تاریخ انتشار: ۰۱:۲۸ - ۱۸ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

سردار احمدرضا رادان کیست و چرا به عنوان فرمانده نیروی انتظامی انتخاب شد؟

با حکم فرمانده کل قوا، سردار احمدرضا رادان به عنونا فرماندهی انتظامی کشور (فراجا) انتخاب شد، اما او کیست و چرا در این دوره حساس به این سمت انتخاب شده است. گزارش رویداد۲۴ دربره سابقه سردار رادان را بخوانید تا با برخی نکات مهم زندگی این فرمانده نظامی آشنا شوید.

سردار احمدرضا رادان

رویداد۲۴ رایان حسینی: ساعاتی پیش با حکم آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، سردار احمدرضا رادان به عنوان هشتمین فرمانده نیروی انتظامی انتخاب شد. در حکم رهبری خطاب به رادان به چند نکات مهمی از جمله «جلب رضایت مردم در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی»، «ارتقاء توانائی‌های نیروی انتظامی»، «صیانت از شأن کارکنان» و «پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت» اشاره شده است.

سردار رادان پیش از فرماندهی فراجا، به عنوان رئیس مرکز مطالعات راهبردی فرماندهی انتظامی کشور فعالیت می‌کرد؛ پستی احتمالا تشریفاتی که پس از گذراندن دوران پر فراز و نشیب و حتی بازجویی‌هایی متعدد به خاطر بررسی نقشش در ماجرای انتخابات ۸۸ و مخصوصا حوادث کهریزک به او رسید. با این حال صبر بلند مدت رادان نتیجه داد و با پایان دوره فرماندهی اشتری، او به عنوان فرمانده جدید انتخاب شد.

۱) سردار رادان؛ فرماندهی که از سپاه به نیروی انتظامی آمد

رادان پیش از این نیروی بسیج و سپاه بوده اما به نیروی انتظامی منتقل شده است. رادان سال ۱۳۵۹ به صورت نیروی داوطلب عضو بسیج شده و در دوران جنگ ایران و عراق، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتقل شده است. خودش گفته وقتی بازنشست شدم هم می‌خواهم به بسیج برگردم: «دوست دارم وقتی بازنشسته شدم در یک پایگاه بسیج باشم و بتوانم دغدغه‌های پدر و مادر جوانان را درک کنم، آن‌ها را هدایت کنم و یک لشکری از بچه‌های حزب اللهی‌ها تشکیل بدهم.»

البته حضور فرماندهان سپاه به عنوان فرمانده نیروی انتظامی، اتفاق تازه‌ای نیست و تقریبا در تمام ادوار تکرار شده است؛ چنانچه پس از سال ۷۰ که شهربانی به نام نیروی انتظامی (ناجا) و سپس به نام فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) تغییر نام داد، به جز سرتیپ سهرابی، سایر گزینه‌ها عموما از سپاه به فرماندهی نیروی رسیدند. از این منظر مهمترین ویژگی سردار رادان این بود که یک سپاهی تمام‌عیار است که فعالیتش در سپاه را از همان شروع انقلاب آغاز کرده است. با توجه به یکدستی قدرت در دوران کنونی، این موضوع یک مزیت به شمار می‌رود. 

به گزارش رویداد۲۴ رادان پس از جنگ، از نیروی انتظامی به فرماندهی انتظامی منتقل شد و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرماندهی انتظامی کردستان بوده است. رادان همچنین از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان بوده است. او سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ فرمانده انتظامی خراسان بوده است و سال ۱۳۸۵ به پایتخت منتقل شد و فرمانده انتظامی تهران بزرگ شد و تا سال ۱۳۸۷ نیز در همین سمت مشغول بود. رادان اوایل دهه ۹۰ جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور بود اما ۵ خرداد ۱۳۹۳ از سِمت جانشین فرمانده پلیس کشور کنار گذاشته شد و به سمت ریاست مرکز مطالعات راهبردی ناجا منصوب شد.

سردار احمدرضا رادان کیست

۲) سردار رادان و طرح امنیت اجتماعی

سردار رادان مدتی مسئول طرح «امنیت اجتماعی» بوده است. یکی از وجوه مهم طرح امنیت اجتماعی مربوط به «پوشش زنان»، «بازرسی از کارگاه‌ها و فروشگاه‌های لباس» و «بازرسی از آرایشگاه‌های مردانه»، «نظارت و سرکشی به عکاسی‌ها» و «نظارت به خانه‌های افراد مجرد» بود که تمامی این موارد و مخصوصا «پوشش زنان» هماکنون یکی از بزرگترین چالش‌های حاکمیت به شمار می‌رود و احتمالا قرار است با حضور سردار رادان کار نکرده سردار اشتری انجام شود. در پیام تبریک رئیسی به رادان هم به همین نکته اشاره شده و گفته شده امیدوار است «طرح امنیت اجتماعی» به سرانجام برسد: «امید است با توجهات الهی، توانمندی‌ها و روحیه جهادی شما، بهره‌گیری مطلوب از توان و ظرفیت نیروهای فداکار انتظامی و تعامل نزدیک‌تر با مردم و افکار عمومی، شاهد تقویت و استحکام بیش از پیش امنیت اجتماعی و استقرار نظم و انضباط عمومی و حرکت در مسیر گسترش عدالت در سراسر کشور باشیم.»

اصولگرایان معتقدند برخورد ضربتی رادان برای اجرای «طرح ارتقای امنیت اجتماعی» جواب داده و حالا هم همان مسیر موفق باید تکرار شود. روزنامه جوان نزدیک به سپاه نوشته «در آن برهه با برخورد قاطع و قانونی پلیس میزان جرایم از حیث کمیت و کیفیت به شدت کاهش یافت؛ به نحوی که قانون‌گذاران به دلیل کاهش چشمگیر جرایم به فکر کاهش مجازات جرایم تعزیزی افتادند و در نهایت در سال ۱۳۹۲ در تغییرات اساسی قانون مجازات اسلامی مجازات بخش اعظمی از جرایم را کاهش دادند.»

۳) نگاه سردار رادان به حجاب

رادان می‌گوید وقتی به تهران آمده، مردم به او گفته‌اند که اولویت اول در تهران باید حجاب باشد: «در یک زمان بد حجابی مسئله اول مردم بود که با آن برخورد کردیم.» در بخش دیگری از خاطرات سردار رادان چنین می‌خوانیم: «تهران را که رصد می‌کردیم چهره زیبایی نداشت و هنجار شکنی زیاد بود، مردم از دیدن این صحنه رنج بسیار می‌بردند، آن زمان نگاه نکردم که قانون حجاب و عفاف یک قانون قابل توجه است، بلکه نگاه کردم که جوانان ما را با بی قیدی و بی حجابی از ما می‌گیرند، بنابراین احساس تکلیف کردم،‌ سردار طلایی و فرماندهان قبلی هم تلاش‌های زیادی داشتند و ما بررسی کردیم که ببینیم کدام راهکار از همه بهتر است، به یک عده تذکر اخلاقی می‌دادیم، یک عده را هم با حکم قضایی می‌بردیم و از خانواده‌ها می‌خواستیم لباس مناسب برای فرزندانشان بیاورند. با لباس فروشی‌ها هم برخورد کردیم فروشندگان می‌گفتند تقاضا زیاد است و مردم هم می‌گفتند که عرضه زیاد است، بنابراین تصمیم گرفتیم که با تولید کننده‌ها نیز برخورد کنیم و حلقه‌ها را به وصل کردیم، من معتقدم اگر کارشکنی‌ها انجام نمی‌شد، ذائقه مردم نیز به گفته مسئول صنف پوشاک عوض می‌شد و یک مقدار دیگر لازم بود تا این حرکت اجرا شود که نگذاشتند و باید در آخرت نیز جواب‌گو باشند.این کار از سمت دشمن بود و هجمه فرهنگی بی‌صدایی بود، بنابراین برخی از مسئولان چشم و گوش خود را می‌بستند و بی تفاوت عمل می‌کردند و معتقد بودند که نباید دید و بی‌تفاوت بود.»

در دوره سردار رادان، موضوع حجاب نه تنها برای زنان که برای مردان هم اجرا می‌شد و با مردانی که موی بلند داشتند و پلیس آن را «آرایش منحرف موهای سر پسران» می‌نامید، برخورد می‌شد. طرح سردار رادان آن زمان این چنین بود که «با پسرانی که از مدل‌های منحرف مو دارند، برخورد انتظامي می‌شد و پسران به مركز انتظامی پليس امنيت منتقل می‌شدند.»

نکته عجیب‌تر آنکه آنجا پسران باید اعتراف می‌کردند که موهایشان را کجا کوتاه کرده‌اند تا با آرایشگر هم برخورد شود. سردار رادان در این باره گفته بود: «در پليس امنيت نشانی واحد صنفی كه مبادرت به آرايش موی به سبك‌های منحرف كرده اخذ و سپس از خانواده وی دعوت می‌شود تا با مراجعه به مقر انتظامی و اخذ تعهد، وی را تحويل گرفته و بلافاصله با آرايش مو به شكل معقول برای رويت پليس دوباره مراجعه كند.»

۴) تجربه‌ رادان در خراسان

سردار رادان مدت زیادی در خراسان بوده و از این منظر در هماهنگی کامل با تیم خراسان است که هماکنون قدرت را در دست دارد و رئیس جمهور نیز از همان خطه است. دیدگاه‌های ایدئولوژیک فعلا از حلقه خراسان و با محوریت حجت الاسلام علم الهدی ارائه می‌شود و از این منظر سابقه رادان در استان خراسان از بخش‌های مهم رزومه اوست.

سردار احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی

۵) فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان

سردار رادان مدتی در استان سیستان و بلوچستان به عنوان فرمانده نیروی انتظامی است. احتمالا با توجه به چالش موجود در جنوب شرق کشور و دغدغه‌ای به نام مولوی عبدالحمید برای حاکمیت، تجربه رادان در آن منطقه برای انتخاب او بی‌تاثیر نبوده است.

۶) سرکوب معترضان در سال ۸۸ 

نکته دیگر درباره سردار رادان، برخورد نیروی انتظامی با معترضان در دوران اوست که گفته می‌شد دستور بسیاری از برخوردها توسط او صادر شده است. احتمالا بروز اعتراضات ۱۴۰۱ و تجربه پیشین رادان در مواجهه با معترضان انتخابات سال ۸۸ هم از دلایل دیگری بوده که رادان به عنوان فرمانده جدید انتظامی کشور منصوب شود. خود سردار رادان در مصاحبه‌ای این تجربه را چنین توصیف می‌کند: «بچه‌های ناجا فشار و هجمه زیادی را از جاهای مختلف تحمل کردند و شرایط سختی را گذراندند، عملیات روانی زیادی روی آن‌ها بود، در شرایط سختی بودند که انسان شرمنده می‌شود چون برخی از آن‌ها ۸ ماه در خیابان خوابیده بودند،‌ آن روزها غرور انگیز بود و تجربه ای رابه ما داد که حتما این تجربه به راحتی به دست نمی‌آمد؛ توانمندی‌های زیادی را به ما داد، در زمینه سایبر، هم‌افزایی با نیروهای بسیج و وزارت‌خانه خیلی بالا رفت و تجربه‌های زیادی را کسب کردیم.»

یکی از مواردی که در دوره رادان رخ داد، ماجرای کهریزک بود که رادان می‌گوید از ماجرا بی‌خبر بوده است. او در مصاحبه با تسنیم گفته «غیر از اراذل و اوباش هیچکس دیگری نباید به کهریزک می‌رفت. در زمان فتنه من از انتقال آن افراد به کهریزک بی خبر بودم، چون کهریزک جای آن‌ها نبود.»

رادان به خاطر فاجعه کهریزک بازجویی هم شده بود اما ظاهرا نتیجه‌ای نداشت و تبرئه شده است. خودش می‌گوید: «خانواده‌ام آمادگی و پذیرش زندان رفتن من را داشتند چراکه کار‌های من برای حمایت از، ولی زمان بود، ابوذر وقتی که به ربذه رفت برای حمایت از، ولی رفت؛ اگر زندان هم می‌رفتم خودم و خانواده‌ام خوشحال بودیم، چون برای حمایت از، ولی زمان این کار را انجام داده بودم،  در ایام فتنه ۸۸، روز‌ها من می‌رفتم در خیابان‌ها و با فتنه گران برخورد می‌کردم و شب‌ها برای بازجویی و پاسخگویی می‌رفتم؛ این سبب شده بود که عزمم راسخ‌تر شود.»

فرماندهان نیروی انتظامی

به گزارش رویداد۲۴ تا کنون سرتیپ محمد سهرابی (۱۳۷۱–۱۳۷۰)، سردار رضا سیف‌اللهی (۱۳۷۵–۱۳۷۱)، سردار هدایت لطفیان (۱۳۷۹–۱۳۷۵)، سردار محمدباقر قالیباف (۱۳۸۴–۱۳۷۹)، سردار علی عبداللهی (سرپرست) (۱۳۸۴)، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم (۱۳۹۳–۱۳۸۴) و سردار حسین اشتری (۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱) و سردار رادان (از ۱۴۰۱) به عنوان فرماندهان نیروی انتظامی منصوب شده‌اند.

پیش از سال ۱۳۷۰ نیز نیروی انتظامی به نام شهربانی کل کشور فعالیت می‌کرد که از پیروزی انقلاب تا سال ۷۰، فرماندهان مختلفی در آن حضور داشتند که عبارتند از: سپهبد محمدعلی نوروزی (سرپرست از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا ۲۸ بهمن ۱۳۵۷)، سرهنگ ناصر مجللی (از ۲۸ بهمن ۱۳۵۷ تا خرداد ۱۳۵۸)، سرتیپ سید مصطفی مصطفایی (از ۲۹ خرداد ۱۳۵۸ تا بهمن ۱۳۵۸)، سید مصطفی میرسلیم (سرپرست از ۲۸ بهمن ۱۳۵۸ تا اسفند ۱۳۵۹)، سرتیپ هوشنگ وحید دستجردی (از ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ تا ۱۴ شهریور ۱۳۶۰)، سرهنگ سید ابراهیم حجازی (سرپرست از ۱۸ شهریور ۱۳۶۰ تا دی ۱۳۶۱)، سرهنگ جلیل صمیمی (از ۲۳ دی ۱۳۶۱ تا تیر ۱۳۶۶)، سرتیپ سید رضا نیک‌نژاد (از ۱۳۶۶ تا ۹ تیر ۱۳۶۹) و سرتیپ دوم سید امان‌الله مرتضوی (۹ تیر ۱۳۶۹ تا ۱۲ فروردین ۱۳۷۰)

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۱
برکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
8
74
دراکولا وارد میشود
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
درجه دروغین
درجه منافقانه
هیچ و پوچ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
چه رادان چه فرد دیگری اخرش خواست مردم میشه.
روشهای خوشنت امیز عکس العمل جامعه حهانی رو بیشتر میکنه.
رباب عسگری...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
اگر همه ملت به قدرت خود ایمان داشته و میلیونی بریزند در خیابان ها هیچ دیکتاتوری یارای مقاومت و استمرار دیکتاتوری نداره..در اواخر دیکتاتوری پهلوی دوم نیز دیکتاتوری شاهنشاهی اقدام به آوردن نخست وزیری ژنرال ازهاری برای ارعاب و وحشت انقلابیون ضددیکتاتوری شاهنشاهی کرد ولی با خیزش میلیونی ملت به سمت مراکز حکومتی مثل کاخهای شاهنشاهی و ستادهای ارتش و صداوسیمای شاهنشاهی دیکتاتوری شاهنشاهی آچمز شد..
ناشناس
|
Austria
|
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
6
60
مگه نیروی انتظامی خودش تیمسار نداره یا فردی نداره که به درجات بالات برسه و همه نیروهاش از اول انقلاب از سپاه انتخاب شده. غیر از سهرابی اولین فرمانده اش بعد از ادغام کمیته و ژندارمری؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
اعتماد به سپاه بیشتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
و بی اعتمادی مردم به اینها بیشتر...!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
4
54
چارتا مامور متخلف گشت ارشاد را برکنار نکردند تا برکناری به خود فرمانده کل نیروی انتطامی برسد.
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
6
63
انتصاب این فرد نشانه آن است که برخوردها بسیار صلب تر خواهد شد.
یعنی حرف معترضان هیچ تاثیری در تصمیمات به نفع مردم ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
6
72
آقای رئیسی آدم کشتن از کی تا حالا نام جهاد گرفته!!
تابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
3
63
رزومه ایشون برای ملت مشخصه
منوچهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
2
48
این گونه افراد به مشکلات اقتصادی مانند گرانی، کم فروشی، احتکار، انحصار، ربا و... که همگی جزء منکرات دینی هستند و بیش از 50 آیه قرآن را در بر می گیرد، چرا هیچگونه واکنشی نشان نمی دهند ، چرا به برخی آیات خدا مومن و به برخی دیگر از آیات الهی کافرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
با فرض این که شما پزشک هستی چرا به تعمیرات ماشین خودت توجه نمی کنی
رسانه مغز ادم را متلاشی کنه همین طوری میشه
ناشناس
| Spain |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
این برای بزن و لوله کن آمده نه برای مبارزه با گرانی! خوابی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
پس شما آقا یا خانم ناشناس معتقد هستید که پلیس نباید در خصوص امنیت اقتصادی دخالت کند؟
مهدی قریشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
منظور شما اینکه نیروهای انتظامی نباید در حوزه اقتصاد برای ایجاد امنیت وارد شوند، خب پس چرا در حوزه فرهنگی ( مانند حفظ حجاب ) وارد می شوند، خوبه که انسان با مطالعه و بدون تعصب قضاوت بکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
57
ظاهرا این آقایان بازنشستگی تو کارشون نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
وقتی بازنشست میشند که تمام ملت وطن پرست معترض ایران را که به گرانی و بیکاری و آلودگی هوا و خشکسالی و... را سرویس نکنه بازنشست نمیشه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
سرکوب و حمله گازانبری که بازنشستگی نداره...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
4
64
چه رادان چه کس دیگه اخرش خواست مردم میشه.
پاسخ ها
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
باشه خواست مردم میشه ولی نه اون چیزی که شما میخواین اگه میخواست سقوط کنه سال 60 سقوط میکرد رادان اومد تا یک عده رو از این جماعت رو که با زبان محبت نمی شه نشوندشون رو به زور بنشونه زیاد زور نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
زبان محبت خخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
مهدی دهنت رو ببند …
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
به نظر میاد خودت داری زیادی زور میزنی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
3
54
بنزین روی آتش.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
38
27
چهره کاملا نورانی و صد البته مردمی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
نورانی ???? شماها چی میزنین تو ساندیساتون احمقا!!!!!!
به ناشناس 06:11
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
معلومه که هنوز خیلی بچه و بیسوادی که معنی دو تا علامت تعجب را نمی فهمی! برو مشقت رو بنویس عمو جوون. بدو باریکلا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
عه تیکه بود خخخخ فک کردم ساندیسی هستی منفیت دادم پوزش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
5
51
ادم بی رحمیه به همین خاطر انتخاب شد در حالت عادی اون معاون که میگفت دست و پای شکسته برام بیارید باید فرمانده میشد
ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
9
62
رادان کیست؟
انسانی عقده ای خودشیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
ی نفهم مثل بقیه
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
60
11
واقعا رسانه زرد وکثیفی هستید تف به شرف تک تک کارمندات
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
کثیف اون زبون تو
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
اخوی نیا اینجا به جای اینکه در دهنتو باز کنی برو سرت رو تو آخور فارس و ایرنا و ایسنا و امثالهم بکن.آورین!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
اوف به شرف نداشته تو
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
واقعا سایت رویداد 24 سایت کثیف و زردی هست هم خودش و هم کارمندانش تف به شرافتتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
اقا جان مهدی خیییلی باشرف اینجا شرافتت لکه دار میشه نیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
اگه سایت رویداد ۲۴سایت کثیفیه تو … توش چیکار میکنی و نظرمیدی؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
کسی برای شما کارت دعوت نفرستاده بود!! تو و تندروهایی مثل خودت همون بهتر که برین کیهان و جوان و همشهری بخونین!!
ناشناس
|
Spain
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
3
33
کهریزک هرگز فراموش نمی شود سردار!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
اینهاخودشون چاله میدان بزرگ شدن قانون جنگال قانون داره هرکی زورش بیشتر نده می‌ماند ولي قانون اینها فرق داره اینهااز نسل قوم بنی عباس چهار صد سال حکومت کردن باپرچم اسلام به مال اموال۸مردم رحم نکردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
23
5
باسلام ودرود بر همگی که عزیز این سرزمین ایران که نامش افتخار و پرچمش بالاتراز همه پرچمای دنیاست به خودافتخار کنید که ایرانی هستید.ایرانی برای آبادانی وپیشرفت کشورش باید نظر ی بدهد که واقعا بتواند مشکلی حل شود نه باعث خوشحالی دشمنان بشود
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
1
17
پیعام انتخاب رادان به بازارهای کشور دلار۴۲هزارتومان بقول نیکزادمعاون مچلس مادلارراگران نکردیم اعتشاشگران دلارراگران کردن مثل بستن وفیلترکردن اینترنت طاهدادربیت دهبری نیروهای نفودی اسراییل تشریف دارند باماسک انقلابی وهرروزدارن روی اعتراصات بنزین می پاشند نمونه انتخاب رادان وفرداسعید مرتصویی هم انتخاب شده ملت تعچب نکند
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
5
29
رزومه طلایی ایشون رو مردم و من در سال 88 با گوشت و پوست و استخوان لمس کردیم.در کهریزک!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
35
8
سایت کثیف بزدل رویداد۲۴
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
28
6
خداحافظ اوباشد.الهی آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
حافظ خانواده تو باشد
امثال رادان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
خاک بر سر اوباشد ! امین
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
34
5
چقدر آدم کثیفی هستید، تحلیلی مغرضانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
2
25
ایشان نظرات فقهی هم دارد در جایی فرمود «پوشیدن چکمه برای زن حکم تبرج دارد»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
الان همه در همه جا صاحب نظرند !
ندایاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
32
6
ایشالا که امنیت به کشور بر میگرده با وجود ایشون. از اولم ارازل از رادان میترسیدن بعضی نظرا چه قشنگ نشون میدن کی پشتشونه:)))
پاسخ ها
ناشناسی 3
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
بله امنیت بهشت زهرایی که مورد پسند اقایان است.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
27
5
موجودی که عادت کردی به فحاشی، این رو بدون.
خدا خیلی‌ها رو تا لبه پرتگاه میبره ولی به هیچکس قول پرواز نداده، ولی میدونیم طبق آیات و روایات هر هرزه گوی بدزبان امیدی به پروازش نیست. آرزوی موفقیت برای سردار رادان داریم. انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
گمشو بابا تو اینستا چرخ میزنی دنبال دخترا دوکلمه یاد گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
چرا جوابها رو نمی زاری رویداد به خواننده هات حرمت بزار یه ساعت تایپ می کنیم بعدهمه رو حدف میکنی خیلی بی ادبی ! حیف وقت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
2
18
بهتر نیست دیگه کشور رو به جوان ها بسپارید و این زحمت کشان بازنشت بشن و به خانواده برسن.
پیاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
22
4
نویسنده گزارش طوری می‌نویسد نیروی انتظامی قبلاشهربانی بود انگار کمیته های انقلاب اسلامی و ژاندارمری اصلأ نبودن داداش شهربانی یک پنجم نیروهای انتظامی آن زمان هم نبود چرا هرچه دلتان بخواهد به خورد مردم میدید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
3
7
۱۵:۳۰ - ۴۰۱/۱۰/۱۸
با این تفسیر شما یعنی حکومت به نیروهای خوده نیروی انتظامی اعتماد نداره؟ فرماندهان رو از سپاه پاسداران با حد اکثر درجه سرتیپ انتخاب میکنه.این عامل تبعیض نیست و نمیشه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
5
22
جناب سردار یک مهره سوخته است هیچ کاری هم نمیتونه انجام بده منتها از نداری و سرپیچی و ریزش زیاد نظامی ها
و فرماندهان مجبور به استفاده از فرماندهان سوخته و تاریخ مصرف گذشته شدند،البته سردار به خوبی می‌داند یا امیدوارم بفهمد آن دوران گذشت امروز فاصله پلیس و نیروهای نظامی با مردم بسیار زیاد است
و اگر رادان هیزم این آتش را بیشتر کند مطمئنا دودش اول به چشم شخص خود رادان و بعد کل حکومت و جامعه خاکستری خواهد رفت.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
1
7
رادان بدون ابزار دستش که نمیتونه بیاد جمش کنه!! باید ابزار دستش مثل سال88 مهیا باشه.یکی از اون ابزار نماینده همه چیزدان مجلس اردشیر مطهری هست که یکدفه دیدید امد شد ر ییس پلیس تهران !!
ناشناسی 3
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
3
18
همانطور که چند نفر از خوانندگان پیام دادندانتخاب ایشان یک پیام داره وآن اینستکه برخوردها شدید تر میشه وحاکمیت قصد نداره صدای مردم رابشنود..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
صدای مردم بلندتر خواهد شد وخشمشان بیشتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
4
19
بعد از خدمات کهریزک ارتقا درجه گرفتند.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
19
6
خدا کنه همیشه امنیت وآرامش داشته باشیم سردار رادان سردار دلهاست درود بر همه سردارن کشوره عزیزمان جانم فدای رهبر دست بوستم آقا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
همشونم که براتون سردار دلها هستند خخخخخخخخخخخ
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
24
6
باسلام وتبریک به همه علاقه مندان به ایران و نظام انقلاب اسلامی بخاطر انتصاب سردار رادان
انشالله سردار رادان به وظیفه انسانی . انقلابی واسلامی خودش عمل بکنه در کنارمجریه،مقننه و قوه قضاییه وسایر قوا آرامش وامنیت رو به جامعه برگردونه انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
9
3
سردار رادان عزیز با مردم باش با همه مردم وگرنه قربانی سیاست مشوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
قربانی ??!! این خودش قربانی میگیره !!
احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
13
4
رادان شیره.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
14
3
خوبه رادان آمد؛حالا میخواهم ببینم این سایت جرات میکند کامنت جاوید شاه کاربران در تایید کند
طارق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
2
8
به راستی چرا فرمانده پلیس که یک نیروی متخصص و مستقلی است را در بین فرماندهان سپاه انتخاب می کنند ؟!

آیا این نوع انتخاب ها ، به شأن کارکنان پلیس خدشه ای وارد نمی شود ؟؟!!!

مگر خود پلیس ، سرداران زبده ندارد که همیشه از سپاه انتخاب می‌کنند؟!

واقعا" این انتخاب ها یک نوع بی اعتمادی نسبت به کارکنان پلیس و سرداران رتبه بالای از بطن فراجا بزرگ شدند، هست .
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
17
4
رادان انسانی باهوش و با درایت و تحصیل کرده هست و واقعا برای خدمت به مردم آمده اینقدر وطن فروش نباشید شما واقعا ایرانی هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
شماها چیزی برای فروش گذاشتین خودفروخته ها !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
نه فقط شما ایرانی هستید!! به هر حال چاپلوس و مجیزکو نیستیم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
9
شقاوت مساوی با، هوش نیست!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
0
فقط خدارحم کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
3
4
این بنده خدا از سال 70کلانیروانتظامی بوده ،جنگ دیده هم که هست در مرزهای کشور هم بوده پس بااین حساب تجربه کافی داره پس تخریب جایز نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
2
این یعنی امنیت بی امنیت.ارامش بی ارامش خدا به داد جوانها برسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
3
4
این یعنی امنیت بی امنیت.ارامش بی ارامش خدا به داد جوانها برسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
1
این یعنی امنیت بی امنیت.ارامش بی ارامش خدا به داد جوانها برسد.
حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
5
سرکوب نتیجه عکس می دهد
ناشناسی 3
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
3
6
از تحصیلات ایشان نگویید که خوب میدانیم ایشان وامثالهم چطور مدرک گرفتند.. دوم اینکه ایشان بدانند که مردم سال 1401 مردم سال 88 نیستند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
3
1
خدارحم کنه با برگشت رادان کشور قیامت میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
6
3
خدا را شکر یک نفر آدم مقتدر اومد که از حالا اراذل به دست و پا افتادن شروع کردن به بدگویی کردن راست میگن که وقتی چوب را برمی‌داری گربه دزده فرار میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
2
3
تردید نکنید که درجه و سر دوشی هایی که با بیل روی شانه برخی قرار گرفته است با لرزش بهنگام زمین خود بخود فرو می‌ریزند
رضا امینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
5
2
بنازمت سردار که با امدنت اراذل اباش دهانشان سرویی است وارامش ندارنند اینها که انتقاد می کنند معلوم است قبلا توسط فراجا تنیبه شده اند. دمت گرم سردار رادان خدانگهدارت
حسن شمال نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
2
2
سالار سردار رادان الهی شکر یک نیرو انتظاهی مثل قالیباب درست کند انشاالاه دمت گرم سردار ارازل اوباش افتابه بنداز
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
0
حجاب بهانه‌ای بیش نیست برای کولی گرفتن از ملت ،،،کلاسهای صیغه به مذاق ایشان خوش افتاده دنیای فساد و فحشا و پرداخت کمیسیون به آقایان..‌
انقلابى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
1
جامعه جهانى غلط زيادى مى كنه كه درباره جمهورى اسلامى ايران صحبت كنه
عكس العملشون هم به درد خودشون ميخوره
راستى شما ايرانى هستى يا جامعه جهانى؟؟؟؟!!!!!
يه جو غيرت و حميت چيز خوبيه
دين ندارى آزاده باش!
انقلابى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
1
1
جامعه جهانى !!!
منظورت صهيونيست هاى غاصب كودك كش يا امريكاى قاتل مردم يمن و سوريه و عراق و…. يا اروپاى جنايتكاره؟
چرا براى مردم مظلومى كه توسط اين وحشى هاى خونخوار جان و مال و همه زندگى خودشون رو از دست ميدن دلت نمى سوزه؟
يه لحظه مغز فندقيتو به كار انداختى كه اگر اقتدار رهبر و فداكارى سردار شهيد سليمانى ونيرو هاى مسلح ما نبود
الان وضعيتى مشابه افغانستان داشتيم ؟
رفتار داعش رو با زنان و دختران عراق و سوريه
وخونالود شدن اب دجله به علت بريده شدن سر صدها جوان عراقى توسط داعش رو جايى نخوندى؟
دمى تأمل….
انقلابى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
1
1
شخص شما و هفكرانت تغيير نظام جمهورى اسلامى رو ششششششاااااااااايد در خواب ببينيد اما مطمئن باشيد دربيدارى اين تغيير رو هرگز نخواهيد ديد. به فرض محال:
جامعه جهانى دلشون برا ملت ماسوخته؟
قطعه قطعه شدن ايران هدف اصلى اونهاهست
به عنوال مثال مولوى عبد الحميد كه اجازه
نماز جماعت به خانم ها نميده در سيستان وبلوچستان و تحت الامر اربابان جنايتكار غربى
خود …….
كردستان، اذربايجان، خوزستان هم به همين صورت … وچه مى ماند از ايران؟
اينكه فكر كنيم با سلطه بيگانه بر ما اوضاع اقتصادى بهتر ميشه
ساده انديشى است زيرا مشكلات امنيتى و ساير گرفتارى ها هم به مشكلات اقتصادى اضافه ميشه مانندكشورهاى ليبى سوريه عراق
افغانستان و…
كمى مطالعه …
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
سلام علیکم ورحمت الله وبرکاته خدمت مشکلات شخصی دارم و کادر مرزبانی در سیستان بلوچستان ۹ماه در حال خدمت هستم خواهشمند است منو کمک کنی به استانداری و وزیر کشور و نمایندها ارجاع کردم متاسفانه نتیجه نگرفتم خواهشن به سردار محترم مرزبانی کل ناجا سردار گودرزی اگر پیام میدی ممنون میشم از سیستان بلوچستان به انتظامی استان خوزستان منتقل میشم و دلالی تک پسر متاهل مادر و پدر از کار افتادن مادر دیسک کمر و زخمی معذه داره و پدرم چشاش ضعیفه و خانمم 3 سال بچه دار نمیشه تحت نظر درمانی خواهشن موضوع برسی کنید
شیرخدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
والا امدن جعرابادنبال من منهم کارهای پسته هامه نکرده بودم گوسفندام همول بود قبول نکردم دیگه مجبورشدن رادان اوردن خیلیهم به منالتماس کردن که گاهی بش مشاوره بدم گفتم باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
0
1
برای چهارشنبه سوری فروش سیگارت و کپسولی و نارنجک ممنوع شود. البته خود سیگارت و کپسولی آمار استفاده از نارنجک رو باید پایین بیاره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
1
0
سلام:
بی حجابی درایران روزبه روزدرحال افزایش است وامنیت ماهم درحال ازبین رفتن است وایران عزیزماهم توسط بی حجابهادرحال نابودی است بنابراین تابیشترازاین امنیت ایران مابه خطرنیافتاده،ازشماخواهشمندم ازگشت ارشادحمایت کنیدتامانندگذشته گشت ارشادجلوی بی حجابی هارابگیردومانیزازگشت ارشادحمایت وپشتیبانی می کنیم.
(باتشکرفراوان ازشما)
خدانگهدارشما.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
0
جانم فدای رهبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
0
آقای رادان مشکل اصلی مردم تهران حجاب نیست این مشکل مسئولین هست اگر به ظاهر شهر نگاه می کنند فقط حجاب اختیاری ظاهرا می شود و لی کوهی از مشکلات که میلیون ها پرونده قضائی در تهران تشکیل می گردد متاسفانه بعنوان مشکل اصلی درنظر گرفته نمی شود که باید راه چاره ای برای آن اندیشید که ریشه در اقتصاد و بی عدالتی و .... دارد
ایران اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
0
0
سردار عزیز
پورغلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
0
0
ماازقشرضعیف وبدبخت جامعه هستیم نه پارتی داریم ونه پولی داریم۰۲۰سال فقط بدبختی کشیدم وتوسایت ایمیل هم بلدنیستم برم ازتون تشکرمیکنم کهصدای منوبه رییسم میرسونیدخیرببینیدانشالله حالانمیدونم این پیامو بدستتون میرسه یانه
نظرات شما
پیشخوان