تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

جزئیات جدید درباره حقوق و دستمزد سربازی در بودجه ۱۴۰۲

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر از افزایش حقوق سربازان داد. همچنین برای کارکنان دولت نیز پیش بینی شده تا حقوق‌ها به صورت میانگین ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

حقوق سربازان

رویداد۲۴ به گزارش اکوایران، رجب رحمانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: «لایحه بودجه ای که برای سال ۱۴۰۲ از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۱ وضعیت مناسب‌تری دارد. توجه این بودجه به حوزه تولید بوده و مالیات تولید کنندگان دو درصد کاهش پیدا کرده است. به حوزه تأمین آب کشاورزی و آب روستایی نیز در لایحه بودجه توجه شده است. تمام تلاش صورت گرفته تا کسری بودجه به حداقل کاهش پیدا کند.»

این نماینده مجلس با بیان آنکه یکی از نقاط ضعف بودجه این است که ممکن برخی از درآمدهای پیش بینی شده تحقق پیدا نکند، به ایسنا گفت: «اما دولتمردان معتقد هستند تمام درآمدهای پیش بینی شده تأمین خواهد شد. در مجموع با اصلاحاتی که بر روی لایحه در مجلس صورت خواهد گرفت پیش بینی می شود بودجه قابل قبولی برای سال آتی در مجلس بسته شود.»

رحمانی با اشاره به حقوق سربازان و کارکنان دولت در سال آینده، تاکید کرد: «به سربازان توجه ویژه‌ای در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ صورت گرفته و بنا بر این است که حداقل ۲۰ درصد حقوق سربازان افزایش پیدا کند. برای کارکنان دولت نیز پیش بینی شده تا حقوق ها به صورت میانگین ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. حقوق‌های پایین نیز بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. به اخذ مالیات از خانه های خالی نیز در لایحه بودجه سال آتی توجه شده است. دولت نیز فروش نفت را روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه با قیمت ۸۵ دلار پیش بینی کرده است.»


بیشتر بخوانید: عنابستانی: باید قانون افزایش حقوق سربازان اجرا شود


در همین راستا، روز گذشته کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، مبلغ پیشنهادی برای سربازان مجرد را حدود ۵ میلیون تومان اعلام کرده و به جام جم گفته بود: «این رقم برای سربازان‌ متاهل بیش از ۵ میلیون تومان خواهد بود‌.»

وی تأکید کرده بود :«علی‌رغم سکوت دولت در خصوص حقوق سربازان در لایحه بودجه اما به دنبال این هستیم که مبنای حقوق سال گذشته آنان را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم‌.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حقوق سربازان
نظرات شما
پیشخوان