تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

دلیل حمله پهپادی به تاسیسات نظامی ایران در اصفهان چه بود؟

درست یک هفته بعد از برگزاری مانور مشترک آمریکا و اسرائیل در سواحل شرقی مدیترانه و شبیه‌سازی حمله به تاسیسات نظامی و هسته‌ای ایران، یک پهپاد که ظاهرا متعلق به اسرائیل بوده، به یکی از تاسیسات دفاعی ایران حمله کرد.

حمله پهپادی به تاسیسات نظامی ایران در اصفهان

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: شامگاه شنبه صدای چند انفجار در اصفهان شنیده شد و تصاویر آن هم توسط برخی شهروندان اصفهانی منتشر شد. وزارت دفاع ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد «مجتمع‌های کارگاهی» این وزارتخانه هدف حمله سه پهپاد قرار گرفته است. در بیانیه این وزارتخانه گفته شده این حمله تلفات جانی نداشته است.

در این بیانیه آمده این حمله شامگاه شنبه (هشتم بهمن/ ۲۸ ژانویه) حدود ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه با استفاده از «سه ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع» صورت گرفته است. به گفته این وزارتخانه یکی از «ریزپرنده‌ها» مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آن‌ها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند. طبق این بیانیه این حمله تلفات جانی نداشته و تنها «آسیب جزئی» به سقف کارگاه وارد آورده که این خسارات نیز «در تجهیزات و مأموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.»

روز شنبه یک اتفاق دیگر هم افتاده است. بر اساس گزارش رسانه‌های رسمی، یک کارخانه روغن موتور در استان آذربایجان هم دچار حریق شده است. به گزارش ایرنا، دست‌کم «۲۵ دستگاه خودروی آتش نشانی در محل حادثه آتش سوزی کارخانه تولید روغن موتور شهرک سلیمی آذرشهر» برای اطفای این آتش سوزی به تناوب مشارکت داشتند.

مشخص نیست این دو حادثه اساسا به هم ارتباطی دارند یا خیر، اما تحولات منطقه تردید‌ها را تشدید کرده است. پیش از این هم پهپاد‌های اسرائیل خودشان را تا نطنز رسانده بودند و ادعا‌هایی درباره پرواز این پهپاد‌ها از خاک جمهوری آذربایجان وجود دارد هرچند این ادعا هرگز توسط مقامات رسمی تایید نشد.

پایگاه‌های نظامی آذربایجان در اختیار اسرائیل

ایران، جمهوری آذربایجان را به همکاری با اسرائیل و در اختیار قراردادن پایگاه‌هایش برای استفاده یگان پهپادی اسرائیل متهم می‌کند. سال ۹۱ روزنامه ساندی تایمز بریتانیا از قول یک منبع نظامی اسرائیلی مدعی شد که «اسرائیل با بهره‌گیری از رادار باند ایکس و پهپاد‌های مستقر در جمهوری آذربایجان بر آن است که موشک‌های بالستیک ایران را در لحظه آماده شدن برای پرتاب هدف قرار دهد و بدین وسیله حمله موشکی این کشور را در نطفه خفه کند.»

سال ۱۴۰۰ مصطفی خوش‌چشم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگویی که در شبکه افق متعلق به سپاه داشت بر این خبر صحه گذاشت و گفت «صهیونیست‌ها بار‌ها از پایگاهشان در آذربایجان، پهپاد به ایران برای عملیات شناسایی و تروریستی فرستاده‌اند که یک بار نوع هرمس آن تا نزدیکی نطنز آمد و آن را در داخل ایران زدیم.» او گفته بود «عملیات سرقت اسناد هسته‌ای هم از همین مسیر انجام شد، ولی در عین حال ایران همیشه سعی کرده از طریق دیپلماسی مشکل را حل کند.»

هیچ مقام رسمی هنوز درباره عوامل این حمله پهپادی اظهار نظر نکرده، اما محمد مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده اتمی ایران حمله پهپادی شنبه شب به تأسیسات نظامی ایران در نزدیکی اصفهان را کار اسرائیل خوانده و در توییتر خود اسرائیل را تهدید کرده است. او گفته «هفتۀ خوبی در انتظار اسرائیل و متحدانش چه در داخل و چه در خارج نیست.» او در جای دیگری از این هشدار نوشت که «نخست‌وزیر اسرائیل و متحدان این کشور در شمال عراق باید منتظر عواقبی باشند. هر دوی آن‌ها باید یاد بگیرند که تنبیه با شکست نیز همراه است.»

برخی رسانه‌های غربی میان حادثه روز شنبه و فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه ارتباط برقرار کرده‌اند. بلومبرگ آمریکا در گزارشی نوشته حمله روز شنبه در حالی انجام شده که غربی‌ها ایران را برای تامین پهپاد برای روسیه و همچنین استفاده از قدرت قهریه و سرکوب اعتراضات در کشور محکوم کرده‌اند. از طرفی همه اقدامات برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای معلق شده است.

افزایش حملات به تاسیسات ایران و توقف مذاکرات هسته‌ای

واشنگتن پست در گزارشی از حادثه شامگاه شنبه گفته ایران با چالش‌هایی در داخل و خارج مواجه است و همزمان با توقف مذاکرات هسته‌ای ایران و جهان، برنامه هسته‌ای ایران روز به روز به تولید اورانیوم با خلوص مورد نیاز برای ساخت بمب اتم نزدیک می‌شود.

در پی این حملات پهپادی برخی نیرو‌های منطقه‌ای احساس خطر کرده‌اند. انور قرقاش مشاور دیپلماتیک ریاست جمهوری امارات متحده عربی در توییتر خود نوشت «این حادثه به نفع منطقه یا آینده آن نیست. هیچ آلترناتیوی برای گفتگو و راه حل‌های سیاسی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها وجود ندارد.» اظهار نظر این مقام اماراتی نشان می‌دهد حادثه شنبه شب توسط جریانی صورت گرفته که از گفتگو‌های منطقه یا بین‌المللی ایران دلسرد شده است.

اسرائیل به ندرت اعلام می‌کند که عملیات‌هایی که توسط واحد‌های مخفی یا موساد انجام می‌شود زیر سر این رژیم است. با این حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که اخیرا بار دیگر انتخاب شده بار‌ها گفته ایران بزرگترین تهدیدی است که ملتش با آن مواجه است. 


بیشتر بخوانید:

چرا اسرائیل و آمریکا حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را شبیه‌سازی کردند؟


با بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و آذربایجان و وجود شائبه استفاده اسرائیل از پایگاه‌هایی در این کشور برای هدف قرار دادن مراکز نظامی ایران، نمی‌توان دست‌های پشت پرده اسرائیل در حادثه پهپادی شامگاه شنبه را نادیده گرفت. نشریه اسرائیلی اورشلیم‌پست در گزارشی از حادثه روز شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی خارجی و غربی مدعی شده در حالی که ایران گفته حادثه اصفهان خسارت کمی به دنبال داشته، در واقع این حادثه یک پیروزی عظیم بوده است.

این رسانه مدعی شده هنوز مشخص نیست که آیا سلاح‌های پیشرفته‌ای که آسیب دیده‌اند فقط مربوط به جنگ‌های متعارف باشند یا ممکن است در مسائل هسته‌ای هم دارای کاربرد دوگانه باشند. مانند موشک‌های بالستیک خاص یا تجهیزات انفجاری که می‌توانند برای اهداف سلاح‌های متعارف و هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرند.

این رسانه برخلا ف ایران که از سه انفجار خبر داده، مدعی شده چهار انفجار در سایت اصفهان رخ داده که «خسارت‌های آن بسیار بیشتر از خرابی یک سقف ساده بوده است.» این رسانه اسرائیلی به سکوت این رژیم در مقابل حوادث این‌چنینی اشاره کرده، اما اذعان کرده که بیشتر منابع اطلاعاتی غربی و ایرانی، حملات موفقیت‌آمیز مشابه به تاسیسات هسته‌ای نطنز ایران در ژوئیه ۲۰۲۰، تاسیسات هسته‌ای نطنز در آوریل ۲۰۲۱، تاسیسات هسته‌ای دیگری در کرج در ژوئن ۲۰۲۱ و انهدام حدود ۱۲۰ یا بیشتر پهپاد ایرانی در فوریه ۲۰۲۲ را به موساد نسبت داده‌اند.

اورشلیم پست همچنین گفته «سازمان‌های کمی در سطح جهان به جز موساد وجود دارند که قابلیت‌های حمله پیشرفته نظیر آنچه در این عملیات‌ها به نمایش گذاشته شده را داشته باشند.»

حمله به تاسیسات ایران یک هفته بعد از مانور مشترک آمریکا و اسرائیل

به گزارش رویداد۲۴ نکته مهم در حمله تاسیسات نظامی ایران در اصفهان این است که درست یک هفته پیش رزمایش نظامی مشترک میان ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در مدیترانه شرقی برگزاری شد که فرمانده نیرو‌های مرکزی ایالا متحده مستقر در سنتکام در توضیح آن گفته بود «این رزمایش به منظور فرستادن پیامی به تهران به منظور عزم این کشور در حمایت از متحدان در صورت لزوم است.»

یکی از اقداماتی که در مانور انجام شده بود، شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بود و حالا درست یک هفته بعد از آن مانور، نخستین حمله انجام شده است. در فیلم‌هایی که منتشر شده، تنها یک پهپاد در آسمان ایران دیده می‌شود و معلوم نیست که آیا از طرق دیگر هم حملاتی صورت گرفته یا خیر؛ اما آنچه مشخص است اینکه ظاهرا برنامه‌های دو کشور ایران و اسرائیل، آماده‌باش برای شروع یک درگیری نظامی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
2
34
آنچه که مقامات نظام را باید نگران کند واکنش افکار عمومی مردم به این تهاجم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
فقط مدم میهن پرستان هستند ولاغیر گرا دهندگان به دشمن مردم نیستند
آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
1
41
وقتی از ۴۴ سال پیش خواهان نابودی اسرائیل و غرب شدید باید منتظر عکس‌العمل متقابل از طرف اونها باشید اما به احتمال زیاد دوباره رعد وبرق زده مثل کرمانشاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
از اینکه پوشک بچه های غربی یک روز با صدام بر علیه ایران یک روز با اسرائیل بر علیه ایران مرصادی دیگر در راه است
مجید خراسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
3
8
من موندم که چرا اسرائیل با خیال راحت به تاسیسات ایران حمله میکنه بی آنکه ایران پاسخ متقابلی بدهد و چرا اسراییل اینقده اختیار داره که با جرات هرچه تمامتر میاد نقاطی از سوریه و حتی ایران رو هدف قرار میده اما متاسفانه نه سوریه و نه ایران پاسخ مناسبی به پروگریهای این رژیم غاصب صهیونیستی ندادند امیدوارم ایران و سوریه روزی به خود بیان و پاسخ متاسبی به وحشی گریهای اسرائیل بدهند ؛ به امید آن روز
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
2
43
دلیل اصلی حمله حسادت نسبت به موفقیت های چشم دشمن درآر دوولت دکتر شش کلاسه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
همون لوکوموتیر پیشرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
البته صحیح آن لوکوموتیررررررررررررررررر!! میباشد،فارسی را پاس بداریم....!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
آگاندیسمان نکنید!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
28
5
فرهادی مقاله و تحلیل! شما ارزش درج کامنت ندارد!!
چرا که میخواهی افکار مخاطب را منحرف کنی
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
افراد بی نام و نشانی مثل شما که شنیدن واقعیت براشون خیلی درد داره میتونن مقاله و تحلیل و نخونن تا کمتر فهمیدن واقعیت بهشون فشار بیاره و خلاف اکثریت نظر بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
پس بیخود کردی کامنت گذاشتی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
تو بی ارزشی عرزشی به خانم فرهادی چکار داری......
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
در جواب عرایض شما نویسنده کتابهای داستان کودکان! باید گفت
بنده غالب بر هزار کامنت زیر همین مطالب این سایت طی سه چهار سال گذشه نوشتم.
قدرت تحلیل و اطلاعات بنده در مورد هم از تو نویسنده دوزاری خیلی بالاتره
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خوبه خودتو بیشتر نشون بده. بی چاک و دهنی!
+6+65
|
United States of America
|
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
7
2
خانم فرهادی شما آیا سربازی دورهضرورت نظام رو گذروندید؟. یا اموزش تیراندازی با سلاح یا بدون سلاح و یا دفاع شخصی گذروندید؟
اگه جوابش منفی هست پس چطور در مورد مسائل نظامی امنیتی مقاله مینویسید!!
اجزای پهباد رو میدونید. هواپیماها رو از رو عکس میتونید تشخیص بدید.
جوابتون که که قطعا منفیست. بهتر نیست اجازه دهید شخص دیگری جناب فرزاد که قوه تخیل بهتر و تفکرات امنیتی بیشتری از شما داره مقاله امنیتی نظامی بنویسه!!
امیدوارم به دل نگیرید.
تایید هم نکردید مهم نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
9
3
آذربایجان آنقدر احمق است که فکر میکند حمله به سفارت سازمان یافته بوده و باید به دستور اسرائیل انتقام بگیرد اگر بین ایران و آذربایجان جنگ شود هم ارتش آذربایجان نابود می شود هم اسرائیل سیلی محکمی می خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
4
33
این تازه شروع کار اسراییل هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
غربزده گان وطن فروش شب دراز است قلندر بیدار
استاد رازقی پور
|
Canada
|
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
9
با توجه باینکه « جواب های هوی است » و نظر باینکه از قدیم گفته اند « مزن در کسی را که میزنن درت را » و در راستای بسر آمدن دوران بزن در رو و اجرای قاعده « زدی ضربتی ضربتی نوش کن » ، دلیل حمله پهبادی به تاسیسات نظامی اصفهان کاملا واضح و مبرهن است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
1
10
ایران ضعیف. بدون پول. قهر با دنیا. هر چقدر بخوان حمله میکنند چون بدون پول و دوستان منطقه ای هر چقدر موشک داشته باشی باز هیچی. روحانی رو نذاشتین با دنیا خوبمون کنه اینم نتیجش. امام خمینی گفت : دولتی رو که مردم انتخاب نکنند اون دولت موفق نخواهد شد. دولتی رو که همه مردم میدونند انتخاب نکردن نتیجش میشه این. زمون احمدی نژاد هم همین اتفاق افتاد ولی دخالت نهادهای قدرت کمتر بود. برای موسوی از میدان راه اهن تا میدان تجریش مردم تهران رنجیر بستند نتیجش شد زندانی موسوی و شکست احمدی نجات در عرصه بین الملل(تحریم های بین المللی) روحانی نجات داد با برجام ولی 4 سال دوم خوشی زد زیر دلتون و بین مردم تخریبش کردین که از مشهدم شروع شد و الانم قدرت دست مشهد هست. والا خدا هم کمک نخواهد کرد. ظلم حدی داره. انقلاب کردیم شاهنشاهی و قدرت یک نفره رو نابود کنیم تا مردم تصمیم بگیرند ولی چیز دیگه ای شد. خدایا خودت کمک کن از این باطلاق در بیاییم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
33
1
اصلاح طلبان خود تحقیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چند کلمه تازه از توی فرهنگ لگد عرزشی ها پیدا کن !اینقدر تحقیر نشی به خاطر کلمات تکراری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
عرزشی های که سوختن اب یخ بدم خدمتتون!!!
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
12
3
الهام علی‌اف بداند ایران ارمنستان نیست که با چند پهباد که آن هم از اسرائیل قرض گرفته شکست بخورد باید منتظر باشد تا شمشیر سپاه بر فرق سرش فرود آید
آبادان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
10
1
خداوکیل منتظرچی هستیدبزندخواهرسراییل … تادباره اینطورغلطی نکندکجایی سردارتاببینی نوربه قبرش بباره اگه زنده بوداسراییل جرات این کارراداشت به عزیزتان بزنیدتاسردارراحت بخوابد
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
15
قدرت اول منطقه و دنیا نمیتونه از حریم هوایی خودش صیانت کنه فقط بلده موهای زنا و اینترنت صیانت کنن
ناشناس
|
Iraq
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
2
8
دیروز انتقام میگیریم هم نشنیدیم از هیچ کدام از آقایونی که میایید با افتخار از هدف قرار دادن شمال عراق میگید برای ملت ایران وقتش نرسیده شمال آذربایجان یا جنوب یا هر کوفتی دیگه رو حداقل یک خمپاره بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
14
شماها که پشه را رو هوا می زدید چطور این اومد و خسارت بار آورد و شما ندیدید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
9
1
باید غربزده گانی که کار ستون پنجم دشمن را در کشور می کنند و افراد خام را برای ترور دانشمندان ایرانی فریب می دهند با این شناسایی که با بی حجابی واترازی شناسایی شدند مجبورشان کنند واکسن فایزر بزنند
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
3
0
اختیار ارتش آمریکا
در دست چه کسی قرار گرفت ؟
کاخ سفید دیگر اختیار ندارد
..............
گرگ زخمی
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
13
تو قلب کشور میان شما خوابین.خخخخ
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
9
اگر براساس ادعای ج اسلامی پهپادها از کشورآذربایجان پرواز و به نطنز و اصفهان رسیده باشن باید فاتحه این رو خوند چون علاوه بر نداشتن اقتدار مشخص میشه نیروهای امنیتی بدون اطلاعات مردمی هیچی کار نمی‌توانند انجام دهند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
7
0
چرافقط نظر مخالفها منتشر میشه
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
4
2
وقتی برای باخت تیم ملی خوشحال شد ملت باید میفهمیدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
10
1
چرا نظرات مقابل ستون پنجم دشمن را منتشر نمی کنید؟
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
12
3
اولا پهپاد با ریز پرنده تفاوت بسیار زیادی داره و در نوشتن خبر دقت کنید!
دوما عکس های ماهوره ایش دراومده که خسارت خاصی وارد نشده! اینقدر جو درست نکنید!
در واقع یه شکست برای اسراییل بود!
حرف دل همه ملت ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
12
2
ایران برجام را رها کند و باید به سراغ ساخت سلاح هسته‌ای برود
حرف دل همه ملت ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
10
0
آمریکا و اوکراین و اسرائیل 100درصد در حمله ناموفق در اصفهان نقش دارند و دست داشتن و باید پاسخگو و جوابگو تجاوزات و جنایات خودشان باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
8
1
مذاکره ایران با آمریکا و هم کشورهای اروپایی وغیره در باره صلح آمیز هسته ای از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است آمریکا و کشورهای اروپایی حق صلاحیت در باره سلاح هسته ای ندارند چون به خاطر که خودشان سلاح هسته ای و انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه در اختیار دارند پس مذاکره ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است.
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
8
با نابخردی موجب حملات پهپادی بیشتر میشوید حمایتهای جاهلانه از ارمنستان در جنگ با آذربایجان فقط موجب خشم آذربایجان و نزدیکی به اسرائیل شد حمایت جاهلانه از روسیه هم موجب خشم اروپا شده پایگاههای آذربایجان بروی این نوع حملات باز خواهد شد اروپا هم بهمراه امریکا جلوی اسرائیل رو نخواهند گرفت اصوصلا ما در جاهایی دخالت میکنیم که بما ربطی نداره و با بیطرفی سود بیشتری نصیبمون میشه اخه چکار به نبرد فلسطین و اسرائیل و یا روسیه و اوکراین و یا اذربایجان و ارمنستان و عربستان و یمن دارید؟ همون حوادث سفارت امریکا و عربستان و حالا اذربایجان موجب انزوای بیشتر ایران شده
اینم از وضع اینترنت داخلی و قیمتها و تورم و بیکاری اینم از فساد اقازاده ها و مدیران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
9
0
رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند به حمله اصفهان پاسخ داده خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
بله البته!! مثله همون انتقام سخت!!که سیزده تا موشک زدن به یک پایگاه آمریکایی خالی از سکنه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
9
0
رژیم صهیونیستی بعد از عملیات شکست‌خورده پهپادی در اصفهان به حالت آماده باش در آمده است.
که ارتش رژیم صهیونیستی از بیم حملات انتقام جویانه ایران، در جولان اشغالی حالت آماده باش اعلام کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
10
1
سهینیس تو باتلاق حماس گیرکرده میخوا باایران بزرگ جنگ کند
ابر جاسوس قرن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
5
0
کار احمدی نجاد و اصول گرایان است در سال 88هم شایعاتی در باره حمله پهباد انتحاری به سقف انبار مهمات منتشر شد که گفتند کار باند احمدی نجاد است البته ز با شیفت می شود ج وقتی کیومرث حیدری با پهباد ارش 3 به تل اویو وحیفا حمله میکند البته که کار کار اسفندیار. حیم مشایی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
8
2
یعنی اوکراین جنایتکار هم به همراه اسرائیل جنایتکار به طور رسمی اعلام کرده به خاک ایران تجاوز کرده است؟!!!
ذوالفقار شریفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
1
7
لازم است نظر عزیزان را به این نکته معطوف بدارم که این اولین بار یاآخرین بار نخواهد بود که اسرائیل اقدام به حمله از طریق پهباد را انجام می دهد والی این حمله نوعی خوش خدمتی خود به آذربایجان هاست به آنها قدرت خود را نشان داده واثبات میکند چون در این زمان کنونی هیچ کسی به غیر از اسرائیل عرزه این کار ندارد اسرائیل با این کارش تقریباً جای خود را در آذربایجان محکم‌تر ومستحکمتر نمود وچون میداند ایران در حال حاضر ان هم با آذربایجان قصد جنگ را ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
6
2
جناب فرهادی! لطفاً به شعور ملت توهین نکنید! شماها با۴کلاس درس،چگونه به خودتان اجازه ی اهانت به ملت را می
دهید؟! فکر می کنید با۴کلاس درس خواندن
علامه ی دهرید؟! نه بابا!این خبرهانیست!
تک تک ملت ایران آگاهی وشعورشان ازامثال
شماها بیشتره ! جایگاه خودتان را بشناسید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0
9
دولت مفلوک
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
5
2
حرف مفت نزنید اگه زده بودن تا حالا اسرائیل میزدن .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
2
1
درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
3
0
چقدر مواضع و تحلیل های شما مکمل رسانه هایی مثل bbc و voa و امثالهم هست؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
3
0
ایران برجام را رها کند و باید به سراغ ساخت سلاح هسته‌ای برود
ایران مذاکره وین را رها کند و باید به سراغ ساخت سلاح هسته‌ای برود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
4
0
بزنید اسرائیل من درآوردی را بزنید خاکش کنید درود خدا بر سپاه پاسداران
نظرات شما
پیشخوان