تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر

نشانه‌های افراد دروغ‌گو

همه ما هم تاکنون دروغ گفته‌ایم و هم دروغ شنیده‌ایم درواقع می‌توان گفت هر روز دروغ می‌گوییم و از دیگران دروغ می‌شنویم دروغ‌هایی که گاه بی‌ضرر و گاه مخربند و ممکن است زندگی ما را تحت‌الشعاع خود قرار دهند.

نشانه‌های افراد دروغ‌گو

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: همه ما هم تاکنون دروغ گفته‌ایم و هم دروغ شنیده‌ایم درواقع می‌توان گفت هر روز دروغ می‌گوییم و از دیگران دروغ می‌شنویم دروغ‌هایی که گاه بی‌ضرر و گاه مخربند و ممکن است زندگی ما را تحت‌الشعاع خود قرار دهند.

شاید در دنیای امروز بتوان گفت چیزی که می‌شنویم بسیار دروغ است تا حقیقت درواقع انسان‌ها بیش‌از آن‌که راست بگویند مدام بی‌خود و با دلیل دروغ می‌گویند و برای بسیاری حتی دروغ‌گویی تبدیل به نوعی خو و عادت شده است چنان‌که بی‌دلیل و بدون علت خاصی دروغ می‌گویند درصورتی‌که اگر راست هم بگویند در ماجرا تاثیری ندارد.

به گزارش رویداد۲۴ دنیای کنونی دنیاییست که ما از هرسو با دروغ احاطه شده‌ایم و مدام از هر سو با این پدیده دست به گیریبانیم و گاه حتی متوجه هم نمی‌شویم که چیزی که شنیده‌ایم دروغ بوده است.

همه ما دوست داریم بتوانیم دروغ را از راست تشخیص دهیم و بدانیم دیگران تا چه اندازه با ما روراستند و با ما یک دل و یک رنگند. دقت داشته باشید که پیش از هر چیز با خود بیندیشید که چرا دروغ می‌گویید و خودتان تلاش کنید هرگز به کسی دروغ نگویید به‌ویژه به کسانی‌که به شما اعتماد دارند چراکه شاید دروغتان یک یا دوبار برملا نشود، اما به‌هرروی فاش خواهد شد و دیگران دیگر روی شما حساب نخواهند کرد.

در این مطلب می‌خواهیم به شما بیاموزیم چگونه فرد دروغ‌گو را بشناسید.

نشانه‌های افراد دروغ‌گو

سخن‌گفتن درباره جزئیات

افراد دروغ‌گو معمولا در پاسخ به پرسش شما یا چیزی که خود تعریف می‌کنند برخلاف تصور شما جزئیات زیادی را بیان می‌کنند. لورا مک لئود درمانگر و کارشناس منابع انسانی در این‌باره می‌گوید: دروغ‌گو‌ها هر کاری می‌کنند و تمام تلاششان را به کار می‌گیرند تا شما سخنانشان را باور کنید به همین دلیل به جزئیاتی مانند زمان دقیق، دکوراسیون خاص مکان، محل حضور و چگونگی لباس پوشیدن اشاره می‌کنند و حتی از کسانی سخن می‌گویند که اصلا هیچ ربطی به ماجرا ندارند. اگر احساس کردید فرد مقابلتان بیش از انداه لازم اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد و بدون این‌که شما بخواهید جزئیات را موشکافی می‌کند احتمالا این شخص در حال دروغ گفتن به شماست و یا دست‌کم بخشی از داستان را دروغ می‌گوید.

دروغ‌گو‌ها حالت دفاعی دارند

اگر به فرد دروغ‌گو چیزی بگویید و از او پرسشی کنید که دروغش زیرسوال رود ناگهان به خود حالت دفاعی می‌گیرد و آزرده می‌شود. معمولا در این‌گونه مواقع دروغ‌گو‌ها موضع خود را تغییر می‌دهند و از شما می‌پرسند باورم نمی‌شود چنین چیزی از من می‌پرسی؟ درواقع آن‌ها می‌خواهند از موضع بالا شما را تحت‌تاثیر قرار دهند. دروغ‌گو‌ها می‌خواهند گناه و تقصیر را به گردن شما بیندازند و این‌گونه خود را از هر چیزی مبرا کنند.

افراد دروغ‌گو 

دروغ‌گو‌ها صورت خود را می‌خارانند

زبان بدن همواره می‌تواند در شناخت افراد و راست و دروغ‌گفتنشان کاربرد داشته باشد پس به این موضوع دقت کنید. جالب است بدانید هنگامی‌که کسی دروغ می‌گوید عصبی می‌شود بنابراین جریان خون بیش‌تری وارد صورتش می‌شود و همین موضوع سبب می‌شود در آن احساس خارش کند و آن را بخاراند همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا به دروغ و راست گفتنش پی ببرید.

دروغ‌گو‌ها جلوی دهانشان را می‌گیرند

به گزارش رویداد۲۴ از دیدگاه روان‌شناسی دروغ‌گوها، چون خود می‌دانند چیزی که می‌گویند دروغ است گاه‌به‌گاه به هنگام سخن گفتن دست خود را دربرابر دهان خود می‌گیرند. این کار درواقع یک ابزرا روان‌شناختیست، چون با این کار آن‌ها احساس می‌کنند دروغ نمی‌گویند.

جالب است بدانید برخی از کارشناسان براین باورند که برخی از دروغ‌گو‌ها هنگام سخن گفتن جلوی دهان خود را می‌گیرند، چون گمان می‌کنند با این کار می‌توانند با حرف‌های دروغ خود روبه‌رو نشوند.


بیشتر بخوانید: اشتباهات خانم‌ها در ۳۰ سالگی


دروغ‌گو‌ها حرکت نمی‌کنند

شاید بسیاری از ما گمان کنیم که زبان بدن دروغ‌گو‌ها این است که مدام حرکت می‌کنند، اما این موضوع همیشه صادق نیست و گاه حتی بی‌حرکتی هم می‌تواند نشانه این موضوع باشد.

پتی وود متخصص زبان بدن در این مورد می‌گوید: دروغ‌گو‌های با تجربه تلاش می‌کنند تا روی حرکات بدنشان موقع صحبت کردن کنترل داشته باشند؛ اما این روند در واقع نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند چیزی را پنهان کنند.

وود می‌گوید: ” اگر کسی به هنگام گفتگو با شما زیاد حرکت نمی‌کرد و خیلی سفت و سخت و بی‌حرکت بود می‌توانید شک کنید که او دروغ‌گوست.

یک فرد عادی هنگامی‌که سخن می‌گوید حالت طبیعی بدن خود را دارد و نه زیاد تکان می‌خورد و نه کاملا بی‌حرکت است.

نشانه‌های افراد دروغ‌گو

دروغ‌گو‌ها دست‌هایشان را جمع می‌کنند

دروغ‌گو‌ها خود از خود شرم‌سارند و این موضوع در ناخودآگاهشان روی می‌دهد به‌گونه‌ای‌که به هنگام گفتگو با فرد مقابل معمولا خود را جمع می‌کنند درواقع آن‌ها چشم و دهانشان را از فرد مقابل خود دور می‌کنند. افزون‌بر لاوه بر چشم و دهان، آن‌ها هنگام حرف زدن، بخش پایینی مچ دست، پایین تنه، گردن و بالای سرشان را هم تا جای امکان از فرد مقابل فاصله می‌دهند.

فرد دروغ‌گو معمولا این بخش‌ها را با لباس می‌پوشایند و یا با چرخاندن بدن و دورشدن از کسی که با او درحال گفت‌وگوست و یا با قرار دادن اشیا یا وسایل بین خودش و آن فرد یا جمع کردن دست‌هایش و دست به سینه شدن کوشش می‌کند حقیقت را پنهان کند.

تماس چشمی دروغ‌گو‌ها

همان‌گونه‌که اشاره کردیم یک فرد دروغ‌گو در ناخودآگاه خود از کارش شرمسار است بنابراین هرگز نمی‌تواند با فرد مقابل خود ارتباط و تماس چشمی برقرار کند. اگر مشغول صحبت با کسی هستید و متوجه شده‌اید او به هر جایی به جز چشم‌های شما نگاه می‌کند یا از نگاه مستقیم به شما خودداری می‌کند احتمالا با یک فرد دروغ‌گو سروکار دارید.

 

ازسوی دیگر برخی دیگر از دروغ‌گو‌ها با شما بیش‌از اندازه تماس چشمی برقرار می‌کنند. دروغ‌گو‌های حرفه‌ای معمولا این کار را انجام می‌دهند کسانی‌که در این عرصه تجربه بیش‌تری دارند. آن‌ها می‌دانند که دروغ‌گو‌ها از تماس چشمی فراری‌اند به همین دلیل خود تلاش می‌کنند با مخاطب خود تماس چشمی برقرار کنند تااندازه‌ای که در این کار زیاده‌روی می‌کنند.

دروغ‌گو‌ها اعتمادبه‌نفس بیش‌از اندازه دارند

دروغ‌گو‌ها اصلا کاری ندارند از آن‌ها چه پرسیدید در هر صورت چنان اعتمادبه‌نفسی دارند که شما از آن حیرت می‌کنید. حتما برای شما هم پیش آمده است که به جایی برای خرید رفته‌اید و فروشنده چنان از جنس خود تعریف می‌کند که گویی آن کالا بهترین کالاییست که در تمام دنیا وجود دارد.

دروغ‌گو‌ها طفره می‌روند

دروغ‌گو‌ها هرگز پاسخ شما را به‌درستی نمی‌دهند و مدام از چیزی که باید و شما می‌خواهید بشنوید و درواقع واقعیت طفره می‌روند و هرگز پاسخ درستی به شما نمی‌دهند درصورتی‌که زیاد هم حرف می‌زنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
6
مانند ماجرای مهسا، هزاران جزئیات گفتن اما جرأت نکردن مجرمین را علنی محاکمه کنند یا فیلم را کامل پخش کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
ببین دروغگو تر از این گروه داریم حدود ۳۰ پزشک اعلام کردن این دختره بزهکار طبیعی مرده اما اینها حرف کارشناسها را قبول ندارند چه میشه کرد ؟غربزده کلا از جای دیگه فرمان می گیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
2
1
متشکر مطالب ذکر شده شاید بیشتر برای دروغگوهای غرب یا فرهنگ آنها صادق باشد البته بعضی از آنها در فرهنگ ما هم دیده شود البته بزرگ‌ترین درغگوی عالم شیطان است هَلْ أُنَبِّئُكُمْ عَلَىٰ مَنْ تَنَزَّلُ الشَّيَاطِينُ
آيا شما را آگاه كنم كه شياطين بر چه كسى نازل مى‌شوند؟
تَنَزَّلُ عَلَىٰ كُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ
شیاطین بر هر شخص بسیار دروغگوی بدکار نازل می‌شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
5
0
مثلا پدر همین دختر بزهکار کرد یا از طرفداران حزب کومله بود تا اینکه پزشکان بررسی نکردن متوجه نشدن این فرد دروغ می گوید که حالا چقدر هزینه امنیت همه ملت ایران سوخت شد اگر بتوانید نظرات روانشناسی شرقی ها را هم نسبت به دروغ بیاورید جالب خواهد بود
ناشناس
|
France
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
0
5
مثل مسئولین دقیقا همه شرایط رو دارند دوبل
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
1
3
تمامی این نشانه ها به وفور در مسئولان جمهوری اسلامی دیده می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
1
0
چرا درباره غربیها که پوست واستخوان آنها دروغ است صحبتی نیست فقط بعضی برده ها راست میگویند که آن هم از ترس اربابان است چرا ارباب رعیتی غرب را کسی زیر سوال نمی برد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان