تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۴ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
جلال رشیدی کوچی:

فیلترینگ به شیوه کنونی، همان باتوم در فضای مجازی است/ جامعه آرام است؛ مسدودیت‌ها رفع شود

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: بنده معتقدم که راهگشاترین مسیر پیش روی ما تبیین مسائل است و بهترین بستر برای انجام این کار فضای مجازی است.

فیلترینگ به شیوه کنونی، همان باتوم در فضای مجازی است/ جامعه آرام است؛ مسدودیت‌ها رفع شود
رویداد۲۴ جلال رشیدی کوچی،  عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با اشاره به وضعیت اینترنت در سطح کشور، بیان کرد: در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته شد که تا آرام شدن فضای جامعه دو پلتفرم مسدود شود؛ از نظر من اکنون زمان آن رسیده است که رفع مسدودیت شود چرا که فضای جامعه آرام است.

به گزارش ایسنا، بخش‌هایی از گفت و گوی رشیدی کوچی را در ادامه می‌خوانید:

در دیداری که مقام معظم رهبری در سالروز قیام ۱۹ دی با جمعی از این مردم داشتند به این نکته تاکید کردند که ما باید مسائل را تبیین کنیم، یعنی جوانی که وسوسه شده است با باتوم اقناع نمی‌شود.

این تبیین باید کجا صورت گیرد؟ از نظر بنده مهم‌ترین فضا برای تبیین مسائل جامعه، بستر‌هایی است که در فضای مجازی شکل می‌گیرد. بنده موافقم که امروز فضای مجازی نوعی فضای جنگی است، اما ما باید در آنجا حضور داشته باشیم. مهم‌ترین و راهگشاترین راه پیش روی ما فرمایش حضرت آقا است، یعنی ما باید مسائل را تبیین کنیم.

بنده در خیلی موارد زمانی که با افراد معترض صحبت می‌کنیم، متوجه می‌شویم که نقاط مشترک زیادی داشته و زبان یکدیگر را به خوبی می‌فهمیم، این تبیین کردن است. ما باید اقدامات را بگوییم و اصلاحاتی که باید انجام دهیم را مطرح کنیم، خطا‌های موجود را بپذیریم، راهکار ارائه دهیم.


بیشتر بخوانید: نماینده چابهار: مسئولان دنبال تیک آبی هستند، استفاده از فیلترشکن برای مردم جرم می‌شود!


تعبیر بنده این است که فیلترینگ به شیوه کنونی، همان باتوم در فضای مجازی است. اینکه ما می‌گوییم شبکه‌های اجتماعی خارجی را فیلتر کرده و در پلتفرم‌های داخلی تبیین انجام می‌دهیم، خوب است، اما در پلتفرم‌های داخلی برای چه کسی می‌خواهیم تبیین انجام دهیم؟

آیا افرادی که انتقاد و نقد دارند در پلتفرم‌های داخلی هستند یا اگر ما در فضای بین الملل حرفی برای گفتن داریم می‌توانیم در پلتفرم‌های داخلی بیان کنیم که حرف ما به خارج کشور برسد؟ این سوالات کلیدی است.

نگاه بنده این است که باید به این مسئله نگاه دقیق مبتنی بر اقتضا‌های امروز جامعه داشته باشیم. گذشته و عقبه فیلترینگ به این شیوه نشان داده که موفق نبوده است و جز نارضایتی چیزی به دنبال ندارد.

ما باید مسیر خود را اصلاح کنیم. الان که شرایط آرام شده علی رغم اینکه عده‌ای فکر می‌کنند بهترین فرصت برای بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی است بنده معتقدم بهترین فرصت برای سامان دادن درست و دقیق است.

حتی بنده معتقدم که توییتر و یوتیوب نیز باید رفع فیلتر شود، وقتی این پلتفرم‌ها رفع فیلتر شود جمعیتی که در اینستاگرام تجمیع شده است سرشکن می‌شود. از نظر بنده ما باید به این سمت برویم و این اراده باید در بین خیلی از مسئولان شکل بگیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
1
7
چیزی برای تبیین وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
6
مشکلشون اینه که جامعه اروم نیست.وفکر میکنن که اگه اینترنت نباشه با همین وضعیت ارامش نصفه ونیمه ادامه پیدا میکنه ولی نمی دونن تا مشکلات حل نشه چیزی درست نمیشه.
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
5
داداش شما کارتون چیه دقیقا؟یه تریبون دادن بهتون اونجا دور همی ادای معترضا رو در میارید و مشکلات کشور رو میخونید؟؟؟؟اینا رو عمع من هم بلده از تو ام بهتر صحبت میکنه.عرضه دارین کاری بکنین نشستین تو اون مجلس چرت میزنین
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
0
ترسشون در استانه بهمن ماه و کمبود گاز خیزش دوباره مردمه فکر میکنند با محدودیتها کنترل میکنند در حالیکه نمیدونند خیلیها میرن سراغ نصب دوباره ماهواره و استفاده از گیره های نجاری شبها برای کنتور گاز تا پول نندازه تا صبح
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان