تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۷ دی ۱۴۰۱

کاهش قیمت طلای جهانی

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) تحت تاثیر افزایش ارزش دلار کاهش یافت، اگرچه امید به افزایش آهسته‌تر نرخ بهره فدرال‌رزرو باعث کاهش زیان بیشتر شد.

کاهش قیمت طلای جهانی
رویداد۲۴ بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۱ درصد کاهش به ۱۹۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. روز دوشنبه، قیمت ها به ۱۹۲۹ دلار رسید که بالاترین قیمت از اواخر آوریل ۲۰۲۲ بود. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۱۹۱۰ دلار و ۶۰ سنت رسید. دلار ۰.۳ درصد افزایش یافت.

سرمایه‌گذاران انتظار افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را در جلسه سیاست‌گذاری بعدی فدرال رزرو دارند. بانک مرکزی ایالات‌متحده پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی در دسامبر، سرعت افزایش نرخ بهره خود را به ۵۰ واحد کاهش داد. نرخ‌های پایین‌تر برای شمش سودمند است زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد.

در همین حال، اقتصاد چین در سه ماهه چهارم به دلیل محدودیت‌های سختگیرانه کووید-۱۹ به شدت کاهش یافت و رشد سال ۲۰۲۲ را به یکی از بدترین‌های خود در نزدیک به نیم قرن اخیر رساند.

تحلیلگران صنعت، انتظار دارند که قیمت طلا در سال جاری با اندکی تلاطم، به بالاترین سطح بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس برسد زیرا فدرال رزرو سرعت افزایش را کاهش داده و در نهایت افزایش آن را متوقف می‌کند.

پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصادی اروپا روز دوشنبه گفت: آخرین داده‌های اقتصادی نشان می‌دهند که اتحادیه اروپا ممکن است از رکودی که قبلاً انتظار می‌رفت دوری کند و در عوض انقباض سطحی‌تری داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۴.۲ دلار رسید، پلاتین در ۱۰۶۱ دلار و ۵۰ سنت ثابت بود در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۷۵۴ دلار و ۳۷ سنت رسید.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا
نظرات شما
پیشخوان