تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

تلاش محسن پورکیانی برای عدم بازگشت از بیمه البرز به بیمه ایران/ از این ستون به آن ستون فرج است!

اگرچه دوره ماموریت محسن پورکیانی از مدیریت بیمه البرز ماه‌ها پایان یافته و به تازگی از مدیر عاملی بیمه البرز کنار گذاشته شده است؛ با این حال نام او همچنان در ترکیب هیات مدیره البرز دیده می‌شود. مشخص نیست دلیل اصرار بیش از حد پورکیانی برای حفظ این جایگاه، حتی برای یک روز بیشتر چه دلیلی دارد؟

محسن پورکیانی بیمه البرز

رویداد۲۴ «محسن پورکیانی» را می‌توان نخستین مدیری دانست که با شفاف‌سازی رسانه‌ها و بر خلاف میل باطنی‌اش و البته تعلل معنادار دستگاه‌های نظارتی، به استناد قانون منع به کارگیری کارکنان دولت در بخش خصوصی، از مدیرعاملی شرکت بیمه البرز کنار گذاشته شد. او که پیشتر نیز در انتصابش به عنوان مدیرعامل این شرکت خصولتی، ابهاماتی وجود داشت، این بار تلاش کرد با به تعویق انداختن برگزاری مجمع، مدتی بیشتر بر صندلی ریاست بنشیند، اما در نهایت نتوانست بر قانون غلبه کند و در نتیجه جای خود را به «موسی رضایی میرقائد» مدیرعامل جدید داد.

رفتار‌های عجیب مدیریتی پورکیانی تا آخرین روز‌های مدیریتش بر این شرکت نیز ادامه داشت، به نحوی‌که تصمیم گرفت یک شرکت کارگزاری با عضویت افراد «حقیقی» در هیات مدیره آن تاسیس کند تا بخشی از پرتفوی بیمه البرز را از طریق آن جذب کند.


بیشتر بخوانید: چگونه ۵ میلیون یورو در بیمه البرز گم شد/ وقتی به جای صرافی دلامیر گلد ترکیه، با یک خلافکار قرارداد بستند!


همچنین مطابق آخرین وضعیت اعلامی لیست ابربدهکاران کلان به بانک ملت، حدودا رقم ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی متعلق به شرکت بیمه البرز است؛ بدهی کلانی که برای مدیریت بعدی به ارث می‌ماند و کسی درباره آن توضیحی نداده است تا اینگونه شرکت بیمه البرز در فهرست ابربدهکاران بانک ملت قرار بگیرد. 

مدیرعامل سابق بیمه البرز حتی تا آخرین روز فعالیت خود هرگز درباره موضوع گم شدن ۵ میلیون یورو در ماجرای صرافی دلامیرگلد در این شرکت توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه نکرد، اما بعد‌ها مشخص شد از سال ۱۳۹۹ تا سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ میلیارد تومان برای «آگهی و تبلیغات» هزینه کرده است تا شاید بتواند از این طریق، بر عدم پاسخگویی خود سرپوش بگذارد.

شرکت بیمه البرز از جمله شرکت‌هایی است که بررسی جزئیات هزینه تبلیغاتی آن ممکن نیست. در گزارش‌های مالی این شرکت عنوان تبلیغات و آگهی برای هزینه کرد ۲۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۵ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال برای سال ۹۹ به چشم می‌خورد.

البته محسن پورکیانی عملکرد موفقی در بیمه البرز نداشت. سود این شرکت در حوزه بیمه‌گری طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ تنها با رشد حدود چهار درصدی همراه بود و درآمد سرمایه‌گذاری‌ها و سایر درآمد‌های بیمه‌ای آن افت حدود ۱۳ درصدی را تجربه کرد. همچنین رشد هزینه‌های عمومی و اداری و ریزش ۵۶ درصدی سایر درآمد‌های عملیاتی شرکت موجب شد تا سود خالص بیمه البرز در مجموع با افت ۳۴ درصدی همراه شود.

کارنامه ناموفق پورکیانی در این شرکت گرچه می‌تواند محل بررسی کارشناسان باشد، اما او هنوز هم تصمیم دارد مراسم وداع با بیمه البرز را تاجای که می‌تواند به تاخیر بیندازد. گرچه اکنون مدیرعامل جدید بیمه البرز معرفی شده و کلید اتاق را از پورکیانی دریافت خواهد کرد، اما مدیرعامل دوشغله پیشین، همچنان قصد دارد صندلی خود در هیات مدیره به بهانه‌ای دیگر حفظ کند. این در حالی است که مدت عضویت او در هیات مدیره، شهریورماه سال جاری به پایان رسیده است و با وجود فراخوان چندین باره شرکت بیمه ایران، همچنان از بازگشت به این شرکت امتناع می‌کند. ظاهرا پورکیانی تلاش دارد به مصداق ضرب‌المثل «از این ستون به آن ستون فرج است» در مدتی که جایگاه خود در بیمه البرز را حفظ می‌کند، منتظر بماند شاید اتفاقی بیفتد که بهتر از گزینه بازگشت به بیمه ایران باشد؛ اتفاقی مثل حضور در بیمه مرکزی!

پورکیانی همچنان مشمول ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و ممنوعیت مرخصی بدون حقوق است، بنابراین بدون شک باید شرکت بیمه البرز را ترک کند، اما باید منتظر ماند و دید آیا این بار نیز او در برابر قانون شکست می‌خورد یا همچون گذشته با دور زدن قانون و تعلل معنادار دستگاه‌های نظارتی بر مسند هیات مدیره می‌ماند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
1
3
ای کاش فرزندان ماهم مثل شماها هرزمان در هر وزارتخانه ویا اداره ای که دوست داشتندصاحب شغل و منصبی می شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
1
طاهرااسم چانشین کیانی نوشتیدرصایی میرقاید ایاباسردارسوپراقتصاددان دولت ریسی محسن رصایی میرقاید چه نسبتی دارداشاره می کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
2
سلام
کاش من هم برادرزاده یا داماد محسن رضایی بودم،یکی مدیرعامل بانک شهر و دیگری مدیر عامل بیمه البرز البته بدون اطلاعات بیشتر چرا که نمی‌دانیم چندین صد نفرشان مدیر هستند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان