرز حساس قیمتی/ چرا خریداران دلار ناپدید شدند؟

رویداد۲۴ مریم فکری در خبرآنلاین نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که دیروز دلار در لحظه‌ای وارد کانال ۳۷ هزار تومان شد، اما این فقط یک لحظه بسیار کوتاه بود و دوباره دلار به کانال ۳۸ هزار تومان بازگشت.

رفتار دلالان در روز گذشته حاکی از آن بود که در تلاش برای تحریک قیمت‌ها در بازار هستند و به خریداران اصرار دارند که در روز‌های آینده قیمت دلار افزایش می‌یابد، ولی با توجه به این‌که قیمت‌های خود را پایین آورده بودند، به نظر می‌رسد مقاومت‌شان شکسته شده باشد.

البته در فضای کنونی بازار ارز، برخی از معامله‌گران از تزریق عرضه و فضای انتظامی هراسان هستند و سعی کرده‌اند به طور موقت از بازار خارج شوند و همین امر باعث شده خریدار دلار نایاب شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار ۳۸ هزار و ۳۵۳ تومان است و این عدد از کاهش ۲۲۲ تومانی قیمت دلار حکایت دارد. در روز دوشنبه هفته گذشته قیمت دلار ۳۸ هزار و ۵۷۵ تومان بود.

البته بررسی روند بازار حاکی از آن است که در طول یک هفته گذشته قیمت دلار یک هزار و ۹۴۷ تومان ریخته است.

درآمد‌های ارزی افزایش یافت

در این فضا، دیروز علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری اعلام کرد: در پاییز آماری از عرضه و تقاضای ارز در سامانه نیما منتشر شد که نشان داد که ۳۵ میلیارد دلار در این سامانه عرضه شده است.

وی عنوان کرد: ابن در حالی است که در سال قبل ۲۲ میلیارد دلار بوده که این نشان از افزایش درآمد‌های ارزی کشور در حدود ۶۰ درصد داشته است.

آرامش به بازار بازمی‌گردد؟

احسان خاندوی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز به تارگی در پیامی نوشت: طبق آمار گمرک ایران، کل وارادات کشور تا ۱۰ دی ماه صرفا از محل صادرات غیرنفتی، گاز و برق قابل تامین است (حدود ۴۲ میلیارد دلار).

وی تاکید کرد: به میزان صادرات نفت، مازاد عرضه ارز وجود دارد. با اصلاح مدیریت عرضه-تقاضای انواع ارز (به‌ویژه درهم) در بانک مرکزی، ثبات به بازار باز می‌گردد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
1
1
خاندوزی هم عوض شه احتمالا کاهش‌ بیشتر قيمت دلار را خواهیم داشت. البته به همراه امام صادقی ها!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
2
این عددها از کجا میاد ؟ نرخ توافقی صرافی هست یا آزاد چون نرخ آزاد زیر ۳۹۴۰۰ نیامده کلا
نظرات شما
پیشخوان