تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

پیام آمریکا به بازار سکه ایران/ پیش بینی قیمت سکه

اقتصادنیوز: برخی تحلیلگران می‌گویند دشوار است که بدون افت قیمتی دلار، سکه بازان جسارت کنند ودر موقعیت فروش قرار بگیرند.

پیام آمریکا به بازار سکه ایران/ پیش بینی قیمت سکه

رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی روز گذشته در سایت اتحادیه تا ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفت، اما در نیمه دوم روز به سمت ابتدای کانال ۲۴ میلیون تومان برگشت و در محدوده ۲۴ میلیون و ۵۱ هزار تومان به فروش رسید.

این قیمت نسبت به روز یکشنبه هفته جاری تقریبا ۱۵۰ هزار تومان ریزش را نشان می‌دهد.

از نظر فعالان بازار سکه یکی از دلایل عقبگرد فلز گران بهای داخلی ناشی از نوسان محدود قیمت دلار در نیمه دوم معاملات نقدی دیروز بود.

آرامش بعد از طوفان در بازار دلار

تحلیلگران ارزی می‌گویند بعد از حمله پهپادی به اصفهان، سفر وزیر خارجه قطر به ایران مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت. عده‌ای از معامله گران از این سفر با عنوان آرامش بعد از طوفان یاد می‌کنند.

معامله‌گران تصور کردند وزیر خارجه قطر با هدف میانجی‌گری و کمک به ازسرگیری مذاکرات به تهران سفر کرده است؛ نقشی که قبلا هم قطر تلاش داشت در کنار عمان ایفا کند.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب هم نوسان محدودی را ثبت کرد. برخی از سکه بازان با اشاره به آرامش دلار در بازار پشت خطی می‌گفتند در صورتی که نرخ دلار در بازار روز سه شنبه این آرامش حفظ کند این احتمال وجود دارد که سکه هم نوسان محدودی را ثبت کند.

سیگنال رابرت مالی به بازار سکه

رابرت مالی در تازه‌ترین اظهارات خود گفته آماده تداوم مذاکرات غیرمستقیم با ایران هستیم و آمریکا به دنبال تغییر حکومت ایران نیست.

مالی گفت:کار او نوشتن متن ترحیم برجام نیست و تمایلی ندارد که مرده یا زنده بودن برجام را اعلام کند و گزینه نظامی دشوار و خطرناک است؛ رئیس جمهور آمریکا تنها در صورت لزوم به آن متوسل خواهد شد.

ربع سکه بورسی از بازار آزاد جلو زد/ دو علامت مهم به قیمت دلار

اظهارات مالی از نگاه بخشی از فعالان نشان می‌دهد که آمریکا هم چنان تمایل بیشتری به دیپلماسی دارد و این موضوع می‌تواند در آینده به گشایش در زمینه تنش‌های هسته‌ای کمک کند. با این حال، از نگاه برخی فعالان، سکه بازان به آسانی دست به فروش نخواهند زد و در صورتی در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت که اثر اظهارات نماینده ویژه امور آمریکا در ایران در رفتار قیمت دلار منعکس شود و این ارز در مسیر نزولی قرار بگیرد. دشوار است که بدون افت قیمتی دلار، سکه بازان جسارت کنند ودر موقعیت فروش قرار بگیرند.

کف قیمت سکه در بازار

تحلیل گران فنی باور دارند کف کوتاه مدت قیمت سکه در شرایط فعلی محدوده ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و در صورت از دست رفتن این حمایت، احتمال ریزش سکه تا مرز ۲۰ میلیون تومان وجود دارد.

این دسته از تحلیلگران می‌گویند شرط مهم برای تداوم روند صعودی قیمت سکه این است که فلز گران بهای داخلی از مقاومت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عبور کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه
نظرات شما
پیشخوان