تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 11

شیائومی ردمی نوت ۱۱ یکی از محصولات جذاب این کمپانی به شمار می‌رود که توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ در بازه ۵ تا ۶ میلیون تومان دلیلی است برای این‌که انتخاب ایده‌ال افراد زیادی باشد. برای نقد و بررسی این گوشی با ما همراه باشید.

نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 11

رویداد۲۴ در مورد این‌که شیائومی در چند سال اخیر توانسته سهم خوبی از فروش بازار موبایل را به خود اختصاص دهد، هیچ شکی نیست؛ زیرا بیشتر محصولاتی که به بازار عرضه می‌کند در عین داشتن بهترین امکانات، قیمت بسیار مناسبی دارند. شیائومی ردمی نوت 11 یکی از محصولات جذاب این کمپانی به شمار می‌رود که توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 11 در بازه 5 تا 6 میلیون تومان دلیلی است برای این‌که انتخاب ایده‌ال افراد زیادی باشد. برای نقد و بررسی این گوشی با ما همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساختار شیائومی ردمی نوت 11

تمام بدنه گوشی، جنسی پلاستیکی دارد و به دلیل کیفیت بالای ساخت در برابر ضربه‌ها و فشارها به‌اندازه کافی محکم است. طراحی منحنی‌وار لبه‌های گوشی در کنار جذابیتی که به آن اضافه کرده، باعث شده تا خوش‌دست باشد و هنگام استفاده طولانی‌مدت، انگشتان کاربر را خسته نکند. ساختار قاب گوشی از باقی ماندن اثر انگشت و کثیفی‌ها تا حدودی جلوگیری می‌کند. لنزهای دوربین در یک قاب مستطیلی شکل جای گرفته‌اند.

در جلوی گوشی با صفحه‌نمایشی تخت روبه‌رو هستیم که حاشیه پایین آن به نسبت زیاد است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه، عدد 84 درصد را نشان می‌دهد. گواهینامه IP53 گوشی نشان از مقاومت خوب آن در برابر گردوغبار و قطرات آب دارد. با یک وزن 180 گرمی می‌توان گفت که ردمی نوت 11 از نمونه‌های سبک‌وزن است که به‌راحتی در جیب جا می‌شود.

لبه سمت راست گوشی به دکمه‌های پاور و تنظیم صدا مجهز شده است و در لبه سمت چپ، اسلات سیم‌کارت دیده می‌شود. این جایگاه می‌تواند یک حافظه میکرو اس دی و دو سیم‌کارت را در خود جای دهد. برای قسمت بالایی گوشی، IR Blaster، اسپیکر دوم، میکروفون و جک هدفون 3.5 میلی‌متری قرار داده‌اند. لبه پایینی نیز به درگاه Type-C، اسپیکر و میکروفون اختصاص داده‌ شده است.

نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 11

ردمی نوت 11 شیائومی 64 رم 4

بررسی صفحه‌نمایش گوشی

شیائومی پنلی با اندازه 6.43 اینچ از نوع AMOLED را به عنوان نمایشگر در نظر گرفته است که می‌تواند تصاویری با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل را نمایش دهد. در این نمایشگر کاربران می‌توانند از نسبت ابعاد تصویر 20:9 بهره‌مند شوند. نرخ تازه‌سازی 90 هرتز پنل برای افراد علاقه‌مند به بازی و یا تماشای فیلم با بالاترین کیفیت می‌تواند قابلیت بسیار خوبی باشد. از دیگر ویژگی‌های مثبت صفحه‌نمایش می‌توان به کنتراست مناسب، طیف رنگی و روشنایی خوب آن اشاره کرد.

برای محافظت از نمایشگر و بالا بردن ایمنی آن، یک محافظ گوریلا گلس 3 قرار داده‌اند. با حداکثر روشنایی 1000 نیت، امکان استفاده از گوشی در برابر تابش مستقیم نور خورشید به ‌راحتی وجود دارد. در حالت کلی با توجه به قیمت مناسبی که دارد، عملکرد صفحه‌نمایش رضایت‌بخش است. شاید تنها عیب آن زیاد بودن حاشیه‌های اطراف باشد که آن ‌هم کاملاً بستگی به نظر کاربران و سلیقه آن‌ها خواهد داشت.

بررسی سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی ردمی نوت 11

برای پردازش داده‌های گوشی از یک پردازنده اسنپ دراگون 680 استفاده کرده‌اند. هنگام کار کردن با گوشی متوجه روان بودن پردازش‌ها خواهید شد. برای قسمت گرافیکی یک تراشه Adreno 610 قرار داده ‌شده است که می‌تواند از پس انجام بازی‌هایی مثل کال اف دیوتی به‌خوبی برآید. البته این بازی با گرافیک حالت High و نرخ فریم مدیوم بدون هیچ خلل یا باگی انجام خواهد شد. تنها عیبی که وجود دارد گرم شدن زیاد آن هنگام انجام بازی‌ها یا پردازش‌های سنگین است. بر اساس قیمت گوشی شیائومی می‌توان نتیجه گرفت که قسمت سخت‌افزاری در نوع خود، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. ردمی نوت 11 با سه نسخه در بازار عرضه می‌شود:

  • رم 4 و حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 و حافظه 128 گیگابایت

اگر کاربران به فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی نیاز داشته باشند، امکان ارتقاء رم از طریق کارت میکرو SD وجود دارد. این سخت‌افزار با رابط کاربری MIUI 13 و سیستم‌عامل اندروید 11 همراه شده است که امکان شخصی‌سازی و قابلیت‌های جذابی مانند صفحه‌نمایش همیشه روشن را برای کاربران خود فراهم می‌کند. البته شیائومی نوت 11 از به‌روزرسانی‌های اندروید 12 نیز بهره خواهد برد. لازم به ذکر است که این رابط کاربری با بسیاری از مشکلات و باگ‌های قدیمی مواجه نیست.

ردمی نوت 11 شیائومی 128 رم 4

بررسی لنزهای گوشی

داشتن دوربین‌های چهارگانه برای ثبت تصاویر با کیفیت خوب و همین‌طور فیلم‌برداری عالی از قابلیت‌های شیائومی ردمی نوت 11 است. دوربین اصلی یک لنز 50 مگا پیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است که در کنار لنزهای اولتراواید 8 مگا پیکسلی، سنسور ماکرو 2 مگا پیکسلی و همین‌طور لنز تشخیص عمق 2 مگا پیکسلی قرار دارد. اگر از محیطی با شرایط نوری مناسب استفاده کنید، سنسور اصلی، تصاویر با جزئیات و شارپنس بالا را ثبت می‌کند، اما اگر نور محیط چندان مناسب نباشد، عکس‌ها با کمی نویز همراه خواهند بود.

سنسور اولتراواید عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد و به دلیل پوشش دهی خوب زاویه‌ای که دارد، می‌تواند تصاویر با رنج دینامیکی خوبی را بگیرد. البته تصاویر از لحاظ شارپنس و روشنایی چندان قابل‌قبول نیستند. عملکرد سنسور تشخیص عمق در عکس‌ها، معمولی است. از سنسور ماکرو 2 مگا پیکسلی نمی‌توان انتظار خیلی بالایی داشت و تصاویر کیفیت خوبی ندارند. فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل در نرخ 30 فریم در ثانیه با کمک دوربین‌های گوشی برای کاربران امکان‌پذیر است. برای گرفتن تصاویر سلفی شما می‌توانید از لنز 13 مگا پیکسلی استفاده کنید که نسبت به گوشی‌های نسل قبلی با لنز 8 مگا پیکسل ارتقاء خوبی داشته است.

بررسی قدرت باتری و شارژ دهی

برای تأمین نیروی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت قرار داده‌اند که در صورت استفاده معمولی، کاربران می‌توانند تا مدت یک روز و نیم از بابت شارژ دهی آن مطمئن باشند. در هنگام استفاده زیاد مانند گیم به‌طورقطع به استفاده از شارژر نیاز پیدا خواهید کرد. یکی از بهترین مزیت‌های این گوشی که می‌توان به آن اشاره کرد، پشتیبانی باتری از شارژر سریع 33 واتی است که پر شدن صفرتا صد باتری تنها یک ساعت زمان خواهد برد.

نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 11

بررسی امنیت گوشی

امنیت گوشی با کمک حسگر اثرانگشت بر روی دکمه پاور در لبه سمت راستی بالا برده شده است که البته در برخی مواقع با تأخیر و عدم‌تشخیص درست اثر انگشت روبه‌رو می‌شود. از دیگر موارد امنیتی ردمی نوت 11 می‌توان به سیستم تشخیص چهره آن اشاره کرد که عملکرد خوبی در هنگام تشخیص دوبعدی دارد، اما در هنگام بسته بودن چشم‌ها یا قرار گرفتن صورت در زاویه نمی‌تواند قفل نمایشگر را باز کند.

ردمی نوت 11 شیائومی 128 رم 6

جمع‌بندی

با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که شیائومی ردمی نوت 11 به نسبت دیگر رقبای خود قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش امولد، پردازنده اسنپ دراگون 680 با قدرت بالا، دوربین اصلی 50 مگا پیکسلی و رابط کاربری MIUI 13 همه از امکانات جذابی است که این محصول در اختیار شما قرار خواهد داد. برای خرید و اطلاع از قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 11 می‌توانید از خدمات فروشگاه گوشی شاپ استفاده کنید. تمام محصولات فروشگاه قابل‌اطمینان هستند و لازم نیست بابت کیفیت آن‌ها نگران باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوشی موبایل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان