تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۴ دی ۱۴۰۱

سیگنال ربع سکه به بازار دلار ۲۴ دی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شرایط فعلی معامله گران تهران بیشتر روی اخبار داخلی تمرکز کرده اند. بازیگران دلار منتظر هستند روند حراج ربع سکه در ابتدای امروز و استقبال از این حراج را مشاهده کنند.

سیگنال ربع سکه به بازار دلار ۲۴ دی

رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته رسانه آمریکایی پولیتیکو مدعی شد به پیش‌نویس اسنادی دست یافته که نشان می‌دهند اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌های جدید علیه ۴۰ فرد و نهاد ایرانی را در دست بررسی دارد.

بی توجهی دلار به اخبار برجام و تحریم

از سوی دیگر رافائل گروسی در تازه‌ترین اظهار نظر خود در باره برجام گفته پیشرفتی در پروند هسته‌ای ایران صورت نگرفته است و برای سفر به تهران اعلام آمادگی کرده است. 

مجلس عوام انگلیس هم طرحی را به تصویب رسانده که خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی است. با این حال این اخبار بر روی قیمت دلار در تهران تاثیر قابل توجهی نداشت. 

تمرکز دلار روی عرضه ربع سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شرایط فعلی معامله گران تهران بیشتر روی اخبار داخلی تمرکز کرده اند.  بازیگران دلار منتظر هستند روند حراج ربع سکه در ابتدای امروز و استقبال از این حراج را مشاهده کنند. آن‌ها تصور می‌کنند در صورتی که نرخ ربع سکه در حراج فاصله معناداری از نرخ بازار داشته باشد، بخشی از معامله گران ارزی به طور موقت به سوی حراج خواهند شتافت و میزان نقدینگی در بازار آزاد ارز کاهش خواهد یافت.

از نگاه آن ها، چنین اتفاقی می‌تواند به صورت تاثیرگذاری، توان افزایشی‌های بازار دلار را کاهش دهد.  البته عده‌ای نیز باور دارند سطح حباب در بازار ربع سکه به اندازه‌ای بالاست که معامله گران بنیادی تمایل زیادی برای حضور در حراج نخواهند داشت و این اتفاق از نگاه آن ها، تاثیری بر بازار ارز نخواهد داشت. 

جسارت خرید دلار بیشتر خواهد شد؟  

از نگاه این دسته از فعالان، در صورتی که دلار بالای مرز روانی باقی بماند، به مرور جسارت خرید در این بازار بیشتر خواهد شد و کار بازارساز برای بازگشت قیمت به زیر مرز روانی در مسیر دشواری قرار خواهد گرفت. با این حال، حداقل در روز‌های گذشته بازار روند نسبتا آرامی داشت و ممکن است بازار در اولین روز هفته جاری نیز به همین نوسانات کم دامنه ادامه دهد. 

در این میان عده‌ای از معامله گران می‌گفتند در صورتی که بازیگران ارزی تهران با شوک صعودی یا نزولی  اسکناس آمریکایی در بازار‌های همسایه و یا نرخ حواله درهم روبرو شوند این امر ممکن است سمت و سوی بازار تهران را افزایشی یا کاهش کند.  

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان