تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه

در این محتوا ما قصد داریم روش‌ها و دارو‌هایی که به وسیله آن‌ها می‌توانید به راحتی در منزل بدن خود را از مواد مخدر پاک سازی و سم زدایی کنید را برای شما شرح دهیم اگر علاقمند به دانستن این روش‌ها هستید با ما همراه باشید.

سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه
رویداد۲۴ مژگان صابری: افراد زیادی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده اند بر این اعتقاد هستند که سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه امری محال و غیر ممکن است و گمان می‌کنند باید حتما به کلینک‌های ترک اعتیاد مراجعه نمایند.

چنین تصوری کاملا اشتباه بوده، چون افراد زیادی موفق شده اند با روش‌های اصولی و حرفه‌ای به راحتی در خانه اعتیاد خود را ترک و بدنشان را پاک سازی کنند و از تجربه زندگی بدون مواد مخدر لذت ببرند.

در این محتوا ما قصد داریم روش‌ها و دارو‌هایی که به وسیله آن‌ها می‌توانید به راحتی در منزل بدن خود را از مواد مخدر پاک سازی و سم زدایی کنید را برای شما شرح دهیم اگر علاقمند به دانستن این روش‌ها هستید با ما همراه باشید.

سم زدایی بدن از مواد مخدر چیست؟

پیش از این که روش‌های سم زدایی بدن از مواد مخدر را در خانه بیان کنیم قصد داریم به این موضوع بپردازیم که سم زدایی بدن از مواد مخدر چیست.

هر فرد معتادی که مواد مخدر مصرف می‌کند، سم‌های زیادی را وارد بدن خود می‌نماید، سم زدایی بدن اولین قدم برای ترک هر نوع مواد مخدری می‌باشد. سم زدایی بدن باعث می‌شود علائم بهبود هنگام ترک اعتیاد سریع‌تر اتفاق بیفتد.

ترک اعتیاد بدون سم زدایی بدن امکان پذیر نیست اگر فرآیند پاک سازی و سم زدایی بدن از مواد مخدر به روش‌های اصولی و به درستی انجام شود امکان این که فرد دوباره به سوی مواد مخدر برود به شدت کاهش پیدا می‌کند.

امروزه با مشورت و زیر نظر پزشکان متخصص طب غربی و سنتی به راحتی می‌توانید با یک سری روش‌های دارویی و گیاهی از شر سموم بدن که ناشی از مواد مخدر هستند، خلاص شوید.

روش‌های سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه

برای این که فرآیند ترک مواد مخدر سریع‌تر انجام شود تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد. روش‌های سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه شامل نوشیدن دارو‌های گیاهی، استفاده از دمنوش‌ها و انواع دارو درمانی می‌شود که ما به طور خلاصه آن‌ها را بیان می‌کنیم.
برای سم زدایی بدن از مواد مخدر مصرف دمنوش‌های گیاهی همراه دارو‌های قوی یک تکنیک فوق العاده محسوب می‌شود.

در ضمن مصرف تمام دمنوش‌های گیاهی باید با تجویز متخصص طب سنتی باشد تا در روند درمان با دیگر دارو‌ها تداخلی پیدا نکند به هیچ عنوان دمنوش‌های گیاهی را خود سرانه و بدون تجویز پزشک متخصص مصرف نکنید.

از برخی انواع دمنوش‌ها که برای سم زدایی بدن از مواد مخدر استفاده می‌شوند، می‌توان به دمنوش چای سبز، دمنوش شیرین بیان، چای بابونه، دمنوش چای نعنا و دمنوش خار مریم اشاره کرد.

این دمنوش‌ها علاوه بر سم زدایی خاصیت آرام بخشی دارند و به تسکین اعصاب حین فرآیند ترک مواد مخدر کمک می‌کنند.

سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه

سم زدایی بدن با مصرف گیاهان دارویی

گیاهان دارویی مختلفی برای پاک سازی بدن در طی فرآیند ترک مواد مخدر وجود دارد. سم زدایی بدن با مصرف گیاهان دارویی مختلفی انجام می‌شود که به طور خلاصه ما به برخی از آن‌ها اشاره کرده ایم:

خارمریم: گیاهی مفید برای ترمیم کبد و سلامت آن می‌باشد کبد وظیفه سم زدایی بدن را بر عهده دارد و همان طور که همه شما می‌دانید پردازش الکل ها، دارو‌ها و مواد مخدر از طریق کبد انجام می‌شود لذا برای سم زدایی بدن بسیار مفید است.

سرکه سیب: یکی از مواد غذایی که با مصرف آن افراد معتاد می‌توانند به سم زدایی بدن خود کمک کنند، سرکه سیب است. این نوع ماده خوراکی به پاک سازی خون و دستگاه گوارش کمک می‌کند، مواد زائد را از بدن خارج می‌نماید.

ریشه کودزو: گیاهی چینی است که چینی‌ها برای درمان اعتیاد به تریاک یا مواد افیونی از آن استفاده می‌کنند.

ریشه والرین: همان ریشه سنبل الطیب بوده که برای درمان علائم ترک مانند عصبی بودن و افسردگی استفاده می‌شود. این گیاه به صورت ریشه خشک، ریشه خام و کپسول قابل مصرف است.

جینسینگ: برای درمان خستگی پس از ترک مواد مخدر مفید است به تسکین عوامل استرس زا کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: چگونه وسواس فکری را درمان کنیم؟

ریشه بیدمشک: خاصیت پاک کنندگی و ادرار آوری دارد به طور شگفت انگیزی می‌تواند به سم زدایی بدن کمک کند. این گیاه می‌تواند پاتوژن‌های باکتریایی را از بدن خارج کند، چون حاوی فروکتو الیگوساکارید‌ها است.

ریشه بابا آدم: این گیاه شگفت انگیز خواص ضد میکروبی دارد لذا به خارج کردن سموم بدن کمک خواهد کرد.

قاصدک: برای پاک سازی کبد مورد استفاده قرار می‌گیرد و، چون تولید صفرا را افزایش می‌دهد برای دفع سموم می‌تواند، مفید باشد.

به گزارش رویداد24 انواع دارو و قرص برای سم زدایی بدن علاوه بر دارو‌های گیاهی و مصرف دمنوش‌های خانگی از انواع دارو و قرص برای سم زدایی بدن که توسط پزشکان متخصص تجویز می‌شوند، می‌توانید برای سم زدایی بدن کنار انواع دمنوش‌ها و گیاهان دارویی مصرف کنید.

کلونیدین و نالترکسون دو قرصی هستند که به سم زدایی بدن از مواد مخدر کمک می‌کنند. برای جلوگیری از تداخل دارویی با مصرف پزشک متخصص باید نوع دارو و مقدار مصرف آن مشخص شود.

مواد غذایی مناسب برای سم زدایی بدن از مواد مخدر

در هنگام ترک مواد مخدر، مواد غذایی مناسب برای سم زدایی بدن از مواد مخدر باید مصرف شود لذا باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید تا هم سم زدایی انجام شود هم امکان بازسازی بدن وجود داشته باشد. مواد غذایی که برای این منظور وجود دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

• پروتئین بدون چربی مانند ماهی

• روغن زیتون و نارگیل

• روغن‌های امگا ۳ و چربی‌های سالم

• آجیل‌ها و دانه‌ها

• سیر

• سبزیجات برگ دار مانند شاخک، یونجه، اسفناج و کلم پیچ

• انواع سبزیجات

• میوه‌هایی مانند لیمو ترش، پرتقال و لیمو

مصرف مواد مخدر باعث می‌شود، بدن با کم آبی مواجه شود لذا در طول سم زدایی مصرف آب باید افزایش پیدا کند. برای این که سم زدایی سریع‌تر انجام شود مصرف فراوان آب می‌تواند، بسیار مهم و مفید باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان