تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

بازدهی بورس هفته/ روز‌های رکود و فرار سرمایه

اکوایران: در پایان هفته اخیر شاخص کل بورس تهران از نیمه کانال ۱.۵ میلیونی پائین آمد و شاخص هم وزن نیز محدوده ۴۸۰ هزار واحدی را از دست داد.

بازدهی بورس هفته/ روز‌های رکود و فرار سرمایه

رویداد۲۴ به گزارش اکوایران، در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز یکشنبه بیش از ۱۲ هزار واحد ریزش کرد و روز دوشنبه ۲ هزار و ۲۹۸ واحد بالا آمد.

روز سه‌شنبه شاخص بار دیگر افت کرد و ۱۰ هزار و ۳۱۴ واحد نزول کرد. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص ۱۳ هزار و ۱۶۶ واحد پائین آمد.

بازدهی بورس هفته/ روز‌های رکود و فرار سرمایه

بازدهی هفته شاخص بورس

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و ۵۲۴ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۳۳ هزار و ۲۸۶ واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۲ درصد شد.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۰ هزار و ۷۸۳ واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۲.۲ درصدی را ثبت کرد.

بازدهی بورس هفته/ روز‌های رکود و فرار سرمایه

رکود معاملاتی

در این هفته، میانگین ارزش معاملات کل بازار سهام ۶۹ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان بود. اما میانگین روزانه ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۷۷۸ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۲۳ درصدی داشته است.

میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید و فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۵۸۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۹۰ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۱۳ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۶۱۱ میلیارد تومان بود که در روز یک‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۵۴۰ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۷۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۹۷ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۳۶ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۲۲۲ میلیارد تومان بود و در روز دو شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ۱۳۲ میلیارد تومان بود.

۱۸ روز خروج سرمایه متوالی

در هفته اخیر شاهد تداوم خروج پول حقیقی از بازار بودیم به طوری که در تمامی روز‌های معاملاتی این هفته نیز سرمایه حقیقی از بازار خارج شد؛ بنابراین برای چهارمین هفته متوالی در تمامی روز‌های معاملاتی پول حقیقی از بازار خارج شد.

در روز یکشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۳۷۰ میلیارد تومان بود و روز دوشنبه ۱۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. روز سه‌شنبه نیز ۵۰۹ میلیارد تومان خارج شد و در روز چهار‌شنبه نیز برای هجدهمین روز متوالی سرمایه حقیقی خارج شد. ارزش پول حقیقی خروجی در روز چهارشنبه ۳۵۹ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۵۳ میلیارد تومان بود. در ۱۸ روز معاملاتی اخیر –از یکم بهمن ماه به این سو- در مجموع ۱۰ هزار و ۵۲ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
1
اول اینکه بازار فقط شاخص نیست و دوم اینکه با این شریط تورمی و افزایش بسیار شدید قیمتها فرار سرمایه از بورس با این قیمتها که بیشتریاشون زیر پونزده سنت هستن نشونه بی تجربه بودن هست
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان