تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

زمان فروش خودرو‌های وارداتی اعلام شد

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو توسط دو شرکت بزرگ خودروساز کشور در روز‌های آینده خبر داد و گفت: ثبت سفارش واردات ۴۰ هزار خودرو انجام شده و اولین فروش خودرو‌های خارجی در دی ماه انجام خواهد شد.

زمان فروش خودرو‌های وارداتی

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امید قالیباف در مورد آخرین وضعیت خودرو‌های وارداتی، اظهار کرد: تمام مجوز‌های لازم برای فروش و شماره‌گذاری خودرو‌های وارداتی انجام شده است و اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره‌گذاری و فروش این خودرو‌ها وجود ندارد.

وی افزود: تا امروز حدود ۴۰ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده و اولین فروش خودرو‌های خارجی در دی ماه انجام خواهد شد.

مشاور وزیر صمت ضمن تاکید بر شتاب گرفتن واردات، به فروش‌های بزرگ خودرو‌های داخلی اشاره کرد و گفت: در راستای هدف‌گذاری انجام شده وزارت صمت مبنی بر عرضه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در ۶ ماه آینده، طی روز‌های آینده حدود ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل توسط دو شرکت بزرگ خودروساز عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:خودروهای وارداتی از دبی و عمان آمده و دست اول نیست!


وی به عرضه چهار هزار دستگاه شاهین که امروز در بورس انجام شد، اشاره کرد و ادامه داد: برای این تعداد عرضه تنها ۱۵۴۵ متقاضی وجود داشت که توانستند با همان قیمت پایه ۳۰۴ میلیون تومان خودرو خریداری کنند.

قالیباف گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه‌ای خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واردات خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان