تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۷ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

چگونه از بخار کردن شیشه خودرو در سرما جلوگیری کنیم؟

بخار کردن شیشه ماشین‌ها در سرما مشکلی است که روش‌های کاربردی برای رفع آن پیشنهاد داده ایم.

چگونه از بخار کردن شیشه خودرو در سرما جلوگیری کنیم؟

رویداد۲۴ کسری اسکندری: بخار کردن شیشه خودرو در فصل سرما برای همه رانندگان می‌آید که کاهش دید و مشکلات خطرناک دیگر مانند وقوع تصادف را احتمالا در پی خواهد داشت. علت بخار کردن شیشه خودرو دما و رطوبت هواست. درهوای سرد تمام رطوبت داخل خودرو دچار میعان می‌شود، اما در روز‌های گرم بالعکس این پدیده روی می‌دهد یعنی به دلیل خنک بودن شیشه‌های ماشین رطوبت هوای بیرون روی شیشه می‌نشیند.

جلوگیری از بخار کردن شیشه روش‌های مختلفی دارد که در ادامه برایتان خواهیم گفت.

برطرف کردن بخار شیشه خودرو با استفاده از تهویه هوا

راه موقت از بین بردن بخار شیشه خودرو تهویه هوا با استفاده از کولر است. برای این کار تهویه هوا را روی درجه آخر گذاشته و دکمه A/C یا همان کولر را بزنید تا سریعا بخار شیشه‌ها از بین برود البته می‌توانید برای رفع این مشکل شیشه‌های خودرو را برای مدتی کم باز بگذارید.

ضدبخار کردن شیشه‌های خودرو با استفاده از سیب زمینی

جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین ترفند‌های مختلفی دارد که بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها استفاده از سیب زمینی است. شاید این روش کمی خنده دار به نظر برسد، اما در کمال تعجب در معتبرترین سایت‌های جهان برای رفع بخار شیشه خودرو این روش پیشنهاد شده است. برای این کار ابتدا یک سیب زمینی خام را کامل شسته و سپس نصف کنید که البته بهتر است برای این کار از سیب زمینی‌های کهنه یا پلاسیده استفاده شود. اکنون یک قطعه سیب زمینی را از طرفی که برش خورده و بدون پوست روی شیشه بکشید این کار ضمن تمیز کردن آن لایه‌ای ایجاد کند که از نشستن مه جلوگیری شود.

اگر حین انجام عملیات کشیدن سیب زمینی روی شیشه متوجه کثیف شدن آن شدند یک لایه نازک از روی آن را برید و دوباره به کار خود ادامه دهید. جالب است بدانید انجام این کار در هوای گرم هم از طرف بیرونی شیشه جلوی بخار کردن آن را می‌گیرد و هم به طور موقت شیشه را ضدباران می‌کند. البته بهتر است سیب زمینی استفاده شده را پس از اتمام کار پای گلدان یا درخت بیندازید که مانند کود عمل کند و هدر نرود.

گفتنی است روش مذکور روی عینک اسکی هم جواب می‌دهد. بهتر است بدانید استفاده از سیب زمینی روی شیشه معایبی هم دارد مثلا جذب حشرات به خاطر چربی آن یا مختل شدن دید به خاطر استفاده بیش از حد.

چگونه از بخار کردن شیشه خودرو در سرما جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از بخار شیشه ماشین در سرما با خمیر ریش

خمیر ریش را از طرف داخل شیشه برروی آن بمالید و به صورت یکنواخت پخش و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز خمیر را از روی شیشه ماشین پاک کنید. با این کار خمیر ریش لایه نازکی روی شیشه ماشین ایجاد کرده و اجازه تشکیل بخار را نمی‌دهد.

رفع بخار شیشه خودرو با مایع ظرفشویی و شامپو

یک تکه پنبه یا ابر اسفنجی را با شامپو یا مایع ظرفشویی آغشته کرده را از طرف داخل به شیشه خودرو بکشید تا دیگر در هوای سرد بخار نکند.

حل مشکل بخار شیشه خودرو در زمستان با خاک بستر گربه

خاک بستر گربه را می‌توان از فروشگاه‌های مخصوص حیوانات تهیه کرد، مقداری از آن را داخل پارچه یا جورابی ریخته و زیر شیشه خودرو بگذارید. خاک بستر گربه به طرزی باورنکردنی رطوبت داخل خودرو را جذب می‌کند.

طرز تهیه مایع ضدبخار برای شیشه خودرو در سرما

برای جلوگیری از بخار کردن شیشه خودرو می‌توان مایعی دست ساز درست کرد که طرز تهیه آن به شرح زیر است.

۵۰ درصد آب

۵۰ درصد سرکه

چند قطره مایع ظرفشویی

چند قطره آب لیمو

تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و داخل اسپری بریزید و سپس شیشه‌های خودرو با آن شستشو دهید که تمیز و ضدبخار شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مطالب خواندنی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ساجدهح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
0
حامد بهداد خودشم اندازه الاغ هم نمی فهمه علی دادی وکریمی از پول ایران ومرییان این بزرگ شدن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان