تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۹ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

تحلیل هفتگی بورس و گزارش بازار سرمایه

شاخص کل بورس در آخرین هفته دی ماه روند صعودی به خود گرفت؛ در نتیجه این روند چقدر نقدینگی وارد بازار سرمایه شده است؟

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ شاخص کل بورس در آخرین هفته دی ماه وضعیت نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس در هفته گذشته روی عدد یک میلیون 625 هزار واحدی بود و این هفته به تراز یک 689 هزار واحدی رسید و رشد 3.7 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

در این هفته شاخص هم‌وزن نیز رشد 4.2 درصدی را تجربه کرد و به محدوده 526 هزار واحدی رسید. شاخص کل فرابورس نیز با رسیدن به سطح 21 هزار و 507 واحدی توانست به رشد 2.3 درصدی دست یابد.

رشد شاخص‌های بازار درحالی است که یکشبنه این هفته به علت کمبود گاز و سرمای هوا بورس تهران تعطیل شد.

چقدر پول وارد بازار شد؟

آخرین هفته دی ماه به علت تعطیلی تنها چهار روز کاری داشت که در دو روز آن ورود پول و دو روز دیگر خروج پول حقیقی ثبت شده است. بر همین اساس، روز شنبه 199 میلیارد تومان و روز سه‌شنبه 216 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی در بازار داشتیم. در مقابل نیز روز دوشنبه یک هزار و 37 میلیارد تومان و روز چهارشنبه 168 میلیارد تومان نقدینگی سهامداران حقیقی وارد بازار سرمایه شده است.

چه خبر از بورس؟

این هفته خودروی دنا و دو نوع کامیون در بورس کالا عرضه شدند که استقبال بسیار خوبی از این عرضه‌ها شد. اما عرضه دنا بالا و پایین بسیاری داشت و بخشی از مسئولان کشوری به دنبال لغو این عرضه در بورس کالا بودند که باعث ایجاد حواشی برای بورس کالا شد.

در دومین روز کاری هفته شاهد تعطیلی بورس تهران بودیم؛ بحران گاز شدید به بورس تهران هم رسیده و احتمالا در سرمای شدید هوا مجددا شاهد تعطیلی این بازار باشیم.

بر اساس مصوبه جلسه مشترک دولت و مجلس، از بهمن ماه شکر دو نرخی می‌شود و قیمت آن برای اصناف و مصرف‌کنندگان عمده از نرخ شکر مصرفی مردم جدا خواهد شد. برخی از کارشناسان عقیده دارند که این موضوع تاثیر منفی برای بازار سرمایه و سهامداران دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
0
هر سال سعود سهام ترجیحی کارکنان و هم بازنشسته های شرکت مخابرات را مرداد و شهریور ماه واریز می کردند ولی متاسفانه امروز جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ هست هنوز هیچ خبری واریز سود سهام ترجیحی نیست چرا؟
نظر شما با موفقیت ارسال شد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان