تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۱

دلیل وجود آینه در آسانسور چیست؟

زمانی که درب آسانسور را باز می‌کنید اولین چیزی که به چشم می‌خورد، یک آینه قدی در آسانسور است، اما دلیل وجود آینه در آسانسور چیست؟!

دلیل وجود آینه در آسانسور چیست؟

رویداد۲۴ در زمان گذشته خانه‌ها به صورت ویلایی بودند و شهر خالی از آپارتمان‌ها بود، اما امروزه وجود آپارتمان‌ها در هر شهر خیلی زیاد شده است و خانه‌های ویلایی کمتر به چشم می‌آید. با زیاد شدن آپارتمان‌ها در هر شهری و همچنین زیاد شدن طبقات در این آپارتمان‌ها امکان جا به جا شدن از هر طبقه به طبقه دیگر برای انسان‌ها کار دشواری شده و به همین دلیل آسانسور‌ها ساخته شدند. زمانی که درب آسانسور را باز می‌کنید اولین چیزی که به چشم می‌خورد، یک آینه قدی در آسانسور است، اما دلیل وجود آینه در آسانسور چیست؟!

نصب آینه در داخل آسانسور شامل دلایلی روانی است:

۱- تصور فضای بیشتر

۲- توجه نداشتن به گذر زمان

۳- سقوط نکردن به چاله

۴-توجه نداشتن به ارتفاع و مشکلات فنی

سقوط نکردن به چاله

یکی از مهم‌ترین سوالات درباره اینکه دلیل وجود آینه در آسانسور چیست؟! به دلیل عدم سقوط به چاله گفته شده است. در واقع وجود آینه در آسانسور به عنوان یک هشدار برای افرادی که قصد سوار شدن بر این وسیله را دارند است. وجود آینه باعث می‌شود شما قبل از پا گذاشتن در کابین آسانسور تصویر خود را در آینه مشاهده کنید و مطمئن از وجود داشتن کابین آسانسور شوید و از سقوط شما به چاله جلوگیری می‌کند.

توجه نداشتن به گذر زمان

در گذشته که آسانسور‌ها تازه ساخته شده بودن برای حرکت بین طبقات بسیار کند عمل می‌کردند و مردم را بسیار شاکی کرده بودند. با گذشت زمان و تحقیق‌های انجام شده توسط محققان آن‌ها دریافتند که وقتی انسان سوار بر آسانسور می‌شود نگاه کردن به دیوار‌های آسانسور کاری طاقت فرسا است و برای انسان‌ها اصلا خوش‌آمد به نظر نمی‌آید. پس تصمیم گرفتند هم سرعت آسانسور‌ها را افزایش دهند و هم به وسیله نصب آینه در آسانسور توجه انسان‍‌ها را منحرف کنند.

با نصب کردن آینه در آسانسور‌ها مردم به جای فکر کردن به سرعت آسانسور یا داشتن دغدغه سقوط آسانسور، نگاهشان متمرکز بر روی ظاهر خودشان می‌شود. پس یک جواب دیگر برای سوال دلیل وجود آینه در آسانسورچیست؟! را هم می‌توان توضیحات بالا دانست.

دلیل وجود آینه در آسانسور چیست؟

تصور فضای بیشتر

بیماری کلاستروفوبیا بیماری‌ای است که افراد مبتلا به آن از جای تنگ و باریک ترس دارند و اگر در این مکان‌ها قرار بگیرند احساس خفگی به آن‌ها دست می‌دهد. وجود آینه در آسانسور باعث می‌شود که این مکان باریک را در ذهن انسان به مکان پهن‌تری تبدیل کند. از این رو انسان‌هایی که دچار بیماری کلاستروفوبیا هستند بتوانند به راحتی از این وسیله استفاده کنند و یک جواب دیگر برای سوال دلیل استفاده آینه در آسانسور چیست؟! همین باشد.

توجه نداشتن به ارتفاع و مشکلات فنی

انسان در هنگام سوار شدن به آسانسور یک سری دغدغه‌ها مثل اگر آسانسور سقوط کند آدم می‌میرد یا اگر آدم در آسانسور گیر کند می‌میرد را دارد. این دغدغه‌ها بسیار ترسناک هستند و ممکن است وقتی شما سوار آسانسور می‌شوید مثل خره به جان شما میوفتد، به همین دلیل مدام به درو و دیوار آسانسور نگاه می‌کنید و بسیار مضطرب هستید. اما اگر در آسانسور آینه وجود داشته باشد شما در هنگام نگاه به اطراف تصویر خود را در آینه می‌بینید و از سلامت بودن خود آگاه می‌شوید و دیدن خودتان به طور سلامت در آینه آسانسور باعث می‌شود افکار منفی از ذهن شما بیرون رود. پس نداشتن ترس از ارتفاع و مشکلات فنی در آسانسور هم یک جواب منطقی برای سوال دلیل استفاده آینه در آسانسور چیست؟! خواهد بود.

کلام آخر

در کل موارد ذکر شده در بالا به آرامش شخصی که قرار است سوار بر آسانسور شود بسیار کمک می‌کند و با اطمینان بیشتری پا بر کابین آسانسور می‌گذارد و استفاده از آسانسور را به بالا رفتن از پله‌ها ترجیح دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مطالب خواندنی
نظرات شما
پیشخوان