تاریخ انتشار: ۰۱:۳۵ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره هفته؛

رضا محقق تهیه‌کننده چرا گریه می‌کنی؛ داماد سر خانه جدید سینمای ایران!

رضا محقق تهیه‌کننده فیلم چرا گریه می‌کنی در نشست خبری جشنواره فیلم فجر علیه همه بازیگران و کارگردان فیلم سخن گفت و اتهاماتی علیه آنها مطرح کرد. اما رضا محقق کیست و چگونه به سینما وارد شد؟

رضامحقق تهیه کننده سینما

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: بعد از انصراف بسیاری از بازیگران و کارگردانان از شرکت در جشنواره فیلم فجر امسال، این جشنواره با حواشی زیادی همراه شده است. در آخرین حاشیه این فستیوال سینمایی، کارگردان و بازیگران فیلم «چرا گریه نمی‌کنی» در نشست رسانه‌ای فیلمشان در جشنواره فیلم فجر شرکت نکردند و در غیاب آن‌ها، رضا محقق تهیه‌کننده فیلم به تنهایی سخنرانی جنجالی ایراد کرد.

سخنان رضا محقق در جشنواره فیلم فجر

رضا محقق در این سخنرانی افرادی که جشنواره را تحریم کرده‌اند، «کاسبان تحریم» خواند و گفت: «ما نمی‌توانیم سینما را تحریم کنیم. چه کسانی از این تحریم سود می‌برند؟ شما جایتان را با سیاسیون اشتباه گرفتید. در کجای دنیا این همه بازیگر حق دارد که اظهار نظر کند؟ این درست نیست»

محقق بازیگرانی که در اعتراض به وضعیت کشور از حضور در جشنواره انصراف داده‌اند به باد نقد گرفت و گفت «چرا علیه تحریم‌های ناظالمانه! آمریکا پست نمی‌گذارید؟ چون پروازهایتان به خطر می‌افتد؟»

او در بخش دیگری از اظهاراتش به نسبت خود با یک «پاسدار» را تایید کرد و گفت: «من هویت خودم را انکار نمی‌کنم. گفته‌اند ایشان داماد کسی است. من به داماد پاسدار بودن افتخار می‌کنم. من آنچه به دست آورده‌ام به اذن الله و به زور زانوی خودم بوده است و کوتاه نخواهم آمد. اگر ثابت کردید من هزار تومان از یک نهادی یا سازمانی گرفتم، سینما را می‌بوسم و می‌گذارم کنار.»

هفتم بهمن ماه، در مخالفت با سرکوب اعتراضات سراسری چهار ماه گذشته، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، نهال دشتی، امیرحسین فتحی، باران کوثری و علی مصفا بازیگران فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» در اینستاگرام بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام کردند «ما بازیگران فیلم چرا گریه نمی‌کنی؟ در جشنواره فیلم فجر شرکت نمی‌کنیم.»

محقق البته پیش از این سخنرانی مسئول‌پسند، مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی داشته و خطاب به عوامل فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» که جشنواره را تحریم کرده‌ بودند، گفت «شما آبروی آزادی را برده‌اید.»

ارتباط رضا محقق و احمدرضا معتمدی کارگردان چرا گریه می‌کنی؟

اما رضا محقق کیست و چگونه به ناگاه به چهره‌ای مشهور بدل شد؟ فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» به تهیه کنندگی رضا محقق و کارگردانی علیرضا معتمدی از مدت‌ها پیش از شروع جشنواره به دلیل تحریم جشنواره فجر از سوی کارگردان و بازیگران و دعوایی که کارگردان و تهیه کننده با هم داشتند سر زبان‌ها افتاده بود.

به گزارش گزارش رویداد۲۴ علیرضا معتمدی درباره همکاری‌اش با رضا محقق توضیحاتی داده که نشان می‌دهد شرط عدم شرکت در جشنواره فجر در واقع بخشی از توافق او با تهیه‌کننده‌ای بوده که به تنهایی فیلم را به جشنواره برده است. معتمدی در توضیح گفته اسفند سال ۱۴۰۰ وقتی آقای محقق به عنوان سرمایه‌گذار به او معرفی شده بود، خودش به عنوان کارگردان و تهیه کننده «یک سال و نیم برای تهیه مجوز‌ها و فراهم کردن شرایط ساخت فیلم دوندگی کرده بود». آقای محقق، اما شرط می‌گذارد که تنها در صورتی که «امتیاز تهیه کنندگی فیلم را به او واگذار کنم، سرمایه فیلم را تامین می‌کند.»

بخش جالب این بیانیه معتمدی که در اینستاگرامش منتشر کرده جایی است که به پیوستن رضا محقق به فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» با معرفی یکی از بازیگران به گروه اشاره کرده است. ظاهرا محقق سرمایه گذاری خود در فیلم را منوط به حضور یکی از بازیگران در تیم کرده است! معتمدی هم می‌پذیرد، اما تاکید می‌کند که قصد دارد فیلم را «بلافاصله بعد از پایان ساخت، اکران دهد و علاقه‌ای به حضور در جشنواره فجر ندارد.» او گفته قصد اکران فیلم را در پاییز داشته، اما اعتراضات بعد از مرگ مهسا امینی آن را به تعویق انداخته است.

کارگردان چرا گریه نمی‌کنی گفته «من هرگز موافق حضور فیلم در جشنواره نبوده‌ام و درست به همین دلیل آقای محقق تا دو روز مانده به اعلام اسامی فیلم‌ها در جشنواره موضوع ثبت‌نام فیلم را از من پنهان کرده بود. من حتی پیش از آن چند بار در این باره از او سوال کرده بودم، اما او هر بار موضوع شرکت در جشنواره را انکار می‌کرد.»

علیرضا معتمدی کارگردان این فیلم با انتشار متنی در اینستاگرامش تاکید کرده محقق صرفا «تهیه‌کننده اسمی» فیلمش است و «جز ضربه زدن به آن کاری نکرده است.» او گفته محقق در مهرماه امسال با تهدید پخش‌کننده جهانی فیلم، جلوی اکران آن در جشنواره‌های بین‌المللی را گرفته «درحالی که خودش از طریق همان جشنواره‌ای که مدعی بود از آن بی‌اطلاع است، دعوت‌نامه و ویزای اروپا گرفته بود.»

معتمدی می‌گوید رضا محقق به او گفته «دیدی چطور کشاندمت توی بازی؟» و بار‌ها از جانب برخی افراد او را تهدید کرده که «اگر اعتراضی بکنم دیگر هرگز اجازه نخواهد داد که فیلم بسازم.»

رضا محقق پیش‌تر در گفتگو با سایت تابناک که در سال ۱۳۹۵ انجام شده گفته بود دنبال کسب شهرت نیست و اگر بود راه‌های آسان‌تری داشت، چون «بسیاری از دوستانم کارگردان بودند و می‌توانستم از آن طریق و بازیگری خیلی راحت به شهرت دست یابم ضمن اینکه این همه سختی و سرمایه‌گذاری را هم نیاز نداشت.»

رضا محقق کیست؟

رضا محقق متولد ۱۳۶۱ و دانش‌آموخته فقه و حقوق از دانشگاه آزاد اهواز است. مدرک تحصیلی او در برخی سایت‌ها کارشناسی ارشد و در برخی دیگر دانشجوی دکترا اعلام شده است. او تنها در این جشنواره تحریم شده، سه فیلم ارائه کرده است. رضا محقق، پرکارترین تهیه‌کننده پرکار جشنواره فیلم فجر داماد سردار عدل هاشمی‌پور فرمانده سپاه پاسداران، نماینده پیشین مجلس، رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر و از مدیران پیشین قرارگاه خاتم الانبیاست. محقق در گفتگو با خبرگزاری مهر، در مورد عدل هاشمی‌پور گفته پدر همسرش «اصلاً شناختی از فضای سینما ندارد و در کار بنده هیچوقت هیچ کمکی نکرده است.»

آقازاده‌ هنرمند/

رضا محقق در کنار برادر همسر و فرزند عدل هاشمی‌پور

آقازاده‌ هنرمند/

عدل هاشمی‌پور و پسرش رضا

در رزومه کاری رضا محقق، تهیه‌کنندگی فیلم‌های نگاهی به آسمان، شهر خاموش، او خوب سنگ می‌زند، ممیرو، ایرو، آبی به رنگ آسمان، سریال عقرب عاشق، فیلم تلویزیونی برادران سرزمین من، چرا گریه نمی‌کنی و آه سرد دیده می‌شود. کارگردان اکثر کار‌های رضا محقق، برادرش هادی است. فیلم نگاهی به آسمان به تهیه‌کنندگی رضا محقق در واقع با سرمایه‌گذاری مرکز صدا و سیمای یاسوج تولید شده است. فیلم تلویزیونی «برادران سرزمین من» هم محصول تولید مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی است.

پدر زن رضا محقق کیست؟

پدر همسر رضا محقق از دیرباز به نام حاجی عدل معروف است. او از سال ۱۳۹۴ تا ۹۸ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بوده و از همین رهگذر هم رابطه خوبی با نفتی‌ها پیدا کرده است. هاشمی پور از سال ۱۳۹۹ رییس هیات مدیره صنایع پتروشیمی اندیمشک و از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل شرکت نفت و گاز کوثر بوده است. او هم‌اکنون رییس هیات مدیره شرکت تدبیر انرژی‌گستر ایرانیان است.

جالب است بدانید شرکت تدبیر انرژی گستر ایرانیان در سال‌های اخیر موفق شده از طریق قرارگاه خاتم الانبیا، پروژه‌های عظیمی از قبیل قرداد کارشناسی ساخت خط لوله گاز در پاکستان در سال ۱۳۹۲، فاز نخست خط لوله جدید بندرعباس - سیرجان – رفسنجان در سال ۹۸، عبور خط لوله ۴۸ اینچ انتقال گاز از مرز ایران و عراق در سال ۱۳۹۶، احداث خط لوله از گوره تا جاسک و احداث ایستگاه تزریق گاز گچساران و خط لوله خوراک را به دست بیاورد. شرکت‌های زیادی در ایران نیستند که موفق می‌شوند در مناقصه‌ها، پیمانکاری پروژه‌هایی با این عظمت به دست بیاورند.

علی‌محمد بزرگواری نماینده پیشین کهگیلویه سال ۱۳۹۵ به اقدام عدل هاشمی نماینده وقت محلس در کلنگ‌زنی یک جاده در استان اعتراض کرده و آن را «یک ناهنجاری زشت» و «دروغ‌گویی و دروغ‌کاری برای مردم» خوانده بود چرا که ظاهرا گنلک‌زنی عدل هاشمی در واقع تکراری بوده و قبلا توسط نماینده پیشین این جاده افتتاح شده بوده است.

سال ۱۳۹۴ دادسرای نظامی پرونده‌ای برای عدل هاشمی‌پور تشکیل داد و در آن به شکایت معاونت حقوقی قرارگاه خاتم الانبیا، عدل هاشمی مدیرعامل وقت موسسه نیرو گستر را به تبانی در معاملات دولتی و گزارش‌های خلاف واقع متهم کرد. شاکی مدعی شده بود که عدل هاشمی در زمان معاونتش بر قرارگاه خاتم مرتکب جرایمی به میزان ۲۱۱ هزار یورو شده است. محمدضا خاموشی بازپرس دادسرای نظامی تهران به این شکایت رسیدگی کرده است.

حاکمیت آقازاده‌ها و دامادها بر سینمای ایران

مسئله آقازادگی در سینما به یک معضل و آفت در هنر تبدیل شده است. چهره‌های زیادی به این عرصه ورود کرده‌اند. حمیدرضا عارف فرزند محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات سرمایه‌گذار و مجری طرح فیلم «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی بود. عارف همکاری‌هایی با محسن چاوشی هم داشته است.

علی حضرتی فرزند الیاس حضرتی، چهره دیگری است که معلوم نیست با چه تخصصی به عنوان تهیه‌کننده وارد سینما شده است. عباس نادران فرزند الیاس نادران هم در فرآیندی عجیب به تهیه‌کننده سینما تبدیل شده و سال گذشته هم در جشنواره فیلم فجر با فیلم شادروان حضور داشت. او پیش از شادروان تهیه‌کنندگی فیلم شاه‌کش را هم بر عهده داشت. فرزند الیاس نادران قبل از تهیه کنندگی فیلم شاه‌کش، هیچ سابقه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری در فیلم‌های سینمایی نداشته و تنها یک مستند با نام «لبیک» به کارگردانی وحید امیرخانی را در سال ۹۲ تهیه کرده که به راهپیمایی روز اربعین می‌پردازد و به همین دلیل مشخص نیست که چگونه سازمان سینمایی بدون توجه به قوانینی که وجود دارد، برای نادران مجوز تهیه کنندگی صادر کرده است.

عباس نادران در پاسخ به مدیرمسئول سایت انتخاب که از او پرسیده بود چطور مجوز تهیه‌کنندگی را به دست آورده است، نوشته «تنها در صورتی به این سوال پاسخ می‌دهد که اگر پاسخش قانع‌کننده بود، سوال‌کننده از شغلش استعفا بدهد!» بعد هم نوشته «فرزند عارف و داماد شریعتمداری چهره‌های سیاسی در سینما هستند، اما او جز این گروه ژن برتر نیست!»

آقازاده حسین شمقدری نیز از دیگر چهره‌هایی است که به سینما ورود کرده است. او اتفاقا در جریان اعتراضات فیلمی ساخت که در آن توانسته بود با دوربین در برخی محل‌ها حاضر شود که از این منظر سطح دسترسی او بسیار عجیب بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
6
47
اگر ایده و طرحی دارید بهتر است دفن شود و به فراموشی سپرده شود تا اینکه نردبان ترقی و شهرت انگل ها و زالوها شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
محقق با رانت پدرزن سه تا فیلم چپونده توی جشنواره

جشنواره که نیست
جیشواره است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
یعنی واقعا این یارو محقق سه تا فیلم رو تو جشنواره فجر خرماچپون کرده!؟ واقعا که!! مسئولان وزارت ارشاد هم که ظاهرا ببوگلابی هستند!!!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
6
43
احمق کی هست که ندونه همین جایگاه پدر زنت زنت زنت تو کشور باعث اتوماتیک هزاران قانون دور زده بشه و کارها واست سهل اسان بشه این خودش یعنی رانت ...انگار ما ژاپن زندگی میکنیم اینطوری ادای پاک دستی در میاری دوزاری پلشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
5
39
پس علت پشم سوزی معلوم شد !
سرت تو اخوره که اینقدر دفاع می کنی !
کاکو
|
Netherlands
|
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
6
30
در مصاحبه ای که از نشست خبری فیلمی که این فرد تهیه کنندگی اون رو بر عهده داشته. مشاهده شده شخصیت لات و لوتی داره. و بر خلاف بعضی از شیرازی ها که همیشه در حالت استند بای هستند این اقای چقدر منبر میرفت و با دستاش حرف میزد.
هموطنان شیرازی ناراحت نشن. اخه شیرازی ها همیشه ارومن. این خیلی فرق داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
انگشت تهدید ولب ولوچ جمع شده شبیه بقیه انگلهاییه که احساس قدرت می کنند به جای تکیه برقدرت کلام واندیشه از انگشت تهدید استفاده می کنند انقلاب اندیشه ها به انقلاب لاتهای کوچه تبدیل شده سقوط همین است !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
لات و لوت امثال تو هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
5
35
از تهیه کننده های آقازاده امسال یادتون رفت این بیکاره رو هم بگید:
یوسف منصوری
داماد بیکار علی اصغر پورمحمدی

این بابا هیچ ربطی و تحصیلی در سینما نداره، فقط داماد حاج اصغره خخخخ
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
8
38
دم نویسنده این مطلب گرم. خیلی خوب کار کرده بررای نوشتن این مطلب
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
7
28
ازت ممنونم رویداد عزیز برای اطلاع رسانیها وافشاگری های متعدد...درود به تحریریه با شهامت وسردبیر محترم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
هزار درود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
6
26
از اینکه فساد ورانت را در هرصنفی برملا میکنی ازت ممنونیم رویداد عزیز. انشاله در پاسخگو کردن افراد فاسد هر صنف که بزودی انشاله رخ میدهد خبرگزاری شما درصف اول اطلاع رسانی خواهد بود
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
4
23
شرافت تون رو هزاران بار ستایش میکنم که در شرایط کنونی.به وظیفه خبرنگاری خودتون درست عمل میکنید .وواقعیت رو نشر میدین.نه مانند قلم فروشانی که برای حقوق بیشتر قلم میزنن.
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
29
6
اقای هاشمی پور فقط و فقط پدرخانم ایشان هستند . هاشمی پور یک پیمانکار بودههیچ سر رشته ایی نسبت به هنر ندارد .آقای محقق هیچوقت و هیچ جا حمایتی از ازیشان نداشته اند . چون دامادش هست م اومده جشنواره که نمیشه گفت حتما رانت گرفته . 20 ساله داره فیلم می سازه
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
مسعود ده نمکی هیچ ارتباطی با فیلم وفیلمسازی نداشت رییس چماق رسانه انصار حزبالله بود با رانت وارد سینما شد وبا کمک افرادی از بازیگران اوازه ای پیدا کرد الانم احساس میکنه کارگردانه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
سحر خانم!
اگه گفتی،
تعداد بالای منفی ها معنیش چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
معنایش دیده ماهواره از گهوارگی تا دانشگاهی و تکرار گفته های مجریان اینترنشنال است
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
5
30
همینکه معلوم شد پدر زنت کیه دیگه تا ته خط معلوم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
آخی امثال تو فقط تا همین حد درک دارید بیشتر از این ندارید
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
زبان دروغین
خط زرد
و
کلاس آدمیت
راستگویی
استاد رازقی پور
|
Canada
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
0
18
تغاری بشکند ماستی بریزد ، جهان گردد به کام کاسه لیسان !
فعلا که سالها است کاسه لیسان مشغول لفت و لیس از این تغار شکسته هستند .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
15
4
رویداد ۲۴سال پیش
شما هم تا یه جایی تیغتون میبره
بعد دگه یواش یواش باید جمع کنید تبلیغات بزنید تو سایتتون
بسکه یک طرفه و یکجانبه خبر رسانی میکنید
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
5
8
هنرمندان پولشون همه زدن به جیب و به ریش همه میخندن مخصوصا صدا و سیما این مملکت پاتوق پول درآوردن هنرمندان و بعد خروج از کشور
پاسخ ها
شهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
اشتباه مثبت زدم
تو باپول ملت رفتی اونور اب به ریش همه میخندی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
اشتب مثبت!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
0
13
یارب مباد آنکه گدا معتبر شود
ایران دوست
|
United States of America
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
2
10
آخه طفلکی کمی شرموحیاکن بااین همه دروغ کذایی نمیشه مردم روگول زدبهتره به دوران ماقبل خودوخانواده ی همسرت فک کنی که آب روتفت میدادپس این همه اندوخته بادآورده روازکجاآوردبله میشه مردم روباتزویرفریب داداماخداوندسبحاندرتمام لحظه ها ناظرماست مالی کردن دست های پینه بسته شمابخودت و خانواده همسرت بود تزجاخالی نده مکافات عمل سرراهتوبسته وبه وقت باید جوابگوباشین ولایمکن الفرمن حکومتک روآویزه گوش خودوخانواده همسرت کن وبگوالله برکت الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
4
پول ها همه مربوط به عدل هاشمی پور هست.هزاران میلیارد که به داماد و برادران و باجناق داده.سالهای سال مسئول بزرگترین پروژه ها بوده.هیچ نظارتی هم روی پولها نبوده.اصلا امپراتوری مالی داره برای خودش و نزدیکان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
5
0
بالاخره احمدرضا معتمدی یا علیرضا معتمدی رویداد هول شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
2
دکتر در کشور ما لقب است نه مدرک یا تحصیلات ..
رضا قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
5
سلام محقق دنیا گرده قانون هست چرا از هاشمی سوال نمیکنه حق مردم محروم و مظلوم کجا برده با تیمش راستی کمپ ماشین آلات دارید هنوز محقق کم حرف از آزادی بزن تو عابروی آزادی بردی به هاشمی بگو خبر از مردم زیبایی و دیشموک داری اره هم غذای معاویه خوبه هم نماز علی راستی 211هزار یورو چی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
6
جشنواره ای که بیشتر بازیگران و سینماگران تحریمش کنن و برای پرکردن سالن از خارجیها و افراد غیرمرتبط با سینما دعوت بشه مفت نمی ارزه ، ایران و افکار تو و امثالت که تحمل نظر مخالف و نداشتن به این روز انداختن
شریف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
0
0
حق هم بگیم.هرطور ساخت .فیلمهاش خوبن
نظرات شما
پیشخوان