تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

مشکلاتی که در اجاره خودرو بدون راننده اتفاق میفتد!

با یک جستجوی ساده و با پرس‌وجو از اطرافیان و افراد باتجربه، قطعا شما هم به این نتیجه خواهید رسید که استفاده از خدمات اجاره خودرو چقدر ارزشمند است و چه مزایای بیشماری دارد.

مشکلاتی که در اجاره خودرو بدون راننده اتفاق میفتد!

رویداد۲۴ با یک جستجوی ساده و با پرس‌وجو از اطرافیان و افراد باتجربه، قطعا شما هم به این نتیجه خواهید رسید که استفاده از خدمات اجاره خودرو چقدر ارزشمند است و چه مزایای بیشماری دارد. با استفاده از این سرویس دیگر نیازی نیست که بخش اعظمی از سرمایه خود را برای خرید خودرو در نظر بگیرید؛ چرا که موسسات کرایه اتومبیل می‌توانند در ازای دریافت مبلغ ناچیزی، بهترین و به روز‌ترین خودروها را در اختیار شما قرار داده و در کنار این سرویس، خدمات پشتیبانی نیز ارائه دهند. اما با وجود اینکه کرایه اتومبیل مزایای بسیاری دارد؛ اما گاهی عدم آگاهی از جزئیات مربوط به این حوزه، مشتریان را به اشتباه انداخته و ممکن است ضررهای مالی زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد. ما در این مقاله به صورت اختصاصی در مورد مشکلاتی که ممکن است با اجاره خودرو بدون راننده برای شما ایجاد شوند صحبت می‌کنیم.

مزایای اجاره خودرو بدون راننده
همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم؛ اجاره کردن خودرو در مقایسه با خرید آن مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها به صورت تیتروار اشاره می‌شود:
⦁کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو
⦁امکان انتخاب مدل خودرو از بین ده‌ها گزینه پیشنهادی
⦁دسترسی موقت به لوکس‌ترین و جدیدترین خودروهای بازار با پرداخت مبلغی جزئی
⦁مسئولیت کمتر در قبال سرقت و تصادفات رانندگی
⦁امکان استفاده از یک وسیله نقلیه زیبا و سالم برای استفاده در جشن‌ها و رویدادهای مهم

شرایط اجاره خودرو بدون راننده
برای اجاره انواع ماشین‌های لوکس، جدید و مدرن، معمولا فقط فراهم کردن شرایط و مدارکی که در قوانین اکثر موسسات کرایه اتومبیل یکسان هستند می‌تواند دسترسی شما به خودرویی ایمن و زیبا برای حمل و نقل را تسهیل کند. شرایط و مدارک مرسومی که در این موسسات از مشتریان درخواست می‌شود معمولا یکسان بوده و شامل موارد زیر هستند:
⦁    داشتن حداقل 18 سال سن
⦁    ارائه گواهینامه معتبر رانندگی
⦁    تامین مدارک تضمینی اعم از سند ملکی، سفته و یا چک معتبر به ارزش خودرو
البته این شرایط، مدارک کلی است که در اکثر شرکت‌های کرایه اتومبیل از مشتریان دریافت می‌شوند. اما گاهی بسته به شرایط خاص مشتری، مانند زمانی که مشتری تابعیت ایران را ندارد و گواهینامه‌اش بین‌المللی است؛ کمیت و کیفیت این مدارک تغییر می‌کند. به عنوان مثال گردشگران خارجی به دلیل عدم دسترسی به سند ملک در داخل ایران، باید بابت تضمین ودیعه دلاری پرداخت کنند که در صورت عودت خودرو در شرایط سلامت کامل، این ودیعه به آن برگشت داده می‌شود.

مشکلاتی که در اجاره خودرو بدون راننده اتفاق میفتد!

مشکلات اجاره خودرو بدون راننده چیست؟!
منظور از خدمات اجاره خودرو بدون راننده، سرویسی است که شما می‌توانید تحت لوای آن، هر خودرویی که مد نظرتان است را با رنگ دلخواه، طی یک محدوده زمان مشخص به صورت موقت و بدون حضور راننده اجاره کنید. شرایطی که این شیوه ثبت قرارداد دارد باعث می‌شود که تمام مسئولیت‌های خودرو بر عهده شما باشد. بنابراین اگر اتومبیلی را بدون راننده اجاره می‌کنید باید حتما با مشکلات احتمالی که ممکن است در طول مدت قرارداد برای شما ایجاد شود آشنا باشید تا بتوانید در صورت بروز آنها واکنش مناسبی از خود نشان دهید. شایع‌ترین مشکلاتی که مشتریان این سرویس ویژه و خاص به آن مواجه می‌شوند عبارتند از:

شرکت کلاهبردار
متاسفانه با داغ شدن بازار اجاره اتومبیل، موسسات بسیاری در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند که بعضا حتی مجوز رسمی برای فعالیت به عنوان شرکت اجاره ماشین را ندارند. به همین خاطر معمولا توصیه می‌شود که حتما قبل از امضای قرارداد و توافق نهایی، حتما مطمئن شوید که موسسه مد نظرتان مجوز رسمی و جواز کسب دارد. اکثر موسساتی که تحت عنوان شرکت‌های سوری و تقلبی در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ با ترفندهای بسیار زیرکانه‌ای و با اتکا به عدم اطلاع مشتری از شرایط قراداد، وجوه بسیاری را به عنوان جریمه از آنها دریافت می‌کنند. این شیوه‌های کلاهبرداری بیشتر در قراردادهای اجاره بدون راننده قابل اعمال هستند. یکی از این ترفندهای کلاهبردارانه، دریافت وجه اضافه از مشتری بابت خط و خش‌های بدنه یا مشکلاتی فنی است که از قبل وجود داشته‌اند. به همین خاطر بسیار تاکید می‌شود که اگر می‌خواهید خودرویی را بدون راننده اجاره کنید؛ حتما در زمان تحویل گرفتن آن، در حضور مامور شرکت، از تمام مشکلات ظاهری و فنی فیلمبرداری کنید تا مسئولیت آنها متوجه شما نشود. شرکت اجاره خودرو سورنا با افتخار به عنوان یکی از معتبر ترین شرکت‌های رنت اتومبیل در تهران می‌‌باشد که مشتریان میتوانند با خیال راحت به انتخاب خودروی مورد نظر بپردازند.

تصادف با ماشین اجاره ای
شرایط و قوانینی که به عنوان مفاد اصلی در این مدل از قرارداد اجاره خودرو در متن توافق‌نامه ذکر می‌شوند؛ کلیه مسئولیت‌های مربوط به اتفاقات ناگوار مختلف اعم از تصادفات رانندگی را بر عهده مشتری می‌دانند. بنابراین اگر خودرویی را بدون راننده اجاره کنید و به هر دلیلی، چه مقصر حادثه باشید و چه تقصیری در وقوع آن متوجه شما نباشد؛ تصادفی رخ دهد شما به عنوان راننده اصلی و امضاکننده قرارداد مسئول هستید که خودرو را مثل روز اول تعمیر کرده و هزینه‌های مربوط به تعمیرات، صافکاری، نقاشی و حتی افت قیمت خودرو را بپردازید. این در حالی است که اجاره کردن اتومبیل با راننده، این مسئولیت را از شما سلب می‌کند و در واقع تنها هزینه‌ای که به عهده شماست؛ هزینه کرایه ساعتی یا روزانه خودرو است.

مشکلاتی که در اجاره خودرو بدون راننده اتفاق میفتد!

تاخیر در تحویل
یکی از مواردی که موجب اعمال جریمه در این قرارداد می‌شود؛ عدم تحویل به موقع خودرو در ساعت مشخص شده در متن توافق‌نامه است. این مشکل بیشتر برای زوج‌های جوانی ایجاد می‌شود که جهت برگزاری مراسم عروسی خود اتومبیل اجاره می‌کنند و به دلیل طول کشیدن مراسم، موعد تحویل را از دست می‌دهند. این دسته از مشتریان اگر خودرو را به صورت ساعتی و بدون راننده کرایه کرده باشند؛ موظف هستند که ماشین را راس ساعت اعلام شده در محل تعیین شده تحویل مامور شرکت بدهند. هر ساعت یا هر روز دیرکرد، باعث اعمال جریمه از سوی موسسه می‌شود. این در حالی است که اگر خودرو را با راننده اجاره کنید؛ دیگر نیازی نیست که ماشین را تا محل تحویل ببرید؛ بلکه می‌توانید در همان محلی که جشن یا مراسم‌تان تمام شده خودرو را تحویل راننده دهید و بابت دیرکرد نیز هزینه مازادی پرداخت نکنید.

شرایط بیمه خودرو
همانطور که اشاره شد؛ در سرویس اجاره خودرو بدون راننده، کلیه مسئولیت‌های مربوط به تصافات و سرقت خودرو به عهده مشتری است. بنابراین شرایط و پوشش‌های بیمه‌ای که روی خودروهایی که با این شرایط کرایه داده می‌شوند بسیار متفاوت‌تر است. بنابراین طبیعتا مشتری نیز بابت خرید این بیمه‌نامه‌های معتبر باید هزینه بیشتری بپردازد. در نقطه مقابل، از آنجایی که خدمات کرایه اتومبیل با راننده مسئولیت شما را به عنوان مشتری در قبال حوادث رانندگی و سایر حوادث ناگوار منتهی به ایجاد هزینه کاهش می‌دهد؛ بیمه‌ای که در این شیوه اجاره ماشین نیاز دارید شرایط و پوشش‌های متفاوتی دارد.

برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان