تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
مسعود رفیعی طالقانی:

رفتار معلم قائمشهری سوءاستفاده از کودکان بود/ آموزش و پرورش به خاطر جذب معلم اشتباهی مقصر است

مسعود رفیعی طالقانی در واکنش به ماجرای خانم معلم قائمشهری که ترانه «گنگسر شهر آمل» را در کلاس درس پخش کرده، می‌گوید: رفتار معلم، سوءاستفاده از کودکانی است که مانند یک لوح سفیدند و هر نوع سوء استفاده از کودکان، در هر کجای دنیا محکوم است.

رفتار معلم قائمشهری سوءاستفاده از کودکان بود/ آموزش و پرورش به خاطر جذب معلم اشتباهی مقصر است

رویداد۲۴ روزنامه آرمان ملی نوشت: حالا دیگر بسیاری، نه تنها گنگستر شهر آمل که خانم معلم قائمشهری را می‌شناسند. اواسط هفته گذشته یک کلیپ در فضای مجازی خیلی زود وایرال شد؛ کلیپی که دانش‌آموزان پسر در یک کلاس درس را نشان می‌داد که بی‌خبر از همه جا با آن چهره‌های معصوم و کودکانه با زبان مازنی، شعری را می‌خواندند که پر از کلمات سخیف بود و خانم معلمی که در میانه آن‌ها رو به دوربینی که از پیش کاشته بود، ایستاده و می‌خندید. اسم آهنگ گنگستر شهر آمل بود وحواشی پیش آمده پس از نشر این کلیپ فراوان؛ از اخراج این معلم، تا استخدام سریع‌السیر او در تیم نساجی مازندران و بعد هم انتشار پیام طلب عفو و اظهار ندامت از سوی او و سرآخر هم خبر استانداری مازندران از بازگشت دوباره او به حرفه آموزگاری. اما به واکنش‌های کارشناسان و مردم اگر نگاه کنید خواهید دید که در اغلب موارد همه از برخورد با این معلم گله‌مند بودند.

مسعود رفیعی طالقانی، اما نظری مخالف با غالب نظرات سایه انداخته بر جامعه دارد. این روزنامه‌نگار و منتقد فرهنگی- اجتماعی به منتقدان نظام سیاسی کشور اشاره می‌کند و می‌پرسد «تا کی قرار است رویداد‌های اجتماعی را ما در بستر دو قطبی دولت- ملت تحلیل کنیم؟!» از نظر او اینطور نمی‌شود که اگر کسی نقد سیاسی به یک ساختار دارد، چشمش را به روی تمام حقیقت ببندد و هر چیزی را به دشمنی با شادی و این حرف‌ها نسبت بدهد. او که به هیچ عنوان مخالف شادمانی و شاد زیستن فرزندان این سرزمین نیست، به استفاده ابزاری خانم معلم مذکور از کلاس درس و بچه‌های مردم اشاره کرده که برای تولید محتوای صفحات مجازی‌اش دست به کار شده است. رفیعی طالقانی، با تنبیه اخلاقی چنین فردی موافق است، اما نمی‌تواند تائید کند که آموزش و پرورش مازندران با دغدغه‌ای که او از آن صحبت می‌کند، دست به تنبیه و اخراج معلم مربوطه زده باشد.

او می‌گوید «آن‌هایی که سعدی و حافظ خواندند، ره به بیراهه‌ها بردند، این دیگر قرار است بچه‌های ما را به کدام راه ببرد!» در مصاحبه‌ای که پیش روی شما قرار دارد از نظرگاه مسعود رفیعی طالقانی که در سال‌های فعالیت روزنامه‌نگاری خود، آموزش را در وهله نخست مورد توجه قرار داده، می‌خوانید که در ما آموزش است و اینکه «خوب هویداست، این معلم آموزش درست و کافی معلمی ندیده و متأسفانه نظام آموزش پولی به سبب تمام ضعف‌های خطرناکی که دارد، کسی مثل او را جذب کرده است و چند کودک مردم را سپرده است دست او...»


بیشتر بخوانید: روی دیگر اخراج معلم قائمشهری به خاطر آهنگ «گنگستر شهر آمل»/ اولویت آموزش و پرورش در ایران چیست؟


در یکی دو روز گذشته ماجرای اخراج معلم قائمشهری به دلیل همخوانی یک ترانه محلی جنجالی شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. شما در یادداشتی بر خلاف خیلی از منتقدان که رفتار آموزش و پرورش مازندران را نقد کردند، رفتار خانم معلم را نقد کرده بودید. در این باره چه دیدگاهی دارید؟

خب معلوم است که اگر بنا باشد از نظرگاه کارشناسی، اجتماعی و روانکاوانه به ماجرا نگاه کنیم، این رفتار خانم معلم است که قابل نقد است. اصلا مگر می‌شود شما بردارید کودکانی را وادار کنید به اینکه یک ترانه سخیف را با هم بخوانند و شما هم بایستید جلوی آن‌ها و ادا و اطوار دربیاورید، بعد فیلم آن را ضبط کنید و لابد در پی آن هم باشید که در اینستاگرام لایک و کامنت جمع کنید، بعد من منتقد و روزنامه‌نگار اجتماعی بتوانم کار شما را تایید کنم؟! مگر تا کی قرار است رویداد‌های اجتماعی را ما در بستر دو قطبی دولت- ملت تحلیل کنیم؟! آن‌هایی که در این باره حرف‌های سیاسی می‌بافند، نان‌شان در این کار است. هرچند در مراتبی از این ماجرا، امر سیاسی دخیل است، اما نه در این سطحی که منتقدان نظام سیاسی کشور این دو روز بحث کرده‌اند و می‌کنند.

ماجرا خیلی ساده است، این خانم معلم، کاری بسیار سخیف انجام داده و باید مسئولیتش را بپذیرد. البته سخیف بودن کار از منظر من، نه مربوط به ایجاد فضای شادی و شادمانی در کلاس است که متأسفانه یک عده با آن مشکل دارند، نه، من برعکس، هیچ مخالف شادمانی و شاد زیستن بچه‌ها نیستم بلکه آن را تشویق می‌کنم. موضوع، اما در این اتفاق، ابدا بحث شادی و این حرف‌ها نیست و نبود، موضوع این بود که این خانم معلم، کلاس درس و بچه‌های مردم را همچون ابزاری برای تولید محتوای بسیار سطحی و بد و زشت صفحات مجازی‌اش دیده بود و خب معلوم است که ما نمی‌توانیم و نباید با آن موافق باشیم.

یعنی شما با اخراج او از مدرسه موافقید؟

البته که نیستم و خوشبختانه خبر‌هایی هم که منتشر شد مبنی بر آن است که ماجرای اخراج او منتفی شده است، اما من با تنبیه اخلاقی چنین فردی موافقم. بگذارید بحث را کمی باز کنم؛ مساله این است که هیچ یک از اصول علمی و اخلاقی و روانشناختی و فلسفه تعلیم و تربیت به یک معلم اجازه نمی‌دهد از کلاس درس در وهله اول و بعد از دانش‌آموزانی تا این اندازه کم سن و سال در وهله دیگر، چنین سوءاستفاده بکند. شما فقط بروید و به متن آن ترانه گوش کنید. ترانه ترانه‌ای‌است که یکسره هزلیات و لاطائلات است. خب اینکه در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده، نه دلیل بر خوب بودنش است بلکه به دلیل پایین بودن سطح فکری و فرهنگی اغلب کسانی است که این ترانه را گوش داده‌اند و آن را وایرال کرده‌اند. می‌گوید اگر یار من نباشی می‌روم گنگستر می‌شوم و فلان چیز را می‌خورم و...! حتما ترانه را گوش داده‌اید دیگر؛ در نازل‌ترین سطح موسیقی و فرهنگ است. خب این را باید بیاوریم به خورد بچه ۷ ساله مردم بدهیم و بعد بایستیم و از آن فیلم بگیریم و انتظار داشته باشیم اتفاقی نیفتد؟

پس رفتار آموزش و پرورش مازندران را در مواجهه با این ماجرا تایید می‌کنید؟

من نمی‌توانم این را تایید کنم که آموزش و پرورش مازندران با دغدغه‌ای که من اینجا از آن صحبت کردم دست به برخورد با این خانم معلم زده است یا نه، من گمان می‌کنم آن‌ها تمرکزشان بر موضوعات مذهبی و... بوده باشد، من، اما دیدگاهم فراتر و جدای از این است. من می‌گویم اولا به هیچ عنوانی نباید کودکان را ابزار هیچ نوع سوءاستفاده‌ای قرار داد. این را باید به خانواده‌ها هم آموزش داد. جدای از این بحث، باید پرسید معلمی که این ترانه را دوست دارد، آیا می‌تواند فرهنگ‌ساز باشد؟ آیا می‌تواند صلاحیت این را داشته باشد که به بچه‌های نونهال پیش دبستانی و دبستانی درس زندگی و مهارت زیستن بدهد؟ راستش آن‌هایی که سعدی و حافظ خواندند، ره به بیراهه‌ها بردند، این دیگر قرار است بچه‌های ما را به کدام راه ببرد!

فکر می‌کنم مساله شما نوعی قیاس باشد بین معنا و مفهوم اساسی معلمی با آنچه در این خانم معلم بروز و ظهور کرده است...

اگر بخواهیم قیاس کنیم که نتیجه‌اش واویلاست. شما یک قلم بروید و رفتار چنین معلمی را مقایسه کنید مثلا با معلم‌ها و آموزگار‌های کشوری مثل فنلاند. خب معلوم است که آن‌ها چرا از هفت خوان رستم رد می‌شوند تا بشوند معلم یا آموزگار. همین حساب و کتاب‌هاست که کشوری مانند فنلاند را در صدر فهرست نظام‌های اصولی آموزش و پرورش در دنیا قرار داده. اتفاقا من قصد چنین قیاسی ندارم چرا که می‌دانم این قیاس مع‌الفارق است. ما در اولین گام نمی‌توانیم وضع معیشت معلمان خودمان را با معلمان کشور‌های توسعه یافته قیاس کنیم. باقی که دیگر به جای خود.

منتقدان نظام آموزشی و آموزش و پرورش در دو روز گذشته که این خبر منتشر شد شروع کردند به اینکه این سیستم دشمن شادی است و از این حرف‌ها، در این باره چه نظری دارید؟

دست‌کم در این یک فقره، آنچه روی داد شادی و یا هر مفهومی حول و حوش آن نبود و اگر برخوردی با آن صورت گرفته، برخورد با شادی نیست. موضوع خیلی ساده است. این خانم معلم با بدترین ترانه‌ای که می‌شده، بچه‌های مردم را به خط کرده تا برایش نمایش بازی کنند! این کجایش شادی است؟! آخر نمی‌شود که اگر کسی نقد سیاسی به یک ساختار دارد، چشمش را به روی تمام حقیقت ببندد و هر چیزی را به دشمنی با شادی و این حرف‌ها نسبت بدهد. مساله مهم‌تر این است که اساسا هر نوع سوءاستفاده از کودکان، در هر کجای دنیا محکوم است. به زعم من رفتار معلم قائمشهری، سوءاستفاده از کودکانی است که مانند یک لوح سفیدند و هر چه ما بخواهیم بر سینه‌شان حک می‌شود. آیا این به معلم جواز می‌دهد که بچه‌ها را با سخیف‌ترین و مبتذل‌ترین ترانه، مورد سوءاستفاده قرار دهد.

خب پیشنهادتان در این باره برای آموزش و پرورش چیست؟

آموزش، آموزش، آموزش. درد ما این است که خوب هویداست، این معلم آموزش درست و کافی معلمی ندیده و متأسفانه نظام آموزش پولی به سبب تمام ضعف‌های خطرناکی که دارد، کسی مثل او را جذب کرده است و چند کودک مردم را سپرده است دست او. آن پدر و مادر از همه جا بی‌خبر هم لابد خیالشان راحت است که خدا را شکر بچه‌مان را برده‌ایم در یک مدرسه شاد گذاشته‌ایم که آموزش ببیند و اجتماعی شود. بگذارید راحت‌تان کنم، باید فاتحه چنین سیستم آموزشی را خواند اگر به سرعت دست به اصلاح خود نزند.

اتفاقا نقد جدی فرا و ورای یک معلم، به ساختاری است که جذب معلم را تا این اندازه سطحی کرده و لابد دغدغه‌اش همان تعهدات همیشگی و پیشینی بوده است که می‌دانیم. اما حالا می‌بینید که آن سبک گزینش‌ها کافی نبوده و جواب نداده است. اصلا مگر می‌توانیم ندید بگیریم که نظام جذب معلم ما ناکارآمد عمل کرده است. آن هم که وضع معیشت معلمان ماست خلاصه این است ابدا نباید از کنار چنین موضوع و رویدادی به سادگی گذشت و باید آن را بدل به جریانی برای اصلاح ساختار‌های معیوب کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آموزش و پرورش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۸
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
6
13
شاگردهاشم خلافکارن خخخ
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
9
42
چه گو خوریا . ایشون سوء استفاده کردن یا آقای طوسی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
6
40
تند نرو برادر و معلم را یکطرفه محکوم نکن! موضوع اصلا ترانه این آهنگ نیست! موضوع چیزی است به نام شادی که چهل سال است در این مملکت تبدیل به گناه کبیره شده! من که مازنی نیستم حتی با خوندن ترانه هم نفهمیدم چی میگه! صدها بار بدتر را همه مون تو خونه هامون با خانواده هامون صبح تا شب تو ماهواره می بینیم و تو نگران سو استفاده معلم از جایگاهش هستی؟!اگر واقعا کارشناس مدیریت آموزش هستی اون قسمتی هم که مقایسه کردی با فنلاند نشان می دهد که باید دوباره بری اکابر را از اول شروع کنی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
رفتار صدا وسیما هم در سرود سلام فرمانده وهم در برنامه های تبلیغاتی کودک به نوعی سوئ استفاده از کودکان است آن هم به مقیاسی بسیار وسیع تر
راهله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
8
40
استفاده از بچه ها اشتباست. از سلام فرمانده بگیر تا گنگستر آمل!
از زن زندگی بگیر تا فرشته های ایران
لطفا اجازه بدیم بچه ها از فضای شادشان لذت ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
متاسفانه در کشور ما همه چی با همه چی قاطی میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
4
32
تمام مشکلات حل شد ، کاش با مفسدین و روشوه بگیران ، اخلالگران اقتصادی ، ابر بدهکاران بانکی .... با همین قدرت و سرعت برخورد می شد ، متاسفانه دیوار کوتاه تر از معلم شهرستانی پیدا نکردن اگر راست می گین با همین مفسدان اموزش پرورش برخورد کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
5
22
در این جامعه پر از خلافکار بچه ها احتیاج به خلاف سالم و کنترل شده دارند تا عقده ها شونو به طور سالم خالی کنند همان کسی که معلم رو تنبیه کرد چه بسا تو ماشینش این آهنگ رو برای بچه هاش میذاره بچه ها در کنار معلم این آهنگ رو باز خوانی کردند این خطری براشون نداشت فقط از دورهمی لذت بردن چون میدون اصل محتوا خلافه باید خطر خلافها رو همینطور دوستانه به بچه ها آموزش داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
نظر افرادی که فرزند حقیقی ندارند پشیزی ارزش ندارد اصلا منبع اندیشه از زیر ناف باشد سوخته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
چقدر تو بی ادبی سوگند شقایق علی امید شقایی ...بی تربیت1423
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
4
13
تو خوش بدان به زودی ، این نسل های عاشق
با فکرهای تازه ، چون لشکر شقایق
از شانه های تاریخ، این یأس را بریزند
با دستهای آزاد ، با کهنگی ستیزند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
11
8
علامت شیطان پرستی اکثر دانش آموزان جالب هست. همه همین علامت رو دارن با دستاشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
این علامت هم با همراهی معلم هست که با لبخند و ژست فیلم گرفت ایشون باید بازیگر میشد نه معلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
معلمه رو جو گرفته مردم رو بدتر. بابا کارش غلطه وسط کلاس جای ادا اطوار و سلفی و آنلاین شدن نیست. حالا هی بگین شادی . اوکی یه پیانو بیارن تو کلاس ۴ تا فلوت قشنگ موسیقی کار کنن نه این لات بازیا
آریوبرزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
علامت شیطان پرسیت دیگه چه مزخرفیه استاد رائفی پور.جمع کنید این دکان توهم زایتان را
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
۷:۵۸ اگه یه کشور نرمال بودیم مردم حجاب اجباری نداشتیم مردم دلشون از حکومت پر نبود تحریم و تورم نداشتیم الان همه این معلم و محکوم میکردن اما الان بعضیا بخاطر اینا و چون حکومتی اخراج شده البته اخراجش خورد به تعطیلات و دوباره برگشت سرکار الانم شاغله ،الان بخشی از مردم ازش حمایت میکنن وگرنه کارش محکومه سرکلاس جای بلاگری و این ترانه الکی نیست
مردم !!!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
7
16
شما صد در صد و قاطع مخالف شادی مردم هستید ،!!!مردم شک ندارند ،،،اینو از شادی و عزا داری هاتون که خوانندش یک نفر است و فقط با یک نوع صوت عربده و نعره کشی ،میشه فهمید ،،زمان شاه هرگز ندیدیم مداح مطرب هم باشد ،،،برای این آهنگ شاد استفاده ی ابزاردست ،،،ولی برای آهنگ غمگین س. ف ، استفاده ابزاری نیست؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
5
8
هر نسل از نسل پیشین آگاهتر است همانند یک رودخانه که در طول مسیر به دریا پر آب تر و بزرگتر میشود . شما هم چون سعدی و حافظ خواندی خاتم الآدمیزاد محسوب نمی شوید . این افکار احمقانه و منزجر کننده را کنار گذاشته و به نادانی خود اعتراف کنید ما سعدی و حافظ خواندیم ره به جای نبردیم اینها ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
9
6
هر نسل از نسل پیشین آگاهتر است همانند یک رودخانه که در طول مسیر به دریا پر آب تر و بزرگتر میشود . شما هم چون سعدی و حافظ خواندی خاتم الآدمیزاد محسوب نمی شوید . این افکار احمقانه و منزجر کننده را کنار گذاشته و به نادانی خود اعتراف کنید ما سعدی و حافظ خواندیم ره به جای نبردیم اینها ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
اینقدر نسل ما را تحقیر و تخریب بیخود نکنید ما سعدی و حافظ خواندیم و خوب هم می‌دانیم چطور باید زندگی کرد نمی‌گذارند....
نسل‌های بعد از دهه ۶۰ هم همین بچه هایی که شما می‌پسندید را تربیت کردند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
1
11
ببینید. کد های شناختی مدیران کشور با مردم فرق دارد چانه زنی از پایین خیلی وقت است شروع شده بهتر است با مردم فقط مدارا کنند چون همه فرصت ها از دست رفته و خشم در وجود اقشار تبلور یافته است امروز سیستم از ضعیف ترین سرمایه اجتماعی برخوردار است و مدیران سازمان ها در این سیستم مرجع راهنما و خبری و ارشادی نیستند علت اصلی نیز کد های شناختی قالبی مدیران است که با مردم فرق دارد هر روز با رفتار های غلط مدیران حجم خشونت نهفته در مردم بیشتر می شود امکان ندارد با این وضع رفتار ها فشار ها از حجم خشونت کم شود بنظر من هر روز برفشار درون دیگ خشم مردم افزوده میشود و رفتار قهر آمیز سیستم اثر معکوس خواهد داشت بهترین راهکار ابلاغ سکوت و عدم انجام رفتار های نامطلوب توسط مدیران سیستم است . جمعیتی که فاقد امید و آرزو برای آینده هستند دریافت های تلخی از محیط را دریافت خواهند کرد پس اشتباهات مدیران کشور نیروی تقویت کننده خشم مردم میشود و فقط باید سکوت کنند چون راهکاری ندارند که دل مردم را بدست آورند
استاد رازقیپور
|
Canada
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
8
7
اخراج معلم کافی نیست . باید مدرسه بسته شوند . طالبان کار خوبی می کند که در افغانستان مدارس را می بندد . چون اگر مدارس باز بود بجای کانگستر شهر آمل آهنگ کانگستر شهر کابل پخش می کردند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
خخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
جناب رازقپور،شماها الحمدلله خودتان سراپا
طالبانید!ودست کمی از
آنها ندارید! ولی بدانیدایران
تمدن چندهزارساله دارد! و
این تمدن با این بگیر وببندها، ازبین نمی رود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
5
13
چرا همه ی این جماعت با شادی مشکل دارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
رویداد منتشر نمی کند و همه غیر واقع و از روی عناد منتشر می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
شادی با ترانه بهتری نمیشد ؟ دیگه تو ترانه چی باید میبود گنگستر ، عرق سگی ، قاتل شدن ، الکل ، و ... یه دفعه از در دوراوزه رد نمیشید یه دفعه از سر سوزن رد میشید نه اون سختگیریهای دهه شصتی نه اینجور ولنگاری تو مدارس ضمن اینکه معلمه مدام دنبال دلبری کردن تو مجازی بود البته موفق هم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
هرزگی بی ادبی شادمانی نیست.
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
چون شادی ،مانند گفتن بسم الله برای فراری دادن اجنه ،!!باعث ناراحتی و فرار اینها میشود ،خخخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
با شادی مشکل ندارند ولی نانشان را از غم مردم درمی آورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
2
0
متاسفانه این موید عملکرد ضعیف گزینش آنهم برای چنین جایگاههای خطیری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
غیر انتفاعی ها گزینش نمیشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
1
2
اقای رفیعی شما بااین ذهن مریضتان ، اشتباهی هستید سو"استفاده یعنی چی یه معلم خواسته دانش اموزان را شاد کند کجای این کار عیب دارد؟
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
0
2
نظام با رفتار های خود به همه چیز گند زده است.
همه این آهنگ و خواننده را حفظ هستند.
ادعا های و عکس العمل غلط نشان می‌دهید.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
2
1
علامتی هم که بچه ها با دست نشان میدهند علامت جالبی نیست. متاسفانه تو کشور ما هیچ فیلتری برای معلم شدن وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
2
3
من نمیدونم چرت بعضی‌ها مسائل رو باهم ربط میدند.
بحث مخالفت با شادی و اینا نیست.
اگر یکی دزدی کرده هم کاری درست نبوده....ایشون هم کارشون درست نبوده.....طبق منشور حتی بی بی سی انگلیسی و خیلی جاها، این حرکت معلم خلافه و میشه سو استفاده از کودکان برای لایک در فضای مجازی و خودش نوعی کودک آزاری هست....
راه های خیلی بهتری برای شاد کردن آدمها و بچه ها هست.....
در مدارس ژاپن صحبت از مشروبات الکی هم ممنوعه....
حالا حساب کن بچه های ما ساسی مانکن و این مزخرفات گوش میدن....
درضمن متن و مفهوم سلام فرمانده، کلا ارادت به امام زمانه که هیچ مفهوم بدی توش نیست....
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
1
0
آم وزش وپرورش باید خیلی دقت کند در انتخاب معلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
1
2
درود بر خانم معلم قایم شهری.در تو جنمی هست که در آنها نیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
1
الان چون این معلم به نحوی مقابل سیستم دولتی قرار گرفته شده قبله ی آمال یه عده . واقعیت اینه مردم دل خوشی ندارن و این باعث شده هرکسی یا هر عاملی که ساز متفاوت یا مخالف بزنه ازش طرفداری کنن بجا یا نابجا
تمام ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
1
1
کار این معلم جوان خلاق و آموزنده هست ، نادانهای حسود نمی تونن ببینن ، ایکاش زمان بچه های ما هم چنین معلمهای بودن . همه تحسینش کردن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
2
آقا!شما چه می گویید؟! حاکمیت از کودکان،
حداکثر استفاده را می کند! درجشن ها ،در
راهپیمایی ها و...! چی شد که شما یادآمد
که خواندن یک آهنگ توسط دانش آموزان ،
سواستفاده از آنهاست ؟! ولی خواندن سرود
انقلابی،سواستفاده کردن نیست؟!نه آقا!هردوتا،سواستفاده است! چون کودک قدرت
تشخیص این مسائل راندارد.
اوزگل 24
|
Denmark
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
1
13کامنت غیر قابل انتشار برای نظر در مورد این گزارش! مردک کامنتها رو سلیقه ای تایید میکنی!!
توهین به مقامات شده کامنتها رو تایید نمیکنی؟ خب بگو چون با نظر تو چلغوز یکسان نیستند رد میکنم. چرا خودتو پشت واژه ها قایم میکنی!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
2
این‌همه‌دزدی‌مفاسد‌اقتصادی‌‌نابود‌کردن‌خانواده‌ها‌سواستفاده‌نیست‌خواندن‌یک شعر‌سواستفاده‌شده‌مارا‌چی‌حساب‌کردی‌ببو‌گلابی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
0
سواستفاده‌از‌بچه‌ها‌محکوم‌است‌از‌سلام‌فرمانده‌بگیر‌وبرو‌بالا‌همه‌اینها‌جرم‌محسوب‌میشه‌‌گمان‌کردین‌خدا‌دنیا‌را‌پشت‌قباله‌هاتون‌انداخته‌که‌هرچیزی‌را‌به‌نفعتان‌است‌حلال‌وهرچیزی‌به‌ضررتان‌شد‌حرام‌سواستفاده‌‌از‌دین‌هم‌جرم‌محسوب‌میشه‌از‌کودکان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
1
0
ای‌کاش‌تمام‌معلمان‌‌ این‌کشور‌باتمدن‌۲۵۰۰‌ساله‌اینگونه‌بودندبه‌دوره‌ما‌معلمان‌فقط‌مارا‌کتک‌زدند‌وتمام‌شخصیت‌مارا‌خرد‌کردند‌خدا‌ازشون‌نگذره‌اونها‌بودند‌که‌ازما‌سواستفاده‌کردند‌نه‌این‌خانم‌مهربان‌که‌خواسته‌با‌بچه‌ها‌شعری‌بخواند‌تا‌روحیه‌آنها‌شاد‌بماند‌حالا‌عوض‌تشویق‌وتمجید‌از‌او‌اوارا‌طرد‌میکنید‌تف‌به‌این‌روزگار‌که‌همه‌چیز‌را‌وارونه‌کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
3
0
خیلی از ماها، اسیرِ جوگیری، "مو" می‌بینیم اما خالقِ این سطورِ تامل برانگیز، پیچشِ مو را دیده؛ امری که در سوابق کاری ایشان نمود بارزی دارد. نگاه کارشناسانه، ریشه ای و عمیق به دور از هیاهوی حاکم که همیشه درصد خطا در انتخاب را بالا برده، نجات دهنده است حال ممکن است به مذاقِ عده‌ای خوش نیاید که تجربه‌ی تاریخی نشان داده انسان‌های بزرگ و اثرگذار، همه‌ی این نقدها را (که متاسفانه در جامعه ما گاهی به شکل فحاشی بروز می‌کند) به جان خریدارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
1
0
خیلی از ما اسیر جوِ حاکم، «مو» را می بینیم اما خالق این سطورِ تامل برانگیز، «پیچش مو» را دیده. نگاه کارشناسانه، ریشه ای و عمیق به دور از هیاهوی حاکم که همیشه درصد خطا در انتخاب را بالا برده، نجات دهنده است. حال ممکن است به مذاق عده ای خوش نیاید که تجربه تاریخ نشان داده افراد اثرگذار، همه نقدها را(که متاسفانه گاه به شکل دشنام نمود پیدا می کند) به جان خریدارند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
1
سواستفاده از کودکان،تحت هرنام وهر
شرایطی جرمه! چه سلام فرمانده باشد!چه
گانگستر آمل! فرقی نمی کند!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان